Opel kontynuuje wzrosty w Europie

źródło: Mototarget.pl
Fot. Opel
Fot. Opel
79 306 nowych rejestracji w pierwszym kwartale 2015 roku oznacza, że według wstępnych szacunków sprzedaż aut marki Opel była znacznie wyższa w porównaniu z analogicznym okresem w ubiegłym roku. Zwiększenie sprzedaży o około 8 500 samochodów to wzrost o 3,1%.
Fot. Opel
Fot. Opel

Wynik Opla i jego siostrzanej brytyjskiej marki Vauxhall był więc nieco lepszy niż wskaźnik wzrostu dla całego europejskiego rynku sprzedaży samochodów, który wyniósł 2,8%. Producentowi udało się także utrzymać pozytywny trend z lat 2013–2014 pod względem udziału w rynku i ponownie minimalnie poprawić wynik w porównaniu z analogicznym okresem w ubiegłym roku — do 5,83%.

Peter Christian Küspert, wiceprezes ds. sprzedaży i obsługi posprzedażnej w Grupie Opel, jest zadowolony ze wzrostu na 11 rynkach europejskich. „W Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Włoszech, Polsce i Turcji popyt jest wyraźnie wyższy niż rok temu. Dzięki nowej i atrakcyjnej gamie modeli odnosimy korzyści z tej sytuacji".

Dynamikę generuje przede wszystkim wciąż niezwykle popularny kompaktowy SUV Mokka, który jest liderem w swoim segmencie we Włoszech i w Niemczech. W pierwszym kwartale 2015 roku producent samochodów z Rüsselsheim przekroczył próg 50 tysięcy rejestracji nowych samochodów osobowych na swoim rodzimym rynku. Na niemieckie drogi wyjechało dokładnie 51 584 nowych Opli (w analogicznym okresie w ubiegłym roku było to 49 965). Najlepszym miesiącem był marzec, kiedy liczba rejestracji samochodów marki Opel wyniosła 23 044 (w marcu 2014 r.: 22 131), co oznaczało udział w rynku na poziomie 7,1%. W całym pierwszym kwartale 2015 roku udział marki Opel w niemieckim rynku samochodów osobowych wyniósł 6,8%.

W sektorze lekkich pojazdów dostawczych odnotowano wyraźny trend wzrostowy. W pierwszym kwartale 2015 roku Opel poprawił swój udział w europejskim rynku pojazdów tego typu do 4,2% — dzięki nowym generacjom modeli Vivaro i Movano to najlepszy kwartał pod względem udziału w rynku od 2009 roku.

W marcu sprzedaż Opla na polskim rynku wyniosła 2 970 samochodów osobowych i dostawczych do 3,5 t. Dla porównania rok wcześniej było to 2 458 sztuk. Łącznie po pierwszych trzech miesiącach roku sprzedaż Opla w Polsce wyniosła 8 479 samochodów, czyli o 23% więcej niż w pierwszym kwartale ubiegłego roku, który zakończył się wynikiem na poziomie 6 893 sztuk. Po pierwszym kwartale udział Opla w polskim rynku samochodów osobowych i dostawczych do 3,5 t wyniósł 8,19% i był wyższy o 1,81 punktu procentowego w porównaniu z analogicznym okresem w ubiegłym roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty