BMW Concept Active Tourer
Pojazd stanowi demonstrację przyszłych rozwiązań technologicznych w segmencie kompaktów klasy premium. Nadwozie studyjnego modelu ma 4353 mm długości, wyróżnia się dynamiczną sylwetką i ciekawymi liniami karoserii. Główne zalety nowoczesnego wnętrza BMW Concept Active Tourer to wysoka pozycja za kierownicą, duża przestronna kabina pasażerska oraz funkcjonalny bagażnik, którego pojemność można w prosty sposób zwiększyć.
Specjalnie przygotowana wersja napędu BMW eDrive dba o właściwą dynamikę, która ma kluczowe znaczenie dla charakteru tego pojazdu koncepcyjnego. Układ napędowy o łącznej mocy 190 KM składa się z trzycylindrowej jednostki benzynowej oraz motoru elektrycznego. Dzięki obu silnikom BMW Concept Active Tourer potrafi rozpędzić się od 0 do 100 km/h w czasie poniżej 8 sekund. Pojazd ma średnio zużywać niecałe 2,5 litra paliwa na 100 kilometrów i emitować 60 gramów CO2 na kilometr. Do ładowania litowo-jonowych akumulatorów wystarczy zwykłe domowe gniazdko, a pojazd w trybie elektrycznym może przejechać ponad 30 kilometrów.
Koncepcyjne BMW i3
Koncepcyjne BMW i3 zapowiada nową erę motoryzacji, nie tylko za sprawą całkowicie elektrycznego napędu oraz klatki pasażerskiej wykonanej z kompozytów węglowych CFRP, ale także ze względu na projekt wnętrza, który wykonano z myślą o ekologii i zrównoważonym rozwoju. Na przykład drewno eukaliptusowe, z którego wykonano panel instrumentów, pochodzi z ekologicznych upraw na terenie Europy. Skóra foteli powstała w procesie garbowania przy pomocy substancji uzyskanych z liści drzew oliwnych. Co więcej, część zestawu zegarów oraz obicia drzwi wykonano z materiału na bazie wełny naturalnej.
BMW C evolution
Firma BMW Motorrad również wychodzi naprzeciw przyszłym wyzwaniom transportowym, prezentując pojazdy koncepcyjne. Na salonie w Paryżu zaprezentowany zostanie prototyp elektrycznego jednośladu BMW C evolution, którego napęd generuje moc porównywalną z dużym skuterem spalinowym. Koncepcyjny pojazd dysponuje stała mocą 11 kW, która okresowo może wzrastać maksymalnie do 35 kW, a silniki są dodatkowo chłodzone cieczą. Co więcej, akumulator skutera zapewnia zasięg ponad 100 kilometrów, a ładowanie może odbywać się z domowego gniazda lub publicznej stacji ładowania. Oznacza to, że choć BMW C evolution pierwotnie powstało z myślą o jeździe miejskiej, nic nie stoi na przeszkodzie by wyruszyć nim w dłuższą trasę.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?