Kia Venga (2009 - teraz) - opinia użytkownika kupiłem z wyprzedaży rocznika
2019-05-16, kupiłem z wyprzedaży rocznika
Marka: | Kia |
---|---|
Model: | Venga |
Generacja: | (2009 - teraz) |
Rok produkcji: | 2018 |
Przebieg: | 2 tys. km |
Nadwozie: | Hatchback |
Silnik: | 1.6 |
Podsumowanie:
mając tyle pieniędzy ile to auto kosztuje - nic lepszego dla siebie nie znalazłem, to jest wybór optymalny, wybór rozumem a nie sercem, auto na wycieczki , pojemny bagażnik zmieści kilka plecaków, bardzo bardzo wygodnie się wsiada, w ruchu miejskim rewelacja, jest to idealne rodzinne auto miejskie , ja kupiłem pod kątem wycieczek i turystyki, to auto potrafi zawrócić na ulicy miejskiej półtora pasa szerokości (2 pasy i wysepka na znak), auto mojej żony (sedan Corolla) nie jest w stanie zawrócić, zawraca na 3 , ja zawracam od razu, przeszkadza mi w widoczności słupek gdy czekam na przejściu i muszę głowę odchylić czy nie wjeżdża rower, ale za te pieniądze ponownie bym kupił , bo inne auta w tej cenie miały połowę mniejszy bagażnik i nisko się siedziało - a wsiadanie do auta jest bardzo ważne przy chorych kolanach czy kręgosłupie , w trasie bez kompleksów to auto spokojnie jedzie w zakresie dozwolonej prawem prędkości 120-140 bez wchodzenia w zakres wysokich obrotów (przycisk kickdown) długie trasy pokonywałem na 3000 obrotów silnika, nie spaliło wiele a pędziłem po autostradzie 140 spokojnie , mając tylko 60 tysięcy to auto było najlepszym wyborem (szukałem auta z automatyczną skrzynią, opisana wersja to automat 1.6 DOHC)
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
kupiłem jako nowy - nie podobał mi się optycznie ale wysokie wsiadanie i duży bagażnik przekonał, to auto miejskie ale i rodzinne, auto na wycieczki, całkiem dobre radzi sobie w trasie i na autostradzie , wyprzedzam tiry bez problemu
-
Zawieszenie:
twarde bardzo ale podobno tak musi być bo wysokie auta inaczej by się bujały, wielowahacz to nie ta klasa cenowa, to jest najtańsze auto , bardzo twarde zawieszenie i trzęsie na dziurach
-
Wnętrze:
bardzo ergonomiczne, podłokietniki , do pełni szczęścia brakuje mi wydajniejszej klimy - to auto o dużej kubaturze, klima się nie wyrabia, słupek przedni zasłania trochę i trzeba głowę wyginać
-
Komfort jazdy:
trudno ocenić bo z jednej strony wysoko się wsiada, wygodne fotele, podłokietnik, a z drugiej strony trzęsie na dziurawych drogach ale za tą cenę chyba lepiej być nie może
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | — l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 7l/100km |
Śr. spalanie - trasa | — l/100km |
Zalety i Wady
- wysokie wsiadanie
- bagażnik
- zwrotny
- dynamiczny na swoją cenę
- ruch miejski
- funkcjonalny i ergonomiczny
- twarde zawieszenie ale ponoć tak musi być w wysokim aucie
- słabe wyciszenie przy autostradowej prędkości