Dacia Dokker (2012 - teraz) - opinia użytkownika Pawel
2018-02-06, Pawel
Marka: | Dacia |
---|---|
Model: | Dokker |
Generacja: | (2012 - teraz) |
Rok produkcji: | 2015 |
Przebieg: | 26 tys. km |
Nadwozie: | Furgon |
Silnik: | Dokker 1.6 LPG |
Podsumowanie:
Za 35-50 tys nie kupi sie podobnie wyposazonego kombiwana. W tych okolicach beda 2-3 latki po kolizji lub/i z przekreconym licznikem (kto sprzedaje 2-3 latka z przebiegiem 24-36 tys. km, tyle statystycznie jezdzi kierowca w Polsce). Sam prywatnie posiadajac ten samochod robie ok 10 tys rocznie, ale uzywane 2-3 latki na sprzedaz np. z Niemiec maja nalatane i po 200-300 tys. (oczywiscie magicznie u tureckiego/polskiego handlarza licznik ma juz 50-60 tys, niby sporo, ale akceptowalnie). Wiec dziekuje, wole nowa dacie, niz "okazje" w postaci 2-3 letniego citroena czy mercedesa z tego segmentu w tej samej cenie tyle, ze bitego lub/i zajezdzonego.
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
silnik glosny >130km/h, ale daje rade, spalanie ok (max 11l gazu/100km to zadne koszty przy tak duzym samochodzie), skrzynia bez problemu, ale dokucza brak 6 biegu
-
Zawieszenie:
Wiadomo, samochod budzetowy, wiec nie ma co oczekiwac, ze bedzie amortyzowal jak citoen na hydro
-
Wnętrze:
duzo metalu, plastiki latwo sie rysuja, ale w tej cenie to nawet nie warto o tym wspominac
-
Komfort jazdy:
>130 glosno, ale ilosc przestrzeni rekompensuje z nawiazka wszelkie braki
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 11l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 10l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 9l/100km |
Zalety i Wady
- cena
- przestrzeń
- brak usterek (doslownie nic sie nie popsulo od nowosci czyli przez 3 lata)
- koszty ekploatacji (10l gazu/100km to zaden koszt)
- halas (>130km)