Nowy model Forda już w Polsce. Do 500 km zasięgu

Mariusz Michalak
Mariusz Michalak
Klienci będą mieli do wyboru dobrze znane przez siebie lakiery Frozen White, Magnetic Grey, Carbonized Grey, Agate Black i Lucid Red, a także zupełnie nowy Blue My Mind.
Klienci będą mieli do wyboru dobrze znane przez siebie lakiery Frozen White, Magnetic Grey, Carbonized Grey, Agate Black i Lucid Red, a także zupełnie nowy Blue My Mind. Ford
Ford zapowiedział, że do 2030 roku jego europejska gama samochodów osobowych będzie w pełni elektryczna. Kolejnym, niezwykle ważnym krokiem do osiągnięcia tego celu jest zupełnie nowy, w pełni elektryczny Ford Explorer. Podczas Kongresu Nowej Mobilności w Łodzi samochód został zaprezentowany szerszej publiczności po raz pierwszy w Polsce.

Model dostępny jest w dwóch wersjach wyposażenia (Explorer i Explorer Premium) zarówno w wersji z napędem wyłącznie na tylną oś, jak i na wszystkie koła. Ma 4 460 mm długości, 1 871 mm szerokości, 1 600 mm wysokości, 2 767 mm rozstawu osi i może być wyposażony w koła o wielkości od 19 do 21 cali. Bagażnik nowego Explorera standardowo oferuje 450 litrów, a po złożeniu tylnych siedzeń pomieści 1442 litry.

Elektryczny Ford Explorer bazuje na platformie MEB Volkswagena. Nowość ma dysponować zasięgiem 500 km na jednym ładowaniu akumulatorów.

Każdy Explorer EV zawiera bezkluczykowy dostęp do drzwi, podgrzewane przednie fotele i kierownicę, dwustrefową klimatyzację czy fotel kierowcy z funkcją masażu. Komfort na pokładzie może dodatkowo zwiększyć oświetlenie ambientowe w dziesięciu różnych kolorach.

Nowy Explorer oferuje też gamę zaawansowanych systemów bezpieczeństwa, która po raz pierwszy w europejskim modelu Forda zawiera asystenta pasa ruchu, który przejmuje płynną i bezpieczną zmianę pasa ruchu po uruchomieniu kierunkowskazu oraz asystenta bezpiecznego opuszczania wnętrza, który przed otwarciem drzwi ostrzega o zbliżającym się jednośladzie lub innym pojeździe. Samochód może być także wyposażony w kamerę 360 stopni, bezdotykowe otwieranie klapy bagażnika stopą czy matrycowe reflektory LED. Naładowanie nowego elektrycznego SUV-a Forda od 10% do 80% zajmuje natomiast zaledwie 25 minut.

Najważniejszym elementem wnętrza jest umiejscowiony centralnie 15-calowy, ruchomy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego SYNC Move. Jest zorientowany pionowo i może się przemieszczać w zakresie ponad 30 stopni. Ford zapewnia bezprzewodową obsługę Android Auto i Apple CarPlay w standardzie, a oba systemy wyświetlają się w trybie pełnoekranowym. Każdy elektryczny Explorer będzie wyposażony w system nawigacyjny Forda z dożywotnią licencją w standardzie. Pod ekranem znajduje się przestrzeń do przechowywania rzeczy osobistych.

Wrażenie robi również 17-litrowa przegroda w konsoli środkowej, którą można dostosować do swoich upodobań. Można tam zamontować uchwyty na kubki, postawić trzy duże butelki z napojami albo mieć gigantyczną przestrzeń do przechowywania rzeczy osobistych, w której zmieści się pełnowymiarowy, 15-calowy laptop.

Zadowoleni powinni być także fani dobrego nagłośnienia w samochodzie. Ford zdecydował się na ciekawie zaprojektowany i podświetlany soundbar w desce rozdzielczej. Klienci będą mieli do wyboru dobrze znane przez siebie lakiery Frozen White, Magnetic Grey, Carbonized Grey, Agate Black i Lucid Red, a także zupełnie nowy Blue My Mind.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty