Premiera Lancii Thema

Tomasz Szmandra
W Turynie trwa prezentacja Lancii Thema, która podobnie jak model Voyager jest owocem współpracy z amerykańskim Chryslerem.

Już na pierwszy rzut oka widać, że nowy model włoskiej marki bazuje na

Fot: Lancia
Fot: Lancia

Chryslerze 300. Jak na tej klasy auto przystało, w kabinie samochodu znajdziemy wysokiej jakości drewno, skóry i chrom. W tym przypadku widać znaczną różnicę w porównaniu z Chryslerem - włoscy projektanci zadbali o ekskluzywne i staranne wykończenie detali.

Thema ma wymiary (dł. x szer. x wys.): 5066 mm x 1902 mm x 1488 mm oraz rozstaw osi wynoszący 3052 mm.

Fot: Lancia
Fot: Lancia

Pod maską może pracować silnik benzynowy V6 o pojemności 3.6 litra i mocy 286 KM. Jednostka ta to V6 Pentastar konstrukcji Chryslera charakteryzująca się maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 340 Nm. Silnik współpracuje z 8-stopniowym automatem. Thema z tym silnikiem osiąga prędkość maksymalną 230 km/h. Pierwsza "setka" pojawia się na prędkościomierzu po upływie 7,9 sekundy. W ofercie znajdą się również dwa silniki wysokoprężne o pojemności 3,0 litra i mocach 190 oraz 239 KM. Oba współpracują z pięciostopniową skrzynią automatyczną. Silnik 190-konny rozwija maksymalny moment obrotowy wynoszący 440 Nm, natomiast mocniejszy Diesel charakteryzuje się momentem 550 Nm. Warto dodać, że napęd w nowej Lancii przekazywany jest na tylne koła.

Wyposażenie samochodu to m.in. system infotelematyczny Uconnect®, który

Fot: Lancia
Fot: Lancia

steruje nawigacją satelitarną, dwustrefową klimatyzacją oraz różnymi funkcjami samochodu. W skład systemu wchodzi ekran dotykowy o przekątnej 8,4 cala pomagający w podłączeniu telefonu komórkowego lub odtwarzacza mp3. W wersji Platinium seryjnym wyposażeniem jest system nawigacji GPS Garmin z programem usług TMC Premium oraz system audio klasy Premium z 9 głośnikami, subwooferem oraz 506-watowym wzmacniaczem mocy (opcja w wersji modelowej Platinum i standard w wersji Executive). Dostępny opcjonalnie w wersji Executive jest także system audio marki Harmon Kardon - obejmujący 19 głośników, subwoofer oraz wzmacniacz o mocy 990 W.

Fot: Lancia
Fot: Lancia

Nad bezpieczeństwem podróżnych czuwa system stabilizacji toru jazdy (ESC) oraz system osuszania hamulców (Ready Alert Braking i Rain Brake Support). System RAB powoduje przejście hamulców w stan gotowości z chwilą "odpuszczenia" pedału przyspieszenia, skracając w ten sposób opóźnienie w działaniu układu hamulcowego, z kolei system RBS aktywuje się po uruchomieniu wycieraczek w warunkach intensywnych opadów deszczu i chwilowo zbliża klocki do tarcz hamulcowych w celu ich osuszenia.

Dobrą widoczność zapewniają adaptacyjne reflektory Bi-kseonowe SmartBeamTM, a o ochronę pieszych dba system Active Pedestrian Protecion, który w przypadku kolizji podnosi maskę silnika od tyłu celem zmniejszenia obrażeń pieszego. Parkowanie Lancią ułatwia system ParkviewTM w raz z tylną kamerą Rear Back-Up Camera, która aktywuje się automatycznie po załączeniu biegu wstecznego.

Lista dodatkowego wyposażenia zawiera m.in. system ACC, który pozwala

Fot: Lancia
Fot: Lancia

uniknąć ograniczeń narzucanych przez tradycyjny tempomat. Gdy zbliżamy się do samochodu jadącego wolniej ACC ograniczy zaprogramowaną prędkość lub wyhamuje pojazd tak, by utrzymywać bezpieczną odległość. System FCW wyświetla na desce rozdzielczej ostrzeżenie o niebezpiecznym zbliżaniu się do poprzedzającego pojazdu.

W polskich salonach Lancia Thema dostępna będzie już w listopadzie i wtedy poznamy jej ceny.

**więcej zdjęć Lancii Thema w

naszej galerii

**

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty