Jak podaje firma analityczna JATO, w sierpniu wolumen samochodów z silnikami wysokoprężnymi spadł o 23% w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku i 16% w porównaniu do sierpnia 2017 r. Udział w rynku aut dieslowskich stale spadał - z 42% dwa lata temu do 35% w sierpniu 2018 r. i do 30% w sierpniu 2019 r.
Podczas gdy olej napędowy jest w fazie swobodnego spadania, zelektryfikowane pojazdy (BEV, PHEV i HEV) zyskują popularność. Udział w rynku takich pojazdów wzrósł z 5,6% w sierpniu 2017 r., do 6,0% w sierpniu 2018 r. i do 7,8% w sierpniu tego roku.
Rejestracje samochodów w pełni elektrycznych wyniosły 23 200 sztuk, o 76% więcej w sierpniu 2018 r. i o 143% więcej niż w sierpniu 2017 r.
Wśród aut typu HEV, czyli w peni hybrydowych, najwięcej rejestracji w Europie w sierpniu 2019 r. zanotował model Toyota Corolla (9146), przed Toyotą RAV4 (7235) i Toyotą C-HR (6541).
Wśród hybryd typu PHEV (plug in) dominował Mitsubishi Outlander (2405), a po nim BMW serii 2 (1118) i Kia Niro (921).
Jeśli chodzi o auta w pełni elektryczne liderem jest Tesla model 3 (5219). Na drugim miejscu jest Renault Zoe (2894), a na trzecim BMW i3 (2582).
Zobacz także: Porsche Macan w naszym teście
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?