Podwójne i potrójne zwycięstwo Chevroleta w Chinach

(ip)
Chevrolet zakończył weekend w Chinach z dobrym wynikiem, zdobywając podwójne i potrójne zwycięstwo w dwóch wyścigach w Szanghaju. Jednocześnie wszyscy trzej zawodnicy wciąż mają szanse na zdobycie tytułu mistrzowskiego w klasyfikacji kierowców.

Przed ostatnią, decydującą rundą WTCC w Makao, która odbędzie się za dwa tygodnie, Rob Huff wspiął się na szczyt rankingu

Fot: Chevrolet
Fot: Chevrolet

kierowców, zdobywając łącznie 390 punktów. Na drugim miejscu jest Alain Menu (355 punktów), natomiast trzecią pozycję zajmuje Yvan Muller (349 punktów). Wszyscy trzej reprezentanci Chevroleta to obecnie jedyni pretendenci w całej stawce do zdobycia tytułu Mistrza Kierowców WTCC.

W niedzielnym wyścigu Huff wywalczył pierwsze miejsce w drugim wyścigu i zajął drugą lokatę w pierwszym wyścigu. Menu wygrał pierwszy wyścig, a w drugim był trzeci. Yvan Muller nie ukończył pierwszego wyścigu, natomiast w drugim przekroczył linię mety na drugiej pozycji. Francuz otrzymał jednak 30-sekundową karę, przez co spadł na trzynastą pozycję i zakończył weekend bez punktów.

W pierwszym wyścigu Menu utrzymał czołową pozycję startową wywalczoną w kwalifikacjach, natomiast Muller musiał zjechać do pitów po zamieszaniu w drugim zakręcie i uszkodzeniu prawego koła z tyłu, co ostatecznie oznaczało wykluczenie z rywalizacji. Z kolei Huff objął drugą pozycję i przez cały wyścig utrzymywał się za Menu z dala od ostrej walki toczącej się pomiędzy pozostałymi zawodnikami, unikając tym samym wielu niebezpiecznych sytuacji prowadzących do uszkodzeń.

W drugim wyścigu, pomimo mniej sprzyjających pozycji w stawce, trzy Chevrolety Cruze zespołu RML zaliczyły doskonały

Fot: Chevrolet
Fot: Chevrolet

start, przejmując prowadzenie po kilku okrążeniach. Menu był na dobrej drodze do wywalczenia kolejnego pierwszego miejsca, jednak kontakt z samochodem Mullera podczas hamowania pozwolił Huffowi przejąć prowadzenie, przez co Szwajcar spadł na trzecią pozycję.

Muller, który jechał tuż za liderem, na jakiś czas oddał wywalczoną pozycję, jednak ponownie wyprzedził Menu i ostatecznie przekroczył linię mety na drugim miejscu. Kara nałożona na zawodnika po zakończeniu wyścigu oznaczała spadek na trzynastą pozycję, przez co Menu awansował na drugie miejsce.

Ostatnia runda obecnego sezonu WTCC odbędzie się w Makao. W dwóch wyścigach rozgrywanych na ulicznym torze w byłej portugalskiej enklawie zostanie ostatecznie wyłoniony najlepszy kierowca Chevroleta, który zdobędzie tytuł Mistrza Świata WTCC 2012.

Chevrolet zapewnił już sobie tytuł mistrzowski w klasyfikacji konstruktorów w poprzedniej rundzie. Niedzielne zwycięstwa tylko potwierdziły dominację amerykańskiego producenta, który ma obecnie 930 punktów. Na drugim miejscu znajduje się BMW z 602 punktami, a trzeci jest SEAT (569 punktów).

Rob Huff (2 / 1 miejsce): „To był fantastyczny weekend dla całego zespołu i dla mnie. Drugie i pierwsze miejsce to dokładnie

Fot: Chevrolet
Fot: Chevrolet

to, czego potrzebowałem. Gdy obudziłem się dziś rano nie przypuszczałem, że osiągnę taki sukces”.

„Pierwszy wyścig nie był zbyt emocjonujący. Zaraz po starcie zająłem drugie miejsce i utrzymałem je aż do końca wyścigu, natomiast w drugim wyścigu zaraz po zapaleniu się świateł startowych doszło do nieprzyjemnego zdarzenia. Zacięło się sprzęgło w moim samochodzie i prawie zgasł mi silnik, jednak po kilku zakrętach szybko powróciłem do właściwego tempa jazdy. Udało mi się nawet wyprzedzić Yvana i Alaina po tym, jak doszło między nimi do kontaktu”.

„Obecnie mam przewagę w klasyfikacji kierowców i właśnie na to liczyłem przed wyścigiem w Makao, gdzie zawsze dobrze mi szło”.

Alain Menu (1 / 2 miejsce): „Pierwszy wyścig był doskonały. Po starcie i w pierwszym zakręcie utrzymałem moich kolegów z zespołu za sobą i kontrolowałem ich poczynania przez dalszą część wyścigu. Niepowodzenie Yvana w tym wyścigu pozwoliło mi zmniejszyć różnicę punktową w klasyfikacji kierowców”.

Fot: Chevrolet
Fot: Chevrolet

„Drugi wyścig to już zupełnie inna historia. Jechałem na czele stawki, gdy Yvan uderzył w mój samochód. Mogę powiedzieć tylko tyle, że moje szanse w mistrzostwach przed wyścigiem w Makao znacząco zmalały”.

Yvan Muller (DNF / 13 miejsce): „To nie był dla mnie udany weekend. Przede wszystkim straciłem prowadzenie w klasyfikacji kierowców na rzecz Roba”.

„W pierwszym wyścigu doszło do kontaktu z samochodem prowadzonym przez Michelisza, co spowodowało, że moje auto ustawiło się bokiem, a następnie zostało wielokrotnie uderzone przez inne samochody jadące za mną. To był istny chaos. Niestety ucierpiało na tym moje prawe koło z tyłu, co oznaczało dla mnie koniec wyścigu”.

„W drugim wyścigu jechałem tuż za Alainem, kiedy podczas hamowania zderzyliśmy się. Bardzo mi z tego powodu przykro. To nie było zamierzone”.

„Nasza sytuacja przed Makao zmieniła się diametralnie. Zobaczymy, co się teraz wydarzy”.

Fot: Chevrolet
Fot: Chevrolet

Ron Hartvelt (manager projektu WTCC): „To kolejny doskonały wynik dla całego zespołu. Nie mogliśmy prosić o więcej. Pozostaje jednak niesmak po tym, co wydarzyło się pomiędzy Yvanem i Alainem, ale takie rzeczy mogą się przytrafić każdemu, a w szczególności trzem doskonałym kierowcom walczącym o koronę mistrza WTCC. Porozmawiamy o tym z naszymi zawodnikami i jestem pewien, że za kilka godzin wszyscy się uspokoją”.

SZANGHAJ, WYNIKI 1. WYŚCIGU (13 okrążeń)
1. A Menu             Chevrolet Cruze        25m12s369
2. R Huff               Chevrolet Cruze        + 1s500
3. S D’Aste            BMW 320 TC              +11s192
4. T Coronel          BMW 320 TC              +13s327
5. G Tarquini         SEAT León WTCC     +15s653
8. C Turkington     Chevrolet Cruze          +30s125
NCF  D. O’Young Chevrolet Cruze          6 okrążeń
NCF A MacDowall Chevrolet Cruze        4 okrążeń
DNF Y Muller       Chevrolet Cruze        1 okrążenie (uszkodzenie pojazdu)

SZANGHAJ, WYNIKI 2. WYŚCIGU (13 okrążeń)
1. R Huff               Chevrolet Cruze        25m17s714
2. A Menu             Chevrolet Cruze        + 2s698
3. T Coronel          BMW 320TC               + 4s378
4. S D’Aste            SEAT León WTCC     + 4s866
5. M Bennani         BMW 320 TC              + 5s574
7. C Turkington     Chevrolet Cruze          +25s189
12. D O’Young      Chevrolet Cruze          +30s937
13. Y Muller          Chevrolet Cruze        +31s195
17. A MacDowall Chevrolet Cruze          +35s368

PUNKTACJA KIEROWCÓW PO 22 Z 24 WYŚCIGÓW
1. Huff (Chevrolet), 390 ;
2. Menu (Chevrolet), 355 ;
3. Muller (Chevrolet), 349;
4. Tarquini (SEAT), 236;
5. Coronel (BMW), 196;

PUNKTACJA KONSTRUKTORÓW PO 22 Z 24 WYŚCIGÓW
1. Chevrolet, 930 punktów;
2. BMW, 602;
3. SEAT, 569.

NASTĘPNE WYŚCIGI: 12 runda, Makao, 16-18 listopada 2012 r.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty