MG ZT (2001 - 2005) - opinia użytkownika Fungo
2020-08-17, Fungo
Marka: | MG |
---|---|
Model: | ZT |
Generacja: | (2001 - 2005) |
Rok produkcji: | 2002 |
Przebieg: | 135 tys. km |
Nadwozie: | Sedan |
Silnik: | 2.5 |
Podsumowanie:
MG ZT niej est samochodem dla kierowcy który chce jedynie lać paliwo i jeździć. To auto-księżniczka, które wymaga stałego jego doglądania, sprawdzania czy wszystko działa, inspekcji systemu chłodzenia (można zastosować trwalsze zamienniki ale wiąże się to z kosztami oraz znalezieniem odpowiedniego mechanika), potrafiące płatać figle elektroniką czy rozpadającym się wnętrzem - klamki mimo że ładnie się prezentują, to PO RA ŻKA. Auto drogie w utrzymaniu, wymagające wiedzy, fachowego mechanika oraz dbania o nie jak o klejnot. Kto chce się wyróżnić z tłumu i ma na to kasę - śmiało, choć nie wiem czy samochód odwdzięczy mu się wystarczającymi wrażeniami z jazdy. Dla zwykłego "Janusza" - owszem, dla kogoś bardziej wymagającego - będzie to pomyłka.
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Skrzynia biegów bez żadnych zastrzeżeń - wchodzi gładko, nie sprawia problemów, jest krótka w przełożeniach i bardzo wygodna w użytkowaniu. Silnik ogółem daje radę, choć wielkiego wrażenia nie robi - brzmi fajnie, ale tylko fajnie, do 3 tysięcy obrotów jest dość zamulony, nie trzyma fabrycznych parametrów a spalanie potrafiące dochodzić nawet do 18l - przeraża. Trzeba pamiętać że pomimo swoich sportowych ambicji, NIE JEST to auto sportowe a jedynie "usportowione". Dodać do tego trzeba fakt mnóstwa problemów okołosilnikowych - system VIS, sprzęgło, system chłodzenia...
-
Zawieszenie:
Zawieszenie twarde. Na Polskie drogi stanowczo za twarde - kierowcą rzuca na każdej dziurze i przesiadka do jakiegokolwiek innego, niezmodyfikowanego zawieszenia daje ulgę. Plus - trzyma się drogi jak przyklejony.
-
Wnętrze:
Wnętrze jest na prawdę piękne, ale jakość jego wykonania to inna bajka - odchodzące boczki od drzwi, łamiące się, jednorazowe klamki, głupiejąca elektronika, zacinająca się zmieniarka, powypalane piksele na ekranie komputera... Potrafi to wszystko doprowadzić do szewskiej pasji.
-
Komfort jazdy:
Samochód bardzo komfortowy o świetnych, kubełkowych fotelach jednak zbyt twarde zawieszenie oraz za mało mocy, nawet w wersji 190km, obniżają ocenę.
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 15l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 13l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 10l/100km |
Zalety i Wady
- Komfort
- Mimo wszystko - silnik KV6 oraz jego kultura pracy
- Wygląd
- Sportowe ambicje
- Relatywnie odporny na rdzę
- Budżetowe wykonanie (zbliżające się bankructwo firmy)
- Poważne problemy okołosilnikowe
- Bardzo drogie naprawy
- Za wysokie (jak na takie osiągi) spalanie
- Silnik 1.8T serii K to kpina z użytkowników (wady konstrukcyjne i niekończące się awarie)