Wszystko
o samochodach
Wybierz pojazd:

Zebraliśmy dla Ciebie opinie o 860 modelach samochodów z 81 marek.

Ford Windstar I (1994 - 1999) - opinia użytkownika Joey

2015-01-06, Joey

Marka: Ford
Model: Windstar
Generacja: I (1994 - 1999)
Rok produkcji: 1999
Przebieg: 400 tys. km
Nadwozie: Minivan
Silnik: 3.0

Podsumowanie:

Wady Windstara przegrywają z zaletami. Bo zalet nie brak i jeśli pogodzimy się z drobnymi bolączkami tego auta to mamy wózek na 10 lat jeżdżenia z przyjemnością. Po pierwsze należy pilnować skrzyni, delikatna jazda, częsta zmiana oleju, montaż dodatkowej chłodnicy. Po drugie niektórych części trzeba się naszukać. Po trzecie rdza. Ta jest typowa dla europejskich Fordów składanych niestarannie ze słabych materiałów. W Windstarze występuje ze względu na kiepski polski klimat. W USA samochody trzyma się w garażach, a zimą nawet jak sypią solą, to potem ją sprzątają. U nas auta często stoją pod chmurką, a ulice są całą zimę solone, a po zimie sól zostaje jeszcze bardzo długo póki deszcz jej nie spłucze. Poza tym polecam.

Ocena ogólna użytkownika:

Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?

  • Silnik:
    4.0

    Silnik żwawy, ale przy tej masie nie nadaje się do wyścigów. 3.0 cechuje się umiarkowanym apetytem na paliwo (średnio 15l/100km LPG) i wypada lepiej niż 3.8 150KM i 3.8 200KM nie ustępując im osiągami. Natomiast istotą sprawdzonej jednostki 3.0 pamiętającej połowę lat 80-tych jest sprawdzona konstrukcja. Nie występują żadne kwiatki, w przeciwieństwie do 3.8 150KM w której namiętnie pojawiają się problemy z wypaloną uszczelką tylnej głowicy. Koszty części silnika są śmieszne, świeczki od 10zł/szt. i kable od 90zł/kpl. zaś wszystkie uszczelki i czujniki wciąż dostępne w bardziej lub mniej atrakcyjnych cenach, ale są. Skrzynia zaniża ocenę ogólną. Bardzo dobrze radzi sobie z ciężką budą auta i polską charakterystyką ruchu drogowego, ale wymaga delikatnego traktowania. Nawet po montażu dodatkowej chłodnicy oleju należy nie obciążać jej zbytnio. W dłuższych trasach z kompletem pasażerów nie przekraczać na długo 130km/h i odpuścić sobie targanie przyczep czy holowania pojazdów. Jeśli będziemy o tym pamiętać to skrzynia pochodzi tyle co silnik, jeśli nie, to najpierw pojawią się problemy z wrzucaniem biegów, potem skrzynia przestanie ciągnąć.

  • Zawieszenie:
    5.0

    Dla mnie ideał, ale jest to kwestia gustu. Windstar prowadzi się trochę mniej pewnie niż Voyager z tamtych lat, ale daje dużo większy komfort jazdy, praktycznie przepływa po dziurach. Żywotność praktycznie wieczna, pod warunkiem, że elementów gumowych nie nadgryzie ząb czasu. Ceny wahaczy, amortyzatorów, gum, sprężyn są śmieszne. W silniku 3.0 standardem, zaś w 3.8 za dopłatą było pneumatyczne zawieszenie tylnej belki. Tzn. w miejscu sprężyn poduszki pneumatyczne, czujnik położenia tylnej belki i kompresor pod maską i w zależności od załadunku utrzymuje jednakowy prześwit. Poprawia to komfort i jest praktyczne, ale poduszki po tylu latach zaczynają przepuszczać. Można je kleić na własną rękę, ale na krótką metę. Nowe są tak drogie, że pozostaje wymiana na zwykłe sprężyny, które pasują p&p, a koszt używanego kompletu z podkładkami to ok. 300zł. Pamiętać tylko trzeba o stosowaniu fabrycznego wymiaru opon 205/70R15 lub 215/70R15, bo na mniejszych profilach auto traci na komforcie.

  • Wnętrze:
    5.0

    W standardzie welur, 2 poduszki powietrzne, klimatyzacja, elektryka szyb, centralny. W lepszej opcji dwustrefowa klima, skóra, kompas, termometr i masa dodatków. Materiały najwyższej jakości. Po 15 latach lekkie przetarcia i wysiedziane siedzenia, ale czy ktoś obliczył, że te auta będą robić po pół mln km? Pewnie nie. No i wnętrze bardzo obszerne. Lifting na koniec produkcji mk1 w 98 przyniósł trochę poprawek we wnętrzu i kosmetykę z zewnątrz, natomiast ciekawostką jest, że powiększono drzwi kierowcy i wstawiono fotel z odchylanym oparciem żeby zrekompensować brak lewych drzwi przesuwnych.

  • Komfort jazdy:
    5.0

    Tak jak mówiłem, wysoki komfort, średnie prowadzenie ale i tak na naszych polskich dziurach nic więcej nie trzeba.

Zużycie Paliwa

Śr. spalanie - cykl miejski 20l/100km
Śr. spalanie - cykl mieszany 15l/100km
Śr. spalanie - trasa 10l/100km

Zalety i Wady

Zalety:
  • Komfort
  • Silnik
  • Materiały
  • Design
Wady:
  • Rdza
  • Skrzynia

Oceń swoje auto

Znajdujesz się w dziale Ford Windstar I (1994 - 1999) opinie. Kierowcy szczegółowo opisują doświadczenia, które zdobyli podczas eksploatacji tego samochodu. Poznaj opinie kierowców na temat silnika, zawieszenia, wnętrza, komfortu jazdy, zużycia paliwa i innych parametrów generacji Ford Windstar I (1994 - 1999).

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Ford Windstar opinie

Oceń swoje auto

Testy i porównania

Premiery i nowości