Nowy Nissan Juke Nismo RS

(ip)
Nissan Juke Nismo RS, Fot: Nissan
Nissan Juke Nismo RS, Fot: Nissan
Na Salonie Samochodowym w Genewie Nissan prezentuje zapowiedź flagowej wersji modelu Juke - Juke Nismo RS - nawiązującego do Nissana GT-R Nismo.

Sprawdzony przez Nismo w imprezach sportowych organizowanych w różnych częściach świata, zaawansowany silnik 1.6 DIG‑T

Nissan Juke Nismo RS, Fot: Nissan
Nissan Juke Nismo RS, Fot: Nissan

poddano tuningowi na potrzeby wersji Nismo RS, zwiększając jego moc z 200 KM (147 kW) do 218 KM (160 kW). W wersji z napędem na jedną oś, z manualną skrzynią biegów, generuje on już nie 250, a 280 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W celu zagwarantowania, że zawieszenie skutecznie przeniesie dodatkowy zapas momentu na drogę, w wersjach 2WD zastosowano mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu na przedniej, napędzanej osi. Mechanizm ten jest zbędny w wersji z napędem na cztery koła, ze skrzynią Xtronic, systemem inteligentnego rozdziału momentu napędowego oraz silnikiem generującym 250 Nm. Pojazdy z przekładnią Xtronic są standardowo wyposażone w manetki przy kierownicy służące do sterowania skrzynią w ośmiostopniowym trybie sekwencyjnym.

Pozostałe udoskonalenia związane ze zwiększeniem mocy to wzmocnienia nadwozia w strategicznych strefach, zwiększające jego sztywność skrętną, oraz hamulce bardziej odporne na utratę skuteczności wskutek częstego i intensywnego używania. Średnicę przednich tarcz zwiększono z 296 do 320 mm, a z tyłu zastosowano tarcze wentylowane. Dopełnieniem modyfikacji charakterystyki zawieszenia są także zmienione nastawy sprężyn i amortyzatorów.

Juke Nismo RS wyróżnia się czerwonymi zaciskami hamulców i dyskretnymi emblematami RS z przodu i z tyłu nadwozia. Logo RS widnieje też na obrotomierzu, który wraz z drugim głównym zegarem jest osłonięty daszkiem pokrytym zamszem. Ciekawym detalem wykończenia wnętrza są nadruki na dźwigni zmiany biegów, manetkach sterujących skrzynią biegów oraz konsoli

Nissan Juke Nismo RS, Fot: Nissan
Nissan Juke Nismo RS, Fot: Nissan

centralnej. Na liście opcji wersji RS widnieją między innymi specjalne sportowe, kubełkowe fotele Recaro, ksenonowe reflektory, system kamer 360° oraz pakiet Safety Shield, obejmujący ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, ostrzeżenie o pojeździe w martwym polu oraz wykrywanie poruszających się obiektów, czyli zestaw funkcji informujących kierowcę sygnałem wizualnym i dźwiękowym o zagrożeniu kolizją.

Juke Nismo RS jest dostępny w trzech kolorach nadwozia: białym perłowym, czarnym metalicznym oraz srebrnym. Każdemu z nich towarzyszy specjalnie zaprojektowane wnętrze Nismo, w którym dominuje kolor czarny. Aerodynamiczne nadwozie Nismo RS ma bardziej masywne zderzaki, poszerzone nadkola i progi boczne. Z przodu uwagę zwraca chromowany grill z motywem litery V, a z tyłu - nowy wyróżnik marki Nissan - spojler na klapie bagażnika, optymalizujący obieg powietrza wokół samochodu. Modyfikacje elementów poprawiających własności aerodynamiczne opracowano na podstawie doświadczeń zdobytych na torze wyścigowym. Ograniczono działanie sił unoszących przód i tył samochodu bez zwiększania oporu czołowego. Z zewnątrz Nismo można rozpoznać po czerwonych obudowach lusterek bocznych i czerwonym pasku biegnącym wokół całego nadwozia przy jego dolnej

Nissan Juke Nismo RS, Fot: Nissan
Nissan Juke Nismo RS, Fot: Nissan

krawędzi. Całości dopełniają nowe diodowe światła do jazdy dziennej osadzone w dolnych wlotach powietrza oraz imponujące 18‑calowe obręcze kół ze stopów metali lekkich, podkreślające wyrazistą sylwetkę nowego modelu Juke.

Wnętrze pojazdu również utrzymano w estetyce typowej dla Nismo, na którą składają się takie detale jak wyczynowa kierownica, pedały, wskaźniki, dźwignia zmiany biegów oraz wykończenie drzwi. Sportowe fotele Nismo pokryte zamszem z czerwonymi przeszyciami zapewniają wysoki komfort i skutecznie podtrzymują ciało w trakcie pokonywania zakrętów.

Mimo wyczynowego charakteru, Juke Nismo pozostał bardzo praktycznym samochodem. Wersje z napędem na przednią oś mają teraz bagażnik o subtelnie zmienionym kształcie i pojemności zwiększonej aż o 40%. Do poprawy funkcjonalności tej części pojazdu przyczyniają się także takie rozwiązania, jak możliwość złożenia na płasko tylnych siedzeń czy dwupoziomowa podłoga.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Policja podsumowała majówkę na polskich drogach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty