Citroen C4 Grand Picasso II (2013 - teraz) - opinia użytkownika Tom
2021-01-05, Tom
Marka: | Citroen |
---|---|
Model: | C4 Grand Picasso |
Generacja: | II (2013 - teraz) |
Rok produkcji: | 2015 |
Przebieg: | 151 tys. km |
Nadwozie: | MPV |
Silnik: | 1.6 BlueHDi |
Podsumowanie:
Wśród vanów, wraz z Zafirą sprzed liftu, jedne z ładniejszych i niebanalnych. To jest oczywiście bardzo relatywne, bo może się nie podobać. Mi jednak bardzo przypadło do gustu. Tak nadwozie, jak i wnętrze wygląda świetnie. Jedyne na co warto zwrócić uwagę to wybór automatu - bierzcie w pełni automatyczną skrzynię. Ma wyższą kulturę pracy i statystycznie mniej z nią problemów.
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Mam zautomatyzowaną skrzynię i lepiej wybrać pełen automat. Kultura pracy jak w manualu z wyczuwalnym wysprzęgleniem.
-
Zawieszenie:
Jak na francuskiego vana iście sportowe. Pewnie, że się wychyla, ale odczuwalnie mniej niż w Renault, czy Peugeocie. To wszystko przy bardzo wysokim komforcie. Bardzo w porządku.
-
Wnętrze:
Porównując do aut w podobnym przedziale cenowym i pomijając brak fizycznych przycisków klimatyzacji (wszystko via tablet) to naprawdę dobrze wykonane wnętrze, tak pod kątem spasowania jak i jakości materiałów. Jedyne analogowe przyciski to te na kierownicy i, no, dużo ich. Ergonomia średnia, ale idzie się przyzwyczaić.
-
Komfort jazdy:
Dobrze zestrojony układ kierowniczy i zaskakująco przyjemne zawieszenie (jak na vana) ma wpływ na ogólny komfort jazdy - bardzo dobrze.
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 7.2l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 6.5l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 5.8l/100km |
Zalety i Wady
- Silnik 1,6 HDI wystarcza do sprawnego przyspieszania
- Piękne (relatywnie) wnętrze
- Piękne (relatywnie) i niebanalne nadwozie
- Praktyczne nadwozie
- Zużycie paliwa
- Zautomatyzowana skrzynia - lepiej wziąć automat
- Brak analogowych przycisków i pokręteł klimy
- Klamki w drzwiach przednich w nieoczywistym miejscu