Wszystko
o samochodach
Wybierz pojazd:

Zebraliśmy dla Ciebie opinie o 860 modelach samochodów z 81 marek.

Ford Focus III (2010 - teraz) - opinia użytkownika awik

2019-06-26, awik

Marka: Ford
Model: Focus
Generacja: III (2010 - teraz)
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 240 tys. km
Nadwozie: Kombi
Silnik: 1.6 TDCi

Podsumowanie:

Mawiało się kiedyś, że "maluch" (fiat 126p) to skarbonka, bo ciągle się coś psuje, ale wtedy nazywało się takie rzeczy bublami. Teraz to planowany cykl życia produktu. ASO przy każdej z niezliczonych usterek wymyślał tak niestworzone historie na temat przyczyn, że człowiek nie wstając z krzesła przenosił się się do równoległej rzeczywistości. Albo prościej - czuć było, jak cię nabijają w butelkę.

Ocena ogólna użytkownika:

Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?

  • Silnik:
    1.0

    Skrzynia rozpadła się po 160 tys km.

  • Zawieszenie:
    4.0

    Pierwsze objawy jakiegokolwiek zużycia pojawiły się po 230 tys km. Niestety, wygląda, że nagle wszystko będzie potrzebować wymiany, ale to słuszny przebieg dla zawieszenia po polskich drogach bez katowania, ale też bez ceregieli.

  • Wnętrze:
    1.0

    Dywaniki to się poprzecierały zaraz po 15 tys km. Namietenie odpadaja wszelkie elementy klejone - zwłaszcza uszczelki w drzwiach - zwisające ogony na każdym skrzydle

  • Komfort jazdy:
    4.0

    W miarę cicho, miękko, wygodnie. Auto może na początku powodować paniczne odruchy przy jeździe z prędkością powyżej 140km/h, jak dmuchnie wiatr z boku.

Zużycie Paliwa

Śr. spalanie - cykl miejski 6l/100km
Śr. spalanie - cykl mieszany — l/100km
Śr. spalanie - trasa 12l/100km

Zalety i Wady

Zalety:
  • Ładny egzemplarz, dobrze dobrany układ napędu do masy pojazdu, trwałe i skuteczne hamulce oraz zawieszenie
Wady:
  • Niezwykle wysoka psujliwośc samochodu. Od nowści nie przejechało żadnego okresu między przegladowego bez szwanku, mimo cągłej opieki ASO.
  • sprzegło co 60-70 tys do wymiany. Skrzynia do remontu po 160 tys. Wycieki oleju z półosi mimo wymiany uszczelnień i zapewnień serwisu, że wszystko jes ok.
  • Całkowite zuzycie alternatora po 200 tys km. Awaria Klinatyzacji - skraplacz co 120 tys.
  • Wieszająca się elektronika - moduł głośnomówiący, spalona żarówka potrafi unieruchomić auto
  • Odpadające elementy klejone, uszczelki, ochronniki drzwi, przecierające się dywaniki, poluzowane i piszczące plastiki
  • Koszty napraw relatywnie uiarkowane, ale w zestawieniu z częstościa wystepowania, po szesciu latach dałoby się nazbierać na niemal nowy egzemlarz.

Oceń swoje auto

Znajdujesz się w dziale Ford Focus III (2010 - teraz) opinie. Kierowcy szczegółowo opisują doświadczenia, które zdobyli podczas eksploatacji tego samochodu. Poznaj opinie kierowców na temat silnika, zawieszenia, wnętrza, komfortu jazdy, zużycia paliwa i innych parametrów generacji Ford Focus III (2010 - teraz).

Ford Focus Cena

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Ford Focus opinie

Oceń swoje auto

Ford Focus III (2010 - teraz) zdjęcia

Testy i porównania

Premiery i nowości