Opel Corsa GSi. Znamy cenę w Polsce

Mariusz Michalak
Opel Corsa GSi„Kieszonkowa rakieta” z Rüsselsheim jest świetnym sprinterem (przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa zaledwie 8,9 sekundy), ale także imponuje elastycznością: przyspiesza od 80 do 120 km/h na piątym biegu w zaledwie 9,9 sekundy. Corsa GSi osiąga prędkość maksymalną 207 km/h.Fot. Opel
Opel Corsa GSi„Kieszonkowa rakieta” z Rüsselsheim jest świetnym sprinterem (przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa zaledwie 8,9 sekundy), ale także imponuje elastycznością: przyspiesza od 80 do 120 km/h na piątym biegu w zaledwie 9,9 sekundy. Corsa GSi osiąga prędkość maksymalną 207 km/h.Fot. Opel
Wyczekiwany nowy Opel Corsa GSi pojawił się na rynku. To maszyna dla prawdziwych koneserów, z turbodoładowanym silnikiem i zawieszeniem OPC.

Corsa to drugi, po Insignii, model GSi w ofercie. Nowość wyróżnia się zawieszeniem OPC zapewniającym wzorowe prowadzenie i krótką drogę hamowania. Corsa GSi jest napędzana dynamicznym turbodoładowanym silnikiem o pojemności 1.4, generującym moc 150 KM i 220 Nm momentu obrotowego (zużycie paliwa w l/100 km]: 8,0–7,7 w cyklu miejskim; 5,5–5,1 poza miastem; 6,4–6,1 w cyklu mieszanym; emisja CO2: 147–139 g/km w cyklu mieszanym). Czterocylindrowa jednostka napędowa współpracująca z sześciobiegową skrzynią o krótkich przełożeniach, a maksymalny moment obrotowy jest dostępny w szerokim zakresie od 3000 do 4500 obr./min.

„Kieszonkowa rakieta” z Rüsselsheim jest świetnym sprinterem (przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa zaledwie 8,9 sekundy), ale także imponuje elastycznością: przyspiesza od 80 do 120 km/h na piątym biegu w zaledwie 9,9 sekundy. Corsa GSi osiąga prędkość maksymalną 207 km/h.

Zawieszenie OPC i hamulce tarczowe z czerwonymi zaciskami zostały ustawione na legendarnej pętli północnej („Nordschleife”) toru wyścigowego Nürburgring. Auto zapewnia doskonałe właściwości jezdne oraz krótką drogę hamowania, zwłaszcza w połączeniu z opcjonalnymi 18‑calowymi obręczami kół z lekkiego stopu z oponami o zwiększonej przyczepności w rozmiarze 215/40 ZR18.

Zawadiacki przedni pas Opla GSi jest zdominowany przez duży grill o wzorze plastra miodu, na którym centralnie, między dwiema listwami-skrzydłami, umieszczono firmowy znak „błyskawicy”. Nawiązaniem do klimatu wyścigów jest również imitacja włókna węglowego na obudowach lusterek bocznych. Duże akcenty stylistyczne w chromowanych oprawach, wizualnie połączone poziomą linią poprowadzoną przez czarne elementy przodu, wraz z czarnym klinem na masce silnika, podkreślają sportowy wizerunek. Dynamiczna stylizacja jest obecna również w tylnej części nadwozia. Pokaźny spojler przy krawędzi dachu zapewnia dodatkową siłę dociskającą, a sportowa chromowana końcówka wydechu jest osadzona w wyrazistym tylnym pasie w kolorze nadwozia.

Zobacz także: Jak zadbać o akumulator?

Sportowy charakter podkreśla również wnętrze Corsy GSi — szczególnie, gdy kierownica sportowa, skórzana gałka dźwigni zmiany biegów i aluminiowe pedały są uzupełnione o opcjonalne sportowe fotele Recaro.

Sportową Corsę można już zamawiać w cenie 83 300 zł (sugerowana cena detaliczna z VAT w Polsce).

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty