Nowy tunel w Katowicach? Tak wygląda ul. Śródmiejska

Justyna Przybytek
Fot. Lota / Dziennik Zachodni
Fot. Lota / Dziennik Zachodni
W Katowicach trwa przebudowa centrum, a wraz z nią budowa nowych dróg na zachodniej pierzei alei Korfantego. Kształtów nabiera Śródmiejska oraz jedna z dróg poprzecznie przecinających aleję. Wygląda, jak gdyby była budowana w tunelu.
Fot. Lota / Dziennik Zachodni
Fot. Lota / Dziennik Zachodni

Droga, która połączy aleję Korfantego z ulicą Śródmiejską oraz  Superjednostką nabiera kształtów. Prawie na całym odcinku - a biegnie między działkami, na których stały zbudzone Centrum u Michalika i Pałac Ślubów - jest juz wyłożona kostką granitową (na jezdni) oraz płytami na  chodnikach.

Przypomnijmy, że będą trzy drogi przecinające poprzecznie pierzeję alei Korfantego w Katowicach, oprócz wspomnianej także między BWA a działką po Michaliku oraz między BWA a Separatorem. Ta ostatnia będzie ślepa.

Trwa też budowa ulicy Śródmiejskiej, która połączy ulicę Chorzowską z ulicą Piotra Skargi i będzie alternatywą dla Korfantego.

Na zdjęciach widać już bieg Śródmiejskiej pod Superjednostką.

Rzuca się w oczy, że jest budowana pod znacznym kątem i wygląda jakby wpadała pod  Chorzowską. Tak jednak nie będzie.

- To, co widać teraz, to koryto żelbetowe, na nim położone zostaną jeszcze warstwy konstrukcyjne oraz wylany zostanie  beton - wyjaśnia Wojciech Pałczyński, z firmy NDI, która jest generalnym wykonawcą przebudowy centrum Katowic. Czyli droga podniesie się na widocznym odcinku o niecały metr, ale nachylona Śródmiejska nadal pozostanie.

- To dlatego, że projekt zakłada, że Śródmiejska ma być także drogą wyjazdową w kierunku ulicy Skargi z podziemnych garaży Superjednostki - wyjaśnia Pałczyński.

Jak w takim razie wjedziemy na Śródmiejską z Chorzowskiej? Drogą już istniejącą na wysokości biurowca KCB, w miejscu w którym obecnie znajduje się zjazd do wieżowca Haperowiec oraz właśnie garaży Superjednostki.

- I z tej drogi będą dwa zjazdy, pierwszy - stary do garaży i następny, nowy na ulicę Śródmiejską - dodaje Pałczyński.
Śródmiejska będzie dwukierunkowa, długa na nieco ponad 418 metrów. Szerokość jednego pasa ruchu wyniesie 3,5 metra. Dozwolona prędkość - 30 km na godzinę.

Przebudowa centrum Katowic trwa od 2012 roku. W ramach inwestycji m.in. budowany jest nowy rynek oraz przebudowywane aleja na osi rondo - rynek. Roboty mają się zakończyć w przyszłym roku.

                                                                                             Źródło: Dziennik Zachodni

od 7 lat
Wideo

Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty