Opel Vivaro. Trzecia generacja wkrótce w sprzedaży

Stanisław Rochowicz
Trzecia generacja Opla Vivaro ma być odpowiedzią tej marki na szybki rozwój rynku średnich samochodów dostawczych.Fot. Opel
Trzecia generacja Opla Vivaro ma być odpowiedzią tej marki na szybki rozwój rynku średnich samochodów dostawczych.Fot. Opel
Trzecia generacja Opla Vivaro ma być odpowiedzią tej marki na szybki rozwój rynku średnich samochodów dostawczych.

Opel Vivaro oferowany jest od 2001 roku i dotychczas doczekał się około miliona sprzedanych egzemplarzy. Pierwsze egzemplarze najnowszego Vivaro trzeciej generacji pojawią się u dealerów pod koniec lata, ale zamówienia na ten samochód można będzie składać już od lutego.

Trzecia generacja Opla Vivaro ma być odpowiedzią tej marki na szybki rozwój rynku średnich samochodów dostawczych.Fot. Opel
Trzecia generacja Opla Vivaro ma być odpowiedzią tej marki na szybki rozwój rynku średnich samochodów dostawczych.
Fot. Opel

Model oparty na najnowocześniejszej platformie będzie dostępny w kilku wariantach nadwoziowych dostosowanych do potrzeb klientów — jako furgon, furgon z kabiną załogową do 6 osób, osobowe kombi oraz platforma do zabudowy. Po raz pierwszy Vivaro będzie oferowany w trzech, a nie dwóch długościach (4,60 m, 4,95 m i 5,30 m). Przy maksymalnej kubaturze przestrzeni ładunkowej 6,6 m3 nowy Vivaro ma ładowność 1400 kilogramów, czyli o 200 kg więcej w porównaniu z poprzednikiem. O pół tony wzrosła dopuszczalna masa holowanej przyczepy, która obecnie wynosi 2500 kilogramów. Umiarkowana pozostała jedynie wysokość — 1,90 m w większości wersji. Nowy Vivaro może zatem swobodnie parkować na podziemnych lub zadaszonych parkingach przy centrach handlowych, co ułatwia załadunek i rozładunek towaru.

Stabilność i bezpieczeństwo na śliskiej nawierzchni — błocie, piasku lub śniegu — gwarantuje zaawansowany układ kontroli trakcji IntelliGrip. Wyższy prześwit i osłony podwozia są dostępne w dodatkowym pakiecie budowlanym. Od samego początku klienci będą mogli również zamówić wersję z napędem na wszystkie koła zaprojektowanym przez firmę Dangel.
Łatwy dostęp do środka zapewniają szerokie drzwi z tyłu oraz przesuwane drzwi boczne. Szczególnie praktyczne są oferowane po raz pierwszy w Vivaro drzwi boczne z funkcją automatycznego otwierania. Drzwi sterowane są z zewnątrz czujnikami reagującymi na ruch stopą. Do Vivaro w wersji o długości 5,30 m zmieszczą się przedmioty mierzące do 4,02 m, które dzięki otwieranej przegrodzie Flex‑Cargo można częściowo wsunąć pod fotel pasażera.

Trzecia generacja Opla Vivaro ma być odpowiedzią tej marki na szybki rozwój rynku średnich samochodów dostawczych.Fot. Opel
Trzecia generacja Opla Vivaro ma być odpowiedzią tej marki na szybki rozwój rynku średnich samochodów dostawczych.
Fot. Opel

W środku kierowca i pasażerowie mogą poczuć się jak w samochodzie osobowym. Relaksowi za kierownicą sprzyjają takie rozwiązania, jak wyświetlacz projekcyjny, kamera cofania obejmująca kąt 180°, alarm ostrzegający przed najechaniem na pojazd poprzedzający, układ automatycznego hamowania awaryjnego czy tempomat. Dzięki ergonomicznemu położeniu foteli wszystkie elementy sterowania są doskonale widoczne i znajdują się w zasięgu ręki kierowcy. Użytkownik samochodu ma również do dyspozycji opcje łączności i najnowocześniejsze systemy multimedialne.
Trzy długości, FlexCargo: elastyczny i inteligentny Vivaro
Groupe PSA jest liderem europejskiego rynku lekkich pojazdów użytkowych. Dzięki wspólnej platformie nowy Opel Vivaro jest oferowany w trzech długościach. Najbardziej kompaktowa wersja o długości 4,60 m wypełnia lukę między najmniejszymi i większymi samochodami dostawczymi, a średnica zawracania wynosząca tylko 11,3 m gwarantuje dużą zwrotność. Już w tej odmianie kubatura przestrzeni ładunkowej wynosi 4,6 m3 , a dzięki praktycznej klapie FlexCargo w przegrodzie za fotelem pasażera można ją powiększyć do 5,1 m3. Pozwala to na przewożenie przedmiotów o długości nie 2,16 ale do 3,32 m. Pojemność przestrzeni ładunkowej w wersjach o długości 4,95 m i 5,30 m wynosi odpowiednio 5,8 oraz 6,6m3. Do Vivaro z powodzeniem zmieszczą się zatem drabiny czy deski o długości do 3,67 lub 4,02 m, a drobniejsze przedmioty można ułożyć w licznych schowkach w całym kokpicie.
Pełne wyposażenie: najnowocześniejsze technologie i systemy wspomagające kierowcę
Dzięki wielozakresowej regulacji foteli (także elektrycznej), podparciu kręgosłupa lędźwiowego oraz podłokietnikowi kokpit jest podporządkowany komfortowi kierowcy i równie wygodny jak w samochodzie osobowym. Liczne systemy wspomagające kierowcę — praktycznie niespotykane w tej klasie pojazdów — zapewniają analogiczny poziom bezpieczeństwa.
Vivaro może być wyposażony w wyświetlacz projekcyjny — unikatowe rozwiązanie w tym segmencie, dzięki któremu kierowca może śledzić wszystkie ważne informacje bez odrywania wzroku od drogi. Dodatkowa kamera z przodu oraz systemy radarowe umożliwiają realizację następujących funkcji:
ostrzeganie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu
rozpoznawanie znaków drogowych;
wykrywanie zmęczenia kierowcy, czyli system zalecający przerwę po każdych dwóch godzinach jazdy oraz monitorujący zachowanie kierowcy i ostrzegający go sygnałami wizualnymi i akustycznymi przed zaśnięciem;
aktywny tempomat, który koryguje prędkość jazdy z uwzględnieniem prędkości pojazdu poprzedzającego;
system dwustopniowego ostrzegania przed najechaniem na pojazd poprzedzający;
układ automatycznego hamowania awaryjnego pozwalający uniknąć kolizji lub złagodzić jej skutki.

Trzecia generacja Opla Vivaro ma być odpowiedzią tej marki na szybki rozwój rynku średnich samochodów dostawczych.Fot. Opel
Trzecia generacja Opla Vivaro ma być odpowiedzią tej marki na szybki rozwój rynku średnich samochodów dostawczych.
Fot. Opel

W zderzakach z przodu i z tyłu Vivaro zamontowano ultradźwiękowe czujniki. Ich zadaniem jest wykrywanie przeszkód przy parkowaniu oraz monitorowanie martwego pola. W zależności od wersji wyposażenia samochodu obraz z kamery cofania jest wyświetlany w lusterku wstecznym albo na 7‑calowym ekranie.
Systemy Multimedia Radio i Multimedia Navi Pro są wyposażone w duże 7-calowe ekrany dotykowe. Obydwa systemy mogą współpracować z telefonem przez Apple CarPlay i Android Auto. Multimedia Navi Pro oferuje dodatkowo nawigację z mapami Europy w widoku 3D.
Atuty nowego Vivaro to nie tylko zdolności transportowe oraz technologie zapożyczone z samochodów osobowych. Najnowocześniejsze silniki i płynnie działające skrzynie biegów, w tym ośmiobiegowa przekładnia automatyczna, poprawiają efektywność i komfort eksploatacji, co ma szczególne znaczenie zwłaszcza na rynku flotowym. Wydłużenie okresów międzyprzeglądowych nawet do 50 000 km również obniża koszty użytkowania.

Zobacz także: Testujemy Mazdę 6 z silnikiem benzynowym SKyActiv-G 2.0 165 KM

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty