Jeep Grand Cherokee II [WJ] (1999 - 2004) - opinia użytkownika Michał
2016-01-21, Michał
Marka: | Jeep |
---|---|
Model: | Grand Cherokee |
Generacja: | II [WJ] (1999 - 2004) |
Rok produkcji: | 2004 |
Przebieg: | 160 tys. km |
Nadwozie: | SUV |
Silnik: | 4.7 |
Podsumowanie:
Ma kilka poważnych wad i całe mnóstwo zalet. Można go kochać albo nie ale na pewno ma styl.
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Silnik to dość prosta konstrukcja oparta na technologii z przełomu lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych. Żeliwne głowice+ dwa zawory na cylinder. Takie połączenie pozwala na dobrą współprace widlastej ósemki z instalacją gazową. I Całe szczęście, bo u mnie spalanie oscyluje w ranicach 18-19l na trasie i 23-25l miasto a w terenie ponad 30l. Osiągi jak na masę i gabaryty bardzo dobre, poniżej 9s. Do 100. Dźwięk silnika na tłumiku flowmaster 44 to po prostu coś pięknego. Głęboki bulgot na wolnych obrotach i rasowy ryk pod obciążeniem. Ludzie odlądają się na ulicy, potrafią się też włączać alarmy na parkingach podziemnych. Skrzynia podobnie jak silnik jest stosunkowo prosta. Panuje powszechna opinia, o ich niezawodności i wytrzymałości. Mi zdażały się usterki, ale drobne. Biorąc pod uwagę harakter mojej eksploatacji, zwlaszcza w terenie, nie mam powodu żeby na nią nażekać
-
Zawieszenie:
Jeep jest jak kuter rybacki. Buja nim na wszystkie strony i pali jak smok. Zajmuję się naprawą samochodów, więc jeździłem z życiu różnymi autami i powiem tak: Na asfalcie prowadzi się kiepsko nawet jak na terenówkę. Japońska konkurencja wypada tu dużo lepiej. W zasadze nawet dostawczaki takie jak Sprinter czy Ducato są stabilniejsze na drodze niż ten skurczybyk. Do SUV-ów w ogóle nie ma co porównywać. Właściwości terenowe to temat rzeka... Założyłem lift 4" i dystanse po 5 cm na koło. Do tego opony MT i w terenie jestem prawie nie do zatrzymania. Bez problemu podjeżdza pod wysokie wiślane wały powodziowe. Kąt nachylenia bliski 45° nie stanowi dla problemu. Trzeba za to uważać w grzązkim terenie bo jego 2 tony wagi robią swoje. Poza tym zaiweszenie i układ napędowy mimo że oparty na sztywnych motach to jednak dosyć delikatny.
-
Wnętrze:
Wygodne i bardzo przestronne. Wyjazdy na wielodniowe wypady na ryby z dużym bagażem nie są problemem. Jeep pomieści cały sprzęt i jeszcze wygodnie wyśpi się w nim osoba o wzroście do 175cm. Kolejne pluzy to dobre ogrzewanie i klimatyzacja, bogate wyposażenie oraz bardzo przyzwoite fabryczne audio.
-
Komfort jazdy:
Miękkie fotele, bujanie na zakrętach oraz patrzenie na inne auta z góry może się podobać lub nie.
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 24l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 21l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 19l/100km |
Zalety i Wady
- Dynamiczny i pięknie brzmiący silnik
- Właściwości terenowe
- Komfort i przestrzeń bagażowa
- Bogate wyposażenie
- Wysokie koszty serwisowania i napraw
- Zbyt delikatne zaiweszenie i układ napedowy do jazdy w terenie
- Problemy z elektryką i elektroniką
- Słabo się prowadzi