Przeguby homokinetyczne

Grzegorz Wojtyrowski
Fot. Grzegorz Mehring: Przy każdej wizycie w warsztacie warto sprawdzić stan gumowych osłon przegubów.
Fot. Grzegorz Mehring: Przy każdej wizycie w warsztacie warto sprawdzić stan gumowych osłon przegubów.
Przeguby homokinetyczne stosowane są w samochodach z przednim napędem. Przegub łączy półoś napędową z czopem koła.
Umożliwia on jednoczesne przekazywanie momentu obrotowego ze skrzyni biegów i skręt kół.
Fot. Grzegorz Mehring: Przy każdej wizycie w warsztacie warto sprawdzić stan gumowych osłon przegubów.
Fot. Grzegorz Mehring: Przy każdej wizycie w warsztacie warto sprawdzić stan gumowych osłon przegubów.

 

Gdyby w samochodzie z przednim napędem pomiędzy kołem jezdnym a skrzynią biegów występowało sztywne połączenie, nastąpiłoby złamanie półosi. Przegub osłonięty jest gumową najczęściej stożkową osłoną, która zawiera zapas smaru. W eksploatacji należy dbać o szczelność tych osłon, które zapobiegają przedostawaniu się ziarenek piasku.

Na przyspieszone zużycie przegubów ma wpływ niewłaściwa technika jazdy kierowcy, np. gwałtowne przyspieszanie przy skręconych kołach przednich.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty