Fiat Freemont (2011 - teraz) - opinia użytkownika Luczmarek
2013-09-14, Luczmarek
Marka: | Fiat |
---|---|
Model: | Freemont |
Generacja: | (2011 - teraz) |
Rok produkcji: | 2013 |
Przebieg: | 670 tys. km |
Nadwozie: | SUV |
Silnik: | 3.6 V6 |
Podsumowanie:
duże, mocne i wygodne auto. bogate wyposażenie za cenę niższą niż u konkurencji (sporo niższą, jak sprawdzałem). duża radość z całodziennych przelotów, takich ponad 1000 km. jak ktoś planuje dalekie podróże z dzieciakami - nie będzie zawiedziony (dużo miejsca i wydajna klima "na tył")... acha: nie jestem dilerem fiata, nie mam takowego w rodzinie ani wśród kolegów, a rozpisałem sie tak dlatego, że jak sam - przed zakupem - szukałem informacji o Freemoncie - to opinie znalezione w necie pomogły mi "zaklepać" wybór. terz, po przwie 7 tysiącach km widzę, że były prawdziwe. a więcej jest tu: www.freemont.pl Pozdrawiam... :)
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
duża moc, elastyczność, kultura pracy... i ten dźwięk Pentastara, jak "pocisnę"... ;) a jak w trasie skrzynia przełączona na manual - no to prawdziwy rock'n'roll... ;) silnik bardzo szybko wchodzi na wysokie obroty...
-
Zawieszenie:
na nasze drogi - lepiej nie trzeba. nawet na felgach 19'' - gdy przelatuje przez nierówności coś tylko "postuka" pod spodem
-
Wnętrze:
mam 7-miejscową wersję "w czarnej skórze". do jakości plastików też nie można mieć konkretnych zastrzeżeń - to potwierdzili mi koledzy z droższych Audików i Volv. mnie na początku wkurzał taki błyszczący plastik, udający aluminium, ciągnący się w poprzek całego kokpitu - teraz go nie zauważam. to za mało, żebym miał odjąć punkt za wnętrze...
-
Komfort jazdy:
po trasach 16 i 17 godzinnych wysiadam z auta i czuje się tak, jakbym wstawał z fotela w kinie po 1,5 godzinnym seansie. klima (3-strefowa) bardzo wydajna, zarówno dla kierowcy jak i pasażerów z tylnych rzędów (opinia 7 osób po jazdach w upały po Czechach i 5 osób po Węgrzech - 39oC na zewnątrz).
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 13l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 11.6l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 10l/100km |
Zalety i Wady
- względna prostota budowy i pojemność auta
- dostęp do żarówek, "normalne" pióra wycieraczek
- 4 nie małe schowki
- komfort podczas jazdy, nawet w 3 rzędzie nie jest źle
- względna ekonomika - jak na tak duży silnik, a jak zagazuję - to koszt powinien byc +/- taki, jakbym miał diesla palącego 6-7 l/100
- sporo elektroniki, pilnującej róznych spraw podczas jazdy i kontroljącej podział mocy pomiędzy osie
- bagażnik bez rewelacji - w 7 osób - śladowy, w 5 osób podobno 575 litrów ale tak na oko - to bagaznik Thalii jest "większy"
- cieniutkie nadkola - wjzd w kałużę lub koleinę z wodą - spory hałas
- troche głupich rozwiązań w sofcie -np. nie otworzysz drzwi na postoju siedząc w środku (żeby było chlodniej) bo "pipczy" i nie da się tego wyłaczyć...
- brak świateł dziennych, ksenonów (nawet w wypasionych opcjach) i dość kiepskie fabryczne żarówki, zwłaszcza w św. dropgowych. zalecana wymiana na osram night breaker
- szeroki lewy przedni słupek. podczas jazdy po krętych drogach (np w górach) widocznośc "z lewej" zbyt mała
- pedał "nożnego hamulca ręcznego" za blisko dźwigni otwierania klapy silnika. już dwa razy - bez wiekszego wysiłku - otworzyłem klapę zwalniając hamulec