Nowy Range Rover oficjalnie

(pp)
Land Rover opublikował pierwsze, oficjalne zdjęcia kolejnej generacji modelu Range Rover. Auto zadebiutuje podczas wrześniowych targów samochodowych w Paryżu.
Fot. Land Rover
Fot. Land Rover

Range Rover jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych pojazdów terenowych produkcji brytyjskiej. W niemal niezmienionym kształcie jest on wytwarzany już od 42 lat i w dalszym ciągu wyznacza standardy w klasie luksusowych SUV-ów. Po 11 latach od premiery 3. generacji tego auta, Brytyjczycy postanowili przedstawić kolejne wcielenie Range Rovera.

Choć z zewnątrz pojazd ten nie różni się znacząco od wytwarzanego dotychczas modelu, to konstrukcja auta została całkowicie przeprojektowana. Po raz pierwszy w historii Range Rovera zdecydowano się na zastosowanie konstrukcji samonośnej, która wyparła używaną dotychczas ramę. Dodatkowo, element ten został wykonany z aluminium, co pozwoliło na dużą redukcję wagi, w porównaniu do produkowanego od 2001 roku

Fot. Land Rover
Fot. Land Rover

modelu.

Jak podaje producent, Range Rover 4 jest o 420 kg lżejszy od poprzedniej generacji. Dzięki temu, pojazd ten nie tylko stał się bardziej dynamiczny, lecz również bardziej ekonomiczny i łatwiejszy w prowadzeniu. Range Rover jest pierwszym na świecie SUV-em, którego konstrukcja opiera się na aluminiowym nadwoziu samonośnym. W konstrukcji tego rozwiązania pomogło doświadczenie inżynierów Jaguara. Rozstaw osi nowego Range Rovera wydłużył się o 100 mm, co powinno korzystnie wpłynąć na zachowanie się pojazdu na drodze, jak również zwiększenie się ilości miejsca dla pasażerów.

Stylistyka auta również uległa zmianie, choć trudno nazwać ją rewolucyjną. Jednak w dalszym ciągu podstawowe założenia designu Range Rovera pozostały te same. Wydłużony kształt reflektorów przywołuje skojarzenia z mniejszym modelem tej marki - Evoque. Nowy jest również wygląd atrapy chłodnicy i zderzaków oraz kolor słupków, które są teraz czarne. Dzięki temu sylwetka pojazdu nabrała dynamicznego charakteru.

Fot. Land Rover
Fot. Land Rover

Pod maską znajdą się 3 jednostki napędowe - dwa diesle oraz jeden motor benzynowy. Podstawowym silnikiem będzie 3-litrowa jednostka wysokoprężna V6 znana z modelu Discovery. W ofercie pozostanie również 4.4-litrowy diesel V8. Gamę silników uzupełni 5-litrowy silnik benzynowy V8 z kompresorem. Wszystkie jednostki będą współpracowały z 8-biegowymi przekładniami automatycznymi produkcji ZF.

Auto trafi do sprzedaży jeszcze w 2012 roku, zaś ceny tego modelu mają się zaczynać od 120 tys. funtów (ok. 620 tys. zł).

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty