Wszystko
o samochodach
Wybierz pojazd:

Zebraliśmy dla Ciebie opinie o 860 modelach samochodów z 81 marek.

Audi 80 III (B3) (1986 - 1991) - opinia użytkownika Bogumił Staroszczyk inż. mechanik z Ursynowa.

2018-10-08, Bogumił Staroszczyk inż. mechanik z Ursynowa.

Marka: Audi
Model: 80
Generacja: III (B3) (1986 - 1991)
Rok produkcji: 1991
Przebieg: 300 tys. km
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.8

Podsumowanie:

Jednak Niemców wypadało by też poprawić.

Ocena ogólna użytkownika:

Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?

  • Silnik:
    4.0

    Sprzęgło pomimo dużego skoku nie wysprzęgla całkowicie co powoduje ciągnięcie na synchronizatorach , ciężkie włączanie szczegulnie wstecznego biegu i jedynki, powoduje to zużycie nadmierne synchronizatorów, co doprowadziło do konieczności ich wymiany przy przebiegu około 250000 kilometrów. Przyczyną jest głupia niepotrzebna rozprężność grubości tarczy sprzęgła na sprężynach pod okładzinami tarczy sprzęgła. Ta głupota jest stosowana chyba we wszystkich markach samochodów. Wymusza to duży skok pedału sprzęgła , niszczy niepotrzebnie łapki sprężyny talerzowej (głównej) sprzęgła i często też synchronizatorów. Silnik posiada za wysokie obroty biegu jałowego i nie potrzebny hamulec szybkości zamykania przepustnicy w okolicach biegu jałowego co zwiększa niepotrzebnie zużycie paliwa. Zdemontowałem ten hamulec.

  • Zawieszenie:
    4.0
  • Wnętrze:
    3.0

    Podłoga w bagażniku nie jest płaska lecz kulista o dużym promieniu co nie pozwala ustawiać równo różnego rodzaju pojemników , skrzynek. Jest to bardzo denerwujące. Ponadto występują w różnych miejscach przecieki deszczu do bagażnika co powoduje korozję i moczenie przewożonego towaru.

  • Komfort jazdy:
    4.0

    Słabą stroną są klapy sterujące przepływem powietrza w nagrzewnicy kabiny , które nie potrzebnie mają powycinane otwory w tych klapach zaklejone fabrycznie mało trwałą płaską gąbką . Naprawa jest bardzo kłopotliwa w wykonaniu co mocno denerwuje. Takie klapy występują chyba we wszystkich samochodach niemieckich. Trwałość klap fabrycznych wynosi chyba około 10 lat . Potem z nawiewów wylatują strzębki gąbki( też drobinki ) niezdrowe i zakurzają kabinę auta, a efektywność ogrzewania kabiny stopniowo maleje.

Zużycie Paliwa

Śr. spalanie - cykl miejski 9l/100km
Śr. spalanie - cykl mieszany 8l/100km
Śr. spalanie - trasa 7l/100km

Zalety i Wady

Zalety:
  • Duża trwałość całego samochodu
Wady:
  • Górna częćś progów jest zbyt pozioma co powoduje dostawanie się wody w okolice dolnej uszczelki drzwi i powoduje nie widoczną perforację progów
  • Przecieki wody do bagażnika w różnych miejscach co powoduje korozję dołu bagażnika
  • Za wysokie obroty biegu jałowego
  • Nie całkowite wysprzęglanie sprzęgła. Powodowane przez niepotrzebne sprężyny pod okładzinami tarczy sprzęgła.
  • Zbyt ciężka klapa bagażnika i brak sprężyny uchylającej lekko klapę po naciśnięciu zamka klapy bagażnika co zmusza do użycia obydwu rąk, i niepotrzebnego stawiania bagaży na chodniku przed bagażnikiem . Zimą i w deszcz jest to bardzo denerwujące.

Oceń swoje auto

Znajdujesz się w dziale Audi 80 III (B3) (1986 - 1991) opinie. Kierowcy szczegółowo opisują doświadczenia, które zdobyli podczas eksploatacji tego samochodu. Poznaj opinie kierowców na temat silnika, zawieszenia, wnętrza, komfortu jazdy, zużycia paliwa i innych parametrów generacji Audi 80 III (B3) (1986 - 1991).

Audi 80 Cena

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Audi 80 opinie

Oceń swoje auto

Testy i porównania

Premiery i nowości