Honda Prelude - opinia użytkownika GTR
2007-11-05, GTR
Marka: | Honda |
---|---|
Model: | Prelude |
Generacja: | — |
Rok produkcji: | — |
Przebieg: | — |
Nadwozie: | — |
Silnik: | — |
Podsumowanie:
Moja pralka to wersja 2.0 z 1999r. Autko mnie jeszcze nigdy nie zawiodło. Wygląd na zdjęciach nie powala, ale na żywo robi piorunujące wrażenie, zdażyło mi się, że ludzie zjeżdzają niemal na pobocze, gdy widzą prelude w lusterku. Silnik świetny, doskonale się zbiera już na niskich obrotach!!! Jadąc po mieście nie przekraczam 3000 obrotów, a i tak mam wrażenie, że pozostali uczestnicy ruchu mają włączony tryb slow-mode. Silniczek ten jest też baaaaardzo elastyczny, nawet z 5 biegu auto fajnie przyspiesza, a do gałki zmiany biegów nie trzeba często sięgać. Fakt w wersji 2.0 nie jest to wyścigówka, ale mówię, na polskie wąskie i dziurawe drogi, to w zupełności starczy i zapewnia naprawdę szybką jazdę! Jak kogoś rajcują nocne ściganki na prostej, polecam zakup 2.2VTEC, tam jest już czym jechać i niewiele aut o pojemności < 3.0 może się z pralką próbować:) Silnik 2.0 posiada również wyjątkowo dużą kulturę pracy. Kolejna sprawa: skrzynia biegów. Biegi wchodzą bezproblemowo, łatwo ją wyczuć, no i ma b.krótki sportowy skok. Gdy przesiadam się z preli na inne auto mam wrażenie, ze zmieniam biegi w traktorze. Plusem tego autka jest zawieszenie, niby sportowa bryka, a na polskich drogach sprawuje się rewelacyjnie. Super tłumi nierówności, a auto prowadzi się jak po szynach. Wreszcie mogę na autostradzie wdepnąć 190km/h, a kierownica nawet nie drgnie. Reasumując, pod względem technicznym to auto jest niesamowicie dopracowane, szybkie, niezawodne, ekonomiczne (jak na tą pojemność), czyli same och i ach, prawdziwy japończyk pełną gębą. Gorzej jest z ergonomią i samym prowadzeniem. Dla osób o wzroście > 180 cm będzie uciążliwe i zaczynają się problemy, które opisał szegółowo mój poprzednik (zawadzanie głową o podsufitkę, mocno nachylona szyba, zawadzanie o kolumnę kierownicy...). Ja mam 180cm i powiem, że jest "na styk". Widoczność do tyłu też mogłaby byc lepsza, ale w sumie to auto sportowe, wiec nie wypada poruszać takich i podobnych tematów. Warto wspomnieć o bogatym wyposarzeniu - pełna elektryka(dach,szyby, lusterka), klima itd... VTEC ma tego jeszcze wiecej. W przyszłości planuję przesiadkę na hondę prelude 2.2VTEC, bo wiem, ze starczy mi ona na b.długo, dając maksimum satysfakcji i przyjemności z jazdy. Stosunek jakość/cena jest w tym aucie dla mnie najlepszy. Pozdrawiam
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
-
Zawieszenie: