Opony. Michelin zamyka zakłady produkcyjne w Niemczech i przenosi część działalności do Polski

Paweł Piątek
Jak zapowiedział w swoim komunikacie prasowym francuski producent opon, firma Michelin, do końca 2025 roku zamknie lub poważnie ograniczy produkcję opon w swoich trzech fabrykach zlokalizowanych na terenie Niemiec. Część działalności usługowej zostanie przeniesiona do Polski. Przeciwko tej decyzji protestują nie tylko niemieckie związki zawodowe, ale też i politycy.
Jak zapowiedział w swoim komunikacie prasowym francuski producent opon, firma Michelin, do końca 2025 roku zamknie lub poważnie ograniczy produkcję opon w swoich trzech fabrykach zlokalizowanych na terenie Niemiec. Część działalności usługowej zostanie przeniesiona do Polski. Przeciwko tej decyzji protestują nie tylko niemieckie związki zawodowe, ale też i politycy. Jarosław Jakubczak
Jak zapowiedział w swoim komunikacie prasowym francuski producent opon, firma Michelin, do końca 2025 roku zamknie lub poważnie ograniczy produkcję opon w swoich trzech fabrykach zlokalizowanych na terenie Niemiec. Część działalności usługowej zostanie przeniesiona do Polski. Przeciwko tej decyzji protestują nie tylko niemieckie związki zawodowe, ale też i politycy.

Francuski producent opon Michelin zapowiedział, że do końca 2025 roku sukcesywnie będzie redukowana produkcja w trzech zakładach na terenie Niemiec. Dotyczy to zakładów w Karlsruhe i Trewirze (Nadrenia-Palatynat), którym ostatecznie grozi zamknięcie, a także zakładu w Homburgu (Kraj Saary), w którym produkcja będzie zmniejszana.

Michelin jako powód takiej decyzji podaje "rosnącą presję konkurencyjną" oraz "rosnące koszty produkcji i administracji".
Zamykane zakłady zajmują się produkcją opon do samochodów ciężarowych i półfabrykatów. W samym zakładzie w Karlsruhe produkuje się około 1,1 miliona sztuk opon rocznie.

-Rynek opon ciężarowych bardzo się zmienił w ostatnich latach, wyjaśnia Christian Metzger, kierownik zakładu produkcyjnego w Karlsruhe. Obecnie obserwuje się wyraźne przejście z opon premium na importowane opony budżetowe z krajów o niskich kosztach produkcji.

-Co gorsza, obecny kryzys i wysoka inflacja mają ogromny wpływ na konkurencyjność lokalizacji. Czynniki te sprawiają, że nasz zakład produkcyjny w Karlsruhe nie jest już wystarczająco konkurencyjny i w pełni wykorzystywany, mówi Metzger. Wszystko to doprowadziło do "nieuniknionej decyzji" o stopniowym zaprzestaniu produkcji w zakładzie w Karlsruhe.

Zakład w Karlsruhe to najstarszy zakład Michelina w Niemczech. Produkuje tu opony od 1931 roku.
Co ciekawe, wraz z zamknięciem zakładu w Karlsruhe do Polski zostanie przeniesione centrum obsługi klienta działające na obszarze Niemiec, Austrii i Szwajcarii.

Przeciwko tym decyzjom protestują zarówno związki zawodowe, jak i politycy, uznając decyzję firmy za pochopną i niezrozumiałą.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty