R15 TDI, czyli diesel rządzi

(mp)
Fot. Audi
Fot. Audi
W tegorocznej serii długodystansowych wyścigów wezmą udział samochody Audi R15 TDI.

Fot. Audi
Fot. Audi

Sercem samochodów jest wysokoprężny silnik V10 o mocy ponad 600 KM i maksymalnym momencie obrotowym 1050 Nm. Jednostka jest mniejsza i lżejsza od 12-cylindrowego diesla stosowanego w Audi R10 TDI, które zwyciężyło w ubiegłorocznym Le Mans 24. Ma też zużywać mniej paliwa i emitować do atmosfery mniej CO2.

Nowy silnik to nie jedyna zmiana w wyścigowym Audi. Zmodyfikowano też nadwozie w celu poprawienia własności aerodynamicznych oraz przeprojektowano układ elektryczny i zawieszenie.

Audi R15 TDI zadebiutuje 21 marca podczas 12-godzinnego wyścigu w Sebring w USA.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Piknik motocyklowy w Zduńskiej Woli

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty