Ponad milion aut sprzedanych przez Opla w 2014 roku

(ip)
Opel Corsa / Fot. Opel
Opel Corsa / Fot. Opel
Firma Opel zakończyła rok 2014 z najwyższą sprzedażą od kilku lat. Według wstępnych danych w ubiegłym roku firma dostarczyła w Europie około 1,076 miliona samochodów. Oznacza to wzrost o 35 000 sztuk, tj. o 3%. Był to zatem lepszy wynik niż 2% wzrost całego europejskiego rynku. Udział niemieckiego producenta w tym rynku rósł już drugi rok z rzędu — tym razem o 0,1 punktu procentowego, do 5,74%. Opel uzyskał najlepszy wynik pod względem sprzedaży i udziału w rynku od 2011 r.
Opel Corsa / Fot. Opel
Opel Corsa / Fot. Opel

"Odnotowaliśmy wzrost na ponad 15 rynkach" — powiedział Peter Christian Küspert, wiceprezes ds. sprzedaży i obsługi posprzedażnej w Opel Group. Firma Opel sprzedała więcej samochodów między innymi we Francji, w Hiszpanii, Niemczech, Wielkiej Brytanii i we Włoszech. Największy wzrost sprzedaży w ujęciu ilościowym firma Opel odnotowała w Polsce (+41%, Irlandii (+33%) i Portugalii (+28%). Udział w rynku zwiększył się w 12 europejskich krajach.

Sytuacja gospodarcza w Rosji, gdzie sprzedaż w całej branży znacznie spadła w 2014 r., negatywnie wpłynęła na ogólne wyniki. „Rosja jest jednym z naszych najważniejszych rynków. Firma Opel oczywiście ponosi straty związane z dewaluacją rubla i niechęcią do zakupów. Jednak wzrost sprzedaży na poziomie ogólnoeuropejskim w 2014 r. podsyca nasz optymizm na bieżący rok. Zdecydowanie nie zamierzamy spocząć na laurach” — dodał Küspert.

W 2015 r. firma Opel będzie kontynuować ofensywę modelową. Na nową Corsę, która do dealerów trafi jeszcze w tym miesiącu, wpłynęło już 85 000 zamówień. Opel Karl – nowy, podstawowy model w gamie – pojawi się na rynku latem, a pod koniec roku dołączy do niego nowa kompaktowa Astra.

„Dzięki modelom Karl, Corsa i Adam będziemy mogli zaoferować klientom najciekawsze portfolio małych samochodów w historii. Nowe także będą nasze bestsellery Corsa i Astra. Ich udział w sprzedaży sięga 50%” — wyjaśnił Küspert.

Zakrojona na szeroką skalę ofensywa produktowa firmy Opel obejmuje 27 nowych modeli i 17 nowych silników, które wejdą na rynek do 2018 r. W najbliższych latach producent zamierza nadal zwiększać sprzedaż. Celem firmy jest osiągnięcie 8% udziału w rynku europejskim do 2022 r.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty