Sercem samochodów jest wysokoprężny silnik V10 o mocy ponad 600 KM i maksymalnym momencie obrotowym 1050 Nm. Jednostka jest mniejsza i lżejsza od 12-cylindrowego diesla stosowanego w Audi R10 TDI, które zwyciężyło w ubiegłorocznym Le Mans 24. Ma też zużywać mniej paliwa i emitować do atmosfery mniej CO2.
Nowy silnik to nie jedyna zmiana w wyścigowym Audi. Zmodyfikowano też nadwozie w celu poprawienia własności aerodynamicznych oraz przeprojektowano układ elektryczny i zawieszenie.
Audi R15 TDI zadebiutuje 21 marca podczas 12-godzinnego wyścigu w Sebring w USA.
Piknik motocyklowy w Zduńskiej Woli
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?