Odmłodzona Laguna

Zdzisław Podbielski
Fot. Renault: Renault Laguna z roku modelowego 2005 od poprzednika różni się przede wszystkim przednią częścią nadwozia.
Fot. Renault: Renault Laguna z roku modelowego 2005 od poprzednika różni się przede wszystkim przednią częścią nadwozia.
Renault Polska podało ceny odnowionej Laguny. Najtańsze 5-drzwiowe auto z silnikiem 1,6 l/115 KM kosztuje 71 500 zł, a kombi – 76 tys. zł

Renault Polska podało ceny odnowionej Laguny. Najtańsze 5-drzwiowe auto z silnikiem 1,6 l/115 KM kosztuje 71 500 zł, a kombi - 76 tys. zł 

 

Laguna II pojawiła się na początku 2001 r. Zyskała wielu zwolenników, którzy kupili około 880 tys. sztuk tego pojazdu. Należała do czołowych konstrukcji w zakresie wygody jazdy i bezpieczeństwa. Była pierwszym na świecie pojazdem, który w testach bezpieczeństwa niezależnej organizacji EuroNCAP, uzyskał 5 gwiazdek, czyli najwyższą ocenę.

 

Fot. Renault: Renault Laguna z roku modelowego 2005 od poprzednika różni się przede wszystkim przednią częścią nadwozia.
Fot. Renault: Renault Laguna z roku modelowego 2005 od poprzednika różni się przede wszystkim przednią częścią nadwozia.

Po 4 latach produkcji Lagunę II postanowiono zmodernizować. Zmianie poddano wygląd zewnętrzny pojazdu, przede wszystkim przednią część nadwozia, wprowadzając nową stylizację pasa przedniego wraz z reflektorami oraz nowy kształt pokrywy silnika. Istotniejsze zmiany dotyczą rozwiązań technicznych.

 

Bezpieczeństwo

 

Usprawnienia z zakresu bezpieczeństwa obejmują zintegrowany System Renault Protection (SRP) trzeciej

Fot. Renault: Tylne części nadwozi liftback (na zdjęciu) i kombi nie zostały zmienione.
Fot. Renault: Tylne części nadwozi liftback (na zdjęciu) i kombi nie zostały zmienione.

generacji. Zagłówki, pasy bezpieczeństwa, 8 poduszek powietrznych i zabezpieczenia dla dzieci lepiej spełniają funkcje ochronne. Poprawiono również skuteczność funkcjonowania rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa czynnego. Pojawił się blok ABS/ESP nowej generacji uwzględniający działanie zawieszenia i stopień zużycia ogumienia, lepiej też funkcjonuje system przeciwpoślizgowy ASR. Reflektory zaś podczas jazdy wykazują się precyzyjnie dopracowaną automatyczną kontrolą nachylenia wiązki światła.

 

Wnętrze nadwozia

 

Widoczna jest staranność wykonania wnętrza, elementy są lepiej spasowane, wykonane z materiałów o podwyższonej jakości - welurową tkaninę tapicerską zastąpiły miękkie tkaniny z mikrofibry. Duże zmiany objęły deskę rozdzielczą. Poczyniono zabiegi nad zmniejszeniem

Fot. Renault: Oprócz face liftingu nadwozia zmieniono charakterystyki pracy zawieszenia oraz zmodernizowano paletę jednostek napędowych.
Fot. Renault: Oprócz face liftingu nadwozia zmieniono charakterystyki pracy zawieszenia oraz zmodernizowano paletę jednostek napędowych.

słyszalności hałasu powstającego przy średnich i wysokich obrotach silników. W tym celu, np. pod maską silnika zamocowano matę dźwiękochłonną, wykonaną ze specjalnej włókniny, a pomiędzy przednią szybą i deską rozdzielczą znalazła się uszczelka izolacyjna.

Samochód może być wyposażony w nowoczesny, szybko reagujący system nawigacji i komunikacji Carminat - z mapą obejmującą 22 kraje, jeszcze bez Polski.

 

Silniki

 

Do zmodernizowanej Laguny II przewidziano szeroką gamę silników. Pięć z nich to jednostki benzynowe i trzy wysokoprężne. Nowy jest silnik benzynowy oznaczony 2.0T rozwijający moc

Fot. Renault: Całkiem nowa jest także deska rozdzielcza.
Fot. Renault: Całkiem nowa jest także deska rozdzielcza.

205 KM, przeznaczony dla wersji GT. Z wyjątkiem 3-litrowego silnika widlastego 6-cylindrowego, pozostałe mają 4 cylindry ustawione rzędowo. Z silnikami kompletowane są skrzynie biegów mechaniczne i automatyczne.

 

Zawieszenie i jazda

 

Komfort jazdy był wysoki nawet w aucie przed modernizacją. Teraz wprowadzono zmiany bardziej przystosowujące zawieszenie do jazdy po nierównych nawierzchniach i ograniczające przechyły nadwozia. Uzyskano lepszą amortyzację, a jednocześnie usztywniono zawieszenie. W tym celu ciśnieniowe amortyzatory przednich kolumn McPhersona otrzymały zmienioną charakterystykę tłumienia i sztywności. Drążki stabilizatorów przednich i tylnych mają teraz większe średnice. Zabiegi te odczuwalne są podczas jazdy, zwłaszcza na łukach dróg. Pojazd po prostu jest bardziej stabilny.

 

Laguna II rok modelowy 2005 - silniki benzynowe

 

Wersja silnika

1.6 16V

2.0 16V

2.0T

2.0T

V6 3.0

Pojemność skokowa (cm3
)

1598

1998

2946

Moc maksymalna (KM - obr/min)

115-6000

135-5500

170-5000

205-5000

210-6000

Maks. moment obrotowy (Nm - obr/min)

151-4250

191-3750

270-3250

300-3000

280-3750

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

11,5

9,8 (12,3)

8,4 (8,6)

7,2

8,0

Prędkość maksymalna (km/h)

197

207 (202)

223 (219)

235

235

Średnie zużycie paliwa (dm3
/100 km)

7,4

7,9 (8,6)

8,4 (8,9)

8,5

9,9

- w nawiasie dane pojazdu ze skrzynią automatyczną

 

Laguna II rok modelowy 2005 - silniki wysokoprężne

 

Wersja silnika

1.9 dCi

1.9 dCi

2.2 dCi

Pojemność skokowa (cm3
)

1870

2188

Moc maksymalna (KM - obr/min)

110-4000

120-4000

150-4000

Maks. moment obrotowy (Nm - obr/min)

260-2000

300-2000

320-1750

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

12,1

10,7

9,8 (10,3)

Prędkość maksymalna (km/h)

194

202

215 (210)

Średnie zużycie paliwa (dm3
/100 km)

5,5

5,5

6,5 (7,6)

- w nawiasie dane pojazdu ze skrzynią automatyczną

 

Wybrane wyposażenie standardowe:

 

przednie i boczne poduszki powietrzne, kurtyny powietrzne, układ ABS, wspomaganie układu kierowniczego, elektrycznie sterowane szyby, elektrycznie regulowane lusterka zewnętrzne, klimatyzacja manualna, centralny zamek

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty