Polska trzecim europejskim rynkiem dla Mitsubishi

(ip)
Fot. Mitsubishi
Fot. Mitsubishi
Firma Mitsubishi Motors Corporation zanotowała 16% wzrost sprzedaży w Europie w 2010 roku. Co ciekawe, Polska uplasowała się na trzeciej pozycji pod względem ilości sprzedanych aut tej marki za Niemcami i Wielką Brytanią.
Fot. Mitsubishi
Fot. Mitsubishi

W 2010 roku europejscy klienci z 34 krajów (nie licząc Rosji i Ukrainy) kupili 140 311 aut spod znaku Trzech Diamentów, co daje 16% wzrost. Bestsellerem okazał się Colt, który trafił do ponad 30 000 nabywców, na drugim miejscu uplasował się Lancer (niemal 27 000 aut, wzrost o 1%) a na trzecim Outlander (ponad 25 000 samochodów), którego sprzedaż wzrosła aż o 27%. Kolejne pozycje zajęły debiutujący ASX (22 665 sprzedanych aut), pickup L200 (22 347 samochodów i 34% wzrostu w stosunku do 2009 roku) oraz terenowy pojazd Pajero, na zakup którego zdecydowało się 9 035 osób, czyli o 24% więcej niż przed rokiem.

Największą sprzedaż - prawie 25 000 aut - zanotowano w Niemczech, niemal 20 000 samochodów zakupili klienci w Wielkiej Brytanii, a Polska ze sprzedażą 10 019 aut zajęła po raz pierwszy w historii trzecie miejsce, wyprzedzając Hiszpanię (9608 aut), Izrael (8410 samochodów), Włochy (7386 sztuk), Holandię (6127 sztuk), Norwegię (6076 sztuk), Szwecję (5903 sztuki) i Turcję (5875 samochodów).

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty