Opona Pirelli Diablo Rosso II

(ip)
fot: Pirelli
fot: Pirelli
Druga seria kultowego motocykla z Borgo Panigale będzie nadal korzystać z Diablo Rosso II w rozmiarze 120/70 ZR17 z przodu i oponą dedykowaną 240/45 ZR17 z tyłu, potwierdzając tym samym solidne i trwałe partnerstwo między dwiema włoskimi firmami.

Pirelli i Ducati potwierdzają wieloletnią współpracę technologiczną między firmami podczas inauguracji nowego Ducati Diavel w

fot: Pirelli
fot: Pirelli

przepięknej scenerii Monte Carlo. Druga wersja motocykla będzie posiadła w oryginalnym wyposażeniu opony Pirelli Diablo Rosso II w rozmiarze 120/70 ZR17 z przodu i specjalną oponę dedykowaną 240/45 ZR17 z tyłu, która została opracowana przez Pirelli w 2011 roku na zamówienie Ducati.
 
Kiedy narodził się pierwszy model Diavel, Pirelli zostało poproszone o stworzenie opon do najnowszej maszyny Ducati. Ten nowy model opon oraz jego specjalne wymiary wymagały głębszego zrozumienia dynamiki pojazdu ważącego ponad 200 kilogramów i posiadającego nowy silnik wywodzący się z World Superbike. Opona Diablo Rosso II została zatwierdzona dla nowego Ducati Diavel, ponieważ stała się idealnym dopełnieniem tego motocykla, wygodnego i o sportowym charakterze.

Diavel jest jednym z wielu wspólnych projektów specjalnych tworzonych razem z Ducati. Innym przykładem tej współpracy jest Ducati Multistrada z oponami Pirelli Scorpion™ Trail w rozmiarach dopasowanych do danego modelu. Opona DIABLO ROSSO™ II jest powszechnie stosowana, poza nowym Ducati Diavel, również w innych motocyklach Ducati takich jak Monster 796 i 1200 czy Hypermotard, w których także świetnie sprawdzają się jej właściwości.

Opona Diablo Rosso II to idealny wybór dla motocykli Ducati Diavel z tylną oponą opracowaną na potrzeby World Superbike oraz technologią EPT (Enhanced Patch Technology) dopasowaną do opatentowanego przez Pirelli Stalowego Opasania 0°. Tylna opona oferuje maksymalną przyczepność przy pełnym złożeniu i długotrwałym użytkowaniu na drodze. Mieszanka Diablo Rosso II przeszła szczegółowe testy Ducati Traction Control sprawdzające szybkość nagrzewania, jakość trakcji przy przyspieszaniu na prostej oraz przyczepność przy pełnym złożeniu, by jak najlepiej dopasować oponę do różnych stylów jazdy na Diavel.

Tylny profil pochodzi z projektu ICS (Ideal Contour Shaping), z którego przejęto wysokość profilu opony o rozmiarze 45 przy szerokości 240 mm. 17” wymiar tylnej opony dopasowano do 120/70 ZR17 z przodu, dzięki czemu uzyskano zarówno stabilność przy gwałtownym przyspieszaniu, jak i łatwość składania się na zakrętach. Stalowe Opasanie 0° pod bieżnikiem optymalizuje kształt opony i umożliwia stopniową reakcję na składanie się motocykla oraz optymalne dopasowywanie do nierówności nawierzchni. Maksymalna stabilność hamowania wraz ze składem mieszanki i elementami strukturalnymi opony DIABLO ROSSO™ II stanowią uzupełnienie precyzyjnego systemu ABS motocykla Diavel.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty