Polska premiera BMW 5 Gran Turismo

(rt)
W piątek 25 września, odbyła się polska premiera BMW serii 5 Gran Turismo. BMW twierdzi, że tworząc ten model, koncern chciał stworzyć nowy segment rynku motoryzacyjnego.

W piątek 25 września, odbyła się polska premiera BMW serii 5 Gran Turismo. BMW twierdzi, że tworząc ten model, koncern chciał stworzyć nowy segment rynku motoryzacyjnego

Fot. Robert Tomaszewski
Fot. Robert Tomaszewski

 

Stylistyka nadwozia nowego BMW serii 5 Gran Turismo łączy w sobie wydłużoną sylwetkę- coupe z czterodrzwiowym nadwoziem. Przód auta podkreśla dynamiczną sylwetkę prostym grillem atrapy chłodnicy, obszernymi wlotami powietrza oraz podwójnymi, okrągłymi reflektorami. Aluminiowe drzwi boczne wyposażone są w szyby bez ramek.

 

Fot. Bmw
Fot. Bmw

Wnętrze BMW pozwala dostosować przestrzeń pojazdu do indywidualnych wymagań. Przy ustawieniu foteli tylnych w pozycji standardowej pojemność przestrzeni bagażowej wynosi 440 litrów.

 

Podobnie jak w limuzynie, przegroda za tylnymi siedzeniami oddziela kabinę pasażerską od bagażnika, chroniąc ją od hałasu i temperatury zewnętrznej. Po przysunięciu foteli tylnich do przodu, pojemność bagażnika wzrasta do 590 litrów. Po zupełnym złożeniu foteli i przegrody, bagażnik ma pojemność 1 700 l.

Fot. BMW
Fot. BMW

 

Zastosowana po raz pierwszy w pojeździe BMW, dwuczęściowa klapa bagażnika zapewnia nie tylko wygodę przy załadunku, ale także pozwala wykonać tą czynność bez ogrzewania lub wychładzania kabiny, gdyż przy otwartej dolnej części klapy, górna nadal szczelnie odcina auto od warunków zewnętrznych. System ten składa się z mniejszego otworu pod tylną szybą oraz większej klapy.

 

Fot. Robert Tomaszewski
Fot. Robert Tomaszewski

W chwili wprowadzenia na rynek BMW serii 5 Gran Turismo dostępne będzie z trzema silnikami. Model BMW 535i Gran Turismo jest dostępny z sześciocylindrowym rzędowym silnikiem benzynowym z układem Twin Turbo, bezpośrednim wtryskiem paliwa i układem Valvetronic.

Silnik ten rozwija moc maksymalną 306 KM. Kolejnym modelem jest jednostka V8 TwinPower Turbo o mocy 407 KM, montowana w BMW 550i Gran Turismo. Z kolei BMW 530d Gran Turismo napędzana będzie sześciocylindrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 245 KM z aluminiową skrzynią korbową i układem Common Rail. 

Fot. robert Tomaszewski
Fot. robert Tomaszewski

 

Wszystkie wersje modelowe wyposażone są standardowo w ośmiobiegową skrzynię automatyczną, dostępną jak dotąd jedynie w dwunastocylindrowej limuzynie BMW 760i.

Wyposażenie standardowe Gran Turismo obejmuje m.in.: zawieszenie pneumatyczne osi tylnej oraz hydrauliczną zębatkową przekładnię kierowniczą z aktywowaną na żądanie pompą wspomagania, reflektory biksenonowe z pierścieniami świateł dziennych, lampy przeciwmgielne oraz dwustopniowe światła stop. 

 

 W skład systemów biernego bezpieczeństwa wchodzą: trzypunktowe

Fot. Robert Tomaszewski
Fot. Robert Tomaszewski

pasy bezpieczeństwa, przednie i boczne poduszki powietrzne, kurtyny chroniące głowę oraz aktywne zagłówki na przednich siedzeniach. 

 

BMW serii 5 Gran Turismo może być opcjonalnie wyposażone w szereg rozwiązań takich jak: aktywny tempomat z funkcją Stop & Go, asystent świateł drogowych, funkcję rozpoznawania pasa ruchu z wskaźnikiem ograniczenia prędkości, ostrzeżenie o zmianie pasa ruchu, kamerę przednią i kamerę cofania.

 

Auto będzie w Polsce dostępne od 263 tys. zł. Taką kwotą rozpoczyna cennik BMW 530d z silnikiem 3,0l o mocy 245 KM. 

od 7 lat
Wideo

Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty