Ford Focus III (2010 - teraz) - opinia użytkownika awik
2019-06-26, awik
Marka: | Ford |
---|---|
Model: | Focus |
Generacja: | III (2010 - teraz) |
Rok produkcji: | 2013 |
Przebieg: | 240 tys. km |
Nadwozie: | Kombi |
Silnik: | 1.6 TDCi |
Podsumowanie:
Mawiało się kiedyś, że "maluch" (fiat 126p) to skarbonka, bo ciągle się coś psuje, ale wtedy nazywało się takie rzeczy bublami. Teraz to planowany cykl życia produktu. ASO przy każdej z niezliczonych usterek wymyślał tak niestworzone historie na temat przyczyn, że człowiek nie wstając z krzesła przenosił się się do równoległej rzeczywistości. Albo prościej - czuć było, jak cię nabijają w butelkę.
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Skrzynia rozpadła się po 160 tys km.
-
Zawieszenie:
Pierwsze objawy jakiegokolwiek zużycia pojawiły się po 230 tys km. Niestety, wygląda, że nagle wszystko będzie potrzebować wymiany, ale to słuszny przebieg dla zawieszenia po polskich drogach bez katowania, ale też bez ceregieli.
-
Wnętrze:
Dywaniki to się poprzecierały zaraz po 15 tys km. Namietenie odpadaja wszelkie elementy klejone - zwłaszcza uszczelki w drzwiach - zwisające ogony na każdym skrzydle
-
Komfort jazdy:
W miarę cicho, miękko, wygodnie. Auto może na początku powodować paniczne odruchy przy jeździe z prędkością powyżej 140km/h, jak dmuchnie wiatr z boku.
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 6l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | — l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 12l/100km |
Zalety i Wady
- Ładny egzemplarz, dobrze dobrany układ napędu do masy pojazdu, trwałe i skuteczne hamulce oraz zawieszenie
- Niezwykle wysoka psujliwośc samochodu. Od nowści nie przejechało żadnego okresu między przegladowego bez szwanku, mimo cągłej opieki ASO.
- sprzegło co 60-70 tys do wymiany. Skrzynia do remontu po 160 tys. Wycieki oleju z półosi mimo wymiany uszczelnień i zapewnień serwisu, że wszystko jes ok.
- Całkowite zuzycie alternatora po 200 tys km. Awaria Klinatyzacji - skraplacz co 120 tys.
- Wieszająca się elektronika - moduł głośnomówiący, spalona żarówka potrafi unieruchomić auto
- Odpadające elementy klejone, uszczelki, ochronniki drzwi, przecierające się dywaniki, poluzowane i piszczące plastiki
- Koszty napraw relatywnie uiarkowane, ale w zestawieniu z częstościa wystepowania, po szesciu latach dałoby się nazbierać na niemal nowy egzemlarz.