Alfa Romeo Giulietta (2010 - teraz) - opinia użytkownika RaV
2017-01-13, RaV
Marka: | Alfa Romeo |
---|---|
Model: | Giulietta |
Generacja: | (2010 - teraz) |
Rok produkcji: | 2014 |
Przebieg: | 31 tys. km |
Nadwozie: | Hatchback |
Silnik: | 1.4 TB |
Podsumowanie:
Samochód naprawdę godny polecenia. Póki co zupełnie nieawaryjny. Naprawdę nie ma co przejmować się opiniami osób, które nie były właścicielami najnowszych modeli Alfa Romeo oraz dziwnymi raportami niezawodności. Auto nie traci również na wartości więcej niż konkurenci. Jeżeli oczekujecie od samochodu czegoś więcej niż tylko przejazdu z punktu A do B to ten samochód jest dla Was. Przyjemność z jazdy gwarantowana. Koszty utrzymania akceptowalne.
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Dobre przyśpieszenie i reakcja na zmianę biegów, a w rzeczywistości ma się nawet wrażenie, że przyśpiesza szybciej niż według danych testowych. Proponuję porównać dane z innymi producentami w celu wykazania, że jest dobrze. Biegi wchodzą z miłym uczuciem oporu. Dobra elastyczność. Miły, aczkolwiek słyszalny, rasowy dźwięk silnika (dla mnie to zaleta, dla innych może być wada). Świetny system DNA do zmiany trybów jazdy - zmiana właściwości samochodu ewidentnie odczuwalna.
-
Zawieszenie:
Zawieszenie jest sztywne. Ja mam dodatkowo pakiet sportowy więc jest jeszcze sztywniej, ale nie przesadnie cierpi na tym komfort. W zamian dostajemy bardzo dobre właściwości jezdne i poczucie pewności w prowadzeniu. Komfort ok.
-
Wnętrze:
Super design i ergonomia. Wszystko w zasięgu ręki. Dotykowy ekran multimediów łatwy w obsłudze. Reaguje na dotyk również w rękawiczkach. Polecam pakiet sportowy obejmujący kilka stylistycznych gadżetów. We wnętrzu miłe akcenty - wskazówki startują z pozycji pionowej i zawsze na początku robią całe koło, zegary umieszczone w tubach, miła w dotyku, mięsista kierownica ze ścięciem u dołu, czarna podsufitka, napisy alfa romeo, nakładki na pedały, fajna, aluminiowa dźwignia zmiany biegów, aluminiowe wstawki... Masz wrażenie, że wnętrze Cię otula. Siedzi się nisko, szyby boczne są nieduże, deska rozdzielcza poprowadzona wysoko. Jest naprawdę dobrze. Jakoś również jest ok. Po lifcie zmieniono układ deski rozdzielczej i materiały chociażby na obiciach bocznych drzwi. Nic nie skrzypi, aczkolwiek spasowanie mogłoby być lepsze. Materiały dobrej jakości.
-
Komfort jazdy:
Komfort jazdy oceniam bardzo dobrze, uwzględniając usztywnione, sportowe zawieszenie. Dobrze tłumi nierówności, aczkolwiek przy większych wybojach można doszukać się przy tym czasami jakiegoś dźwięku. Nie jest to jednak samochód, który płynie po nierównościach. Wnętrze ergonomiczne. Dobra pozycja za kierownicą.
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 8.5l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 7.5l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 6l/100km |
Zalety i Wady
- stylistyka nadwozia i wnętrza
- liczne miłe dla oka akcenty wnętrza
- dobra jakość tworzyw
- dźwięk silnika
- zawieszenie i właściwości jezdne
- przyśpieszenie i elastyczność
- wyprofilowanie siedzeń
- ergonomia
- hamulce
- pozycja za kierownicą
- mały bagażnik po rozłożeniu siedzeń i wysoki próg bagażnika
- brak płaskiej podłogi po rozłożeniu siedzeń
- spalanie mogłoby być trochę niższe
- momentami spasowanie elementów
- mało miejsca na tylnej kanapie