Audi A3 II (8P) (2003 - 2012) - opinia użytkownika pajaczek154
2017-01-04, pajaczek154
Marka: | Audi |
---|---|
Model: | A3 |
Generacja: | II (8P) (2003 - 2012) |
Rok produkcji: | 2004 |
Przebieg: | 304 tys. km |
Nadwozie: | Hatchback |
Silnik: | 2.0 TDI |
Podsumowanie:
Jestem zadowolonym posiadaczem Audi w mojej ocenie to auto które posiadam mimo przejechanych km a ma już ponad 304 tyś i jest zemną od ponad 3 lat to nadal mi się nie znudziło i nie myślę nawet o jego sprzedaniu
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Witam tyle się naczytałem na temat awaryjności silnikow 2,0 TDI w Audi że się trochę przeraziłem dlatego bo posiadam taką Audi a3 2,0 TDI z 2004r kod silnika BKD fabrycznie bez filtra cząstek stałych OPISUJE TO BO SIĘ NIE ZGADZAM Z TYMI CO TAK NARZEKAJĄ moim zdaniem trafili na mocno zużyte egzemplarze tego silnika jak kupowałem auto to na liczniku było 190 tyś km stan potwierdzony w ASO tam dostałem info że przy 110 tyś był wymieniony rozrząd a przy 185 tyś była wymienione sprzęgło i rozrząd obecnie na liczniku prawie 310 tyś auto posiadam 3 lata serwisuje je co 15000 km w zaprzyjaźnionym małym warsztacie mechanicy tam pracujący mają bardzo obszerną wiedzę na temat tego modelu gdyż sami posiadają takie modele gdy zadałem im pytanie o awaryjność tego silnika to informacja jaką otrzymałem to gdy na czas się serwisuje to nic złego się nie dzieje że by uniknąć kosztów i zawodu ze strony silnika powinienem w odpowiednim czasie serwisować auto więc zastosowałem się do tej informacji i rozpiski co i kiedy powinienem zrobić i jeździłem tylko do nich zaprzyjaźniłem się z nimi i dla mnie tak to wyglądało co 15000 km wymieniłem olej i wszystkie filtry u nich koszt takiego zabiegu to 400 zł co 30 tyś przy stanie licznika 219950 km dodatkowo sprawdzili naciąg paska rozrządu ,szczelność i odgrzybianie i uzupełnili układ klimatyzacji szczelność układu chłodzenia taki dodatkowy zabieg to koszt 100 zł +400 zl za oleje co 60 tyś km przy stanie licznika 250100 km oprócz wymiany oleju i filtrów obsługi klimatyzacji doszła wymiana Rozrządu-kontrola i wyważenie turbiny kontrola i regeneracja pompy oleju czyszczenie i regeneracja EGR cały koszt to ( oleje i filtry,obsługa klimatyzacji ,kontrola i regeneracja turbiny,kontrola i regeneracja pompy oleju,czyszczenie zaworu EGR ,razem z robocizną wyszło 1870 zł BRUTTO na Fakturze ) przy stanie licznika 265 906 tyś oleje i filtry koszt 360 zł przy liczniku 281204 km oleje i filtry oraz klima koszt 450 zł przy 296609 km oleje i filtry rozrząd kontrola pompy oleju i turbiny i tu nie było potrzeby nic robić kontrola wtryskiwaczy kontrola układu chłodzenia tu trzeba było naprawić zaspawać przewód metalowy który dochodził do zbiorniczka wyrównawczego przetarł się o górną pokrywę osłony silnika i tak po za tym nic więcej koszt 1270 zł Brutto oprócz tankowania i wcześniej poniesionych kosztów serwisowania żadnych innych kosztów żadnych usterek więc pytam skąd te negatywne opinie w ciągu 3 lat przejechałem przeszło 114 tyś obecnie auto na liczniku ma 304700 km a całkowity koszt serwisowania jaki poniosłem to 4850 zł Brutto dzieląc na 3 lata i 114 tyś km to 1616 zł roczny koszt serwisowania czy to dużo nie wiem dla mnie akceptowalna kwota dlatego że kilku znajomych z którymi rozmawiałem mają nowsze auta to ich koszty przekroczyły 6000 zł Brutto jeden posiada toyota avensis z 2009 r następny laguna III z 2010 r Mercedesa klasa S jak pokazali mi faktury i co musieli naprawiać przez okres jaki posiadali to chwyciłem się za głowę już wiem dlaczego u mojego kolegi były kłótnie jak już udało mu się pozbyć auta to widziałem w oczach jego żony ŁZY SZCZĘŚCIA i spokój zapanował na klatce więc krótko mówiąc wole moją Audi niby z awaryjnym i kosztownym silnikiem jeździ i mnie do tej pory nie zawiodła a robię trochę tych kilometrów pozdrawiam i nie narzekajcie bo te nowsze są jeszcze droższe w naprawie to że są mniej awaryjne to nie znaczy że mniej wam z kieszeni pieniędzy poleci części do tych nowszych są od 30% do nawet 100% droższe od tych starych modeli
-
Zawieszenie:
Bardzo żywotne dobrze tłumi i odbiera nierówności pewnie trzyma się drogi polecam
-
Wnętrze:
Dobrze wykonane żadnych szelestów wszystko na swoim miejscu jak dotychczas żadnych usterek
-
Komfort jazdy:
pewne w prowadzeniu ciche ale na tylnych kanapach po przejechanych 300 km dzieciaki trochę narzekały na małą ilość miejsca mówimy tu o audi trzy drzwi
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 7.5l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 7l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 6.5l/100km |
Zalety i Wady
- Małe spalanie pewne w prowadzeniu dobrze się prezentuje
- niewolno sobie pozwolić na spóźnienie w Serwisowaniu