Porsche 911 S/T. Edycja specjalna dla upamiętnienia 60. urodzin 911

Mariusz Michalak
Mariusz Michalak
Nowe Porsche 911 S/T można już zamawiać, w cenie 1 623 000 zł. Pakiet Heritage Design kosztuje 90 041 zł. Czasomierz Chronograph 1 – 911 S/T jest dostępny od 61 700 zł.
Nowe Porsche 911 S/T można już zamawiać, w cenie 1 623 000 zł. Pakiet Heritage Design kosztuje 90 041 zł. Czasomierz Chronograph 1 – 911 S/T jest dostępny od 61 700 zł. Porsche
Porsche świętuje 60. urodziny 911 specjalną edycją limitowaną do 1963 egzemplarzy/ Po raz pierwszy wysokoobrotowy silnik o mocy 386 kW (525 KM) z 911 GT3 RS przenosi swoją siłę napędową na asfalt z wykorzystaniem manualnej skrzyni biegów i lekkiego sprzęgła.

Aby uczcić okrągłą rocznicę kultowego 911, inżynierowie z Weissach zaprojektowali purystyczny samochód sportowy – 911 S/T. Ten ekskluzywny jubileuszowy wariant scala atuty 911 GT3 z pakietem Touring oraz 911 GT3 RS. Wolnossący 4,0-litrowy silnik typu bokser o mocy 386 kW (525 KM) z 911 GT3 RS współpracuje tu z manualną skrzynią biegów o skróconym przełożeniu. Zestaw ten uzupełniają.

Nowe 911 S/T waży zaledwie 1380 kg (masa własna DIN, ze wszystkimi płynami), co czyni je najlżejszym wariantem obecnej generacji 992. Opcjonalny pakiet Heritage Design czerpie inspiracje z wyścigowej wersji 911 S z późnych lat 60. i wczesnych 70.

Nazwa 911 S/T oznacza, że jubileuszowy model jest spadkobiercą szczególnie sportowej wersji pierwszej generacji 911. Od 1969 r. Porsche oferowało 911 S w specjalnej wyścigowej odmianie. Wewnętrznie samochody te nosiły nazwę 911 ST. Modyfikacje podwozia, kół, silnika i nadwozia znacznie poprawiły ich przyspieszenie, skuteczność hamulców, poziom przyczepności oraz dynamikę w zakrętach. Nie stosowano wtedy jeszcze dużych spojlerów i innych aerodynamicznych udoskonaleń. Nowe 911 S/T dziedziczy ducha oryginalnego 911 S (ST), przenosząc go do obecnej generacji Porsche 911. Łączy przy tym elementy 911 GT3 RS z nadwoziem 911 GT3 z pakietem Touring i kompletuje to lekkimi komponentami opracowanymi specjalnie dla 911 S/T. Rezultatem jest doświadczenie z jazdy unikalne w gamie 911 GT.

Wyłącznie dla nabywców jubileuszowego modelu Porsche Design przygotowało Chronograph 1 – 911 S/T. Wyposażony w tytanową kopertę, niepowlekaną i piaskowaną w celu zmniejszenia masy, ten ekskluzywny zegarek wpisuje się w koncepcję lekkiej konstrukcji nowej, purystycznej edycji 911. Sercem chronografu jest mechanizm Porsche Design WERK 01.240 z certyfikatem COSC i funkcją flyback. Wzornictwo rotora nawiązuje do designu magnezowej obręczy 911 S/T.

Nowe Porsche 911 S/T można już zamawiać, w cenie 1 623 000 zł. Pakiet Heritage Design kosztuje 90 041 zł. Czasomierz Chronograph 1 – 911 S/T jest dostępny od 61 700 zł.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty