"Odnotowaliśmy wzrost na ponad 15 rynkach" — powiedział Peter Christian Küspert, wiceprezes ds. sprzedaży i obsługi posprzedażnej w Opel Group. Firma Opel sprzedała więcej samochodów między innymi we Francji, w Hiszpanii, Niemczech, Wielkiej Brytanii i we Włoszech. Największy wzrost sprzedaży w ujęciu ilościowym firma Opel odnotowała w Polsce (+41%, Irlandii (+33%) i Portugalii (+28%). Udział w rynku zwiększył się w 12 europejskich krajach.
Sytuacja gospodarcza w Rosji, gdzie sprzedaż w całej branży znacznie spadła w 2014 r., negatywnie wpłynęła na ogólne wyniki. „Rosja jest jednym z naszych najważniejszych rynków. Firma Opel oczywiście ponosi straty związane z dewaluacją rubla i niechęcią do zakupów. Jednak wzrost sprzedaży na poziomie ogólnoeuropejskim w 2014 r. podsyca nasz optymizm na bieżący rok. Zdecydowanie nie zamierzamy spocząć na laurach” — dodał Küspert.
W 2015 r. firma Opel będzie kontynuować ofensywę modelową. Na nową Corsę, która do dealerów trafi jeszcze w tym miesiącu, wpłynęło już 85 000 zamówień. Opel Karl – nowy, podstawowy model w gamie – pojawi się na rynku latem, a pod koniec roku dołączy do niego nowa kompaktowa Astra.
„Dzięki modelom Karl, Corsa i Adam będziemy mogli zaoferować klientom najciekawsze portfolio małych samochodów w historii. Nowe także będą nasze bestsellery Corsa i Astra. Ich udział w sprzedaży sięga 50%” — wyjaśnił Küspert.
Zakrojona na szeroką skalę ofensywa produktowa firmy Opel obejmuje 27 nowych modeli i 17 nowych silników, które wejdą na rynek do 2018 r. W najbliższych latach producent zamierza nadal zwiększać sprzedaż. Celem firmy jest osiągnięcie 8% udziału w rynku europejskim do 2022 r.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?