Nowy MotoSalon Classic. Już w kioskach

Motofakty.pl
MotoSalon Classic
MotoSalon Classic
Najnowszy, siódmy numer MotoSalonu Classic jest już dostępny w salonikach prasowych. To propozycja dla miłośników każdej formy klasycznej motoryzacji. W numerze prezentujemy m.in. kinowe role Forda Mustanga, mało znane fakty z historii Fiata 126p, Ładę Nivę i Volkswagena Scirocco.

Piosenka, która już w dniu premiery brzmiała archaicznie, jest ciągle aktualna. Skaldowie stworzyli utwór ponadczasowy. Dobrze, że nie napisali, czyje konkretnie wspomnienia szanować, bo wtedy miałby krótszą datę ważności. Okazuje się, że najlepiej szanować wspomnienia własne. Reminiscencje dziadka trudniej wymienić na gotówkę. Nie wierzycie?

Przedwojenne auta tanieją. W odniesieniu do inflacji, a także w liczbach bezwzględnych. Rolls-Royce z karoserią Lancefielda nikogo już nie skłoni do porwania corgi Jej Wysokości Królowej celem uzyskania środków z okupu. Licytując Duesenberga, mało kto zrobi się bordowy z emocji. W cenie są lata sześćdziesiąte ubiegłego stulecia, drożeją siedemdziesiąte, przybywa wielbicieli lat osiemdziesiątych. Zadbany, zgodny z oryginałem Golf II staje się autem kultowym.

Również dlatego, że rzadko występuje. Kiedy kilkanaście lat temu po raz pierwszy był kultowy, uszczęśliwieni posiadacze dawali temu wyraz, przerabiając go na swój obraz i podobieństwo. Scirocco także ucierpiały z tego powodu, a swoje dołożyły ciężkie nogi ich kolejnych właścicieli. Zaraz się okaże, że pozbycie się Tico jest takim samym błędem, jak zaledwie kilkanaście lat temu podarowanie „Malucha” chrześniakowi, żeby nauczył się jeździć.

Razem z pokoleniami zmieniają się wspomnienia. Każda generacja ma własne „samochody, którym nie dorówna nic” oraz własny „koniec świata”, także motoryzacyjny. Niedawno nastąpił kolejny. Niemiecki Opel przestał być amerykański i został francuski. Połączył się z grupą PSA, której filarem jest Peugeot, marka tak jak Opel przeszło stuletnia. Każda miała lepsze i gorsze okresy, pomysły trafione i poronione. Bagaż doświadczeń, który oby nie stał się balastem.

Stałe są tylko zmiany. Detroit upadło, a teraz się podnosi. Dawno temu hybrydy wydawały się ślepą uliczką, dziś wybiegają w przyszłość. Uwaga na popularne samochody! Ktoś kiedyś może za nimi zatęsknić. Tylko amatorzy Łady Nivy nie muszą się martwić. „Czterdzieści lat minęło jak jeden dzień”, a Niva nadal jest produkowana.

W numerze m.in.:
- 30 youngtimerów za 20 tys. zł
- Historia skuterów w PRL-u
- Quadrifoglio Verde
- BMW 507
- Fiat 126p
- Ford Mustang
- Łada Niva
- Volkswagen Scirocco

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty