Wszystko
o samochodach
Wybierz pojazd:

Zebraliśmy dla Ciebie opinie o 860 modelach samochodów z 81 marek.

Mitsubishi Outlander II (2006 - 2012) - opinia użytkownika Charlie K.

2013-03-03, Charlie K.

Marka: Mitsubishi
Model: Outlander
Generacja: II (2006 - 2012)
Rok produkcji: 2007
Przebieg: 195 tys. km
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0 DID

Podsumowanie:

Zasadniczo bardzo udane auto, wygodne, komfortowe, ze świetnym napędem, ale lekko za słabym i zbyt paliwożernym silnikiem (mowa o 2 litrowym dieslu), no chyba że ktoś podróżuje spokojnie i po trasach - wtedy mu wystarczy. Ja mam zacięcie sportowe i mieszkam w mieście i to już za słaba wersja. Mam je w najwyższej wersji Intence Plus ze skórami plus prawie wszystkie opcje, więc jest wypasione, jak rzadko które. Nie jeździłem wieloma SUVami, ale bardzo podoba mi się charakterystyka podwozia i wyważenie auta. No i to, że mogę czasem przewieźć LEGALNIE 7 osób - ważne w Polsce na imprezach :-) Zastrzeżenia budzi silnik - gdybym miał mieć ponowny wybór - NIE WYBRAŁBYM do miasta diesla, a już w szczególności wersji 2.0 DI-D, tylko 2.4 benzynę + założyłbym LPG. Niższe koszta eksploatacji wyszłyby wtedy. Jak ktoś ma długie dojazdy i nie kręci auta - wtedy diesel w dowolnej wersji jest OK. Diesel 2.0 nawet tym lepszy, że łatwiej go tuningować, bo to dobrze znana jednostka z VW, co dla tej masy i napędów auta - jest wręcz obowiązkiem ! Jak na auto kosztujące jako nowe 150K PLN - niestety, ale za słabe audio i to nawet w tej najwyższej wersji. Tu inni producenci aut idą o krok dalej. Bardzo ważne - serwisuję to auto mechanicznie, akcesoryjnie i elektrycznie w... stacji Peugeta, bo jest taniej, a TE SAME CZĘŚCI co Peugeot 4007 i Citroen C-Crosser, bo to analogowe auta :-))) Komputer serwisuje się już niestety w Mitsubishi (brak dostępu z innych programów w pełnym zakresie doagnostyki), a turbo i silniki - to w stacjach VW, bo to jednostka napędowa VW :-)

Ocena ogólna użytkownika:

Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?

  • Silnik:
    5.0

    2.0 DI-D 140KM diesel to znany turbodiesel firmy... Volkswagen :-] (2.2 diesle to commonrail Peugeot HDi dla odmiany i dopiero jednostka 2.4 benzyna i 3.0 V6 to własne silniki Mitsubishi). Skrzynia manualna działa precyzyjnie, dość krótki skok manetki, nie haczy itd. Da się szybko zmieniać biegi. Niestety, mam problemy z turbo i wywalił mi check engine, przez co mam problemy z mocą, a mocy temu silnikowi brakuje fabrycznie w najsłabszym dieslu. Stąd trzeba pilnować porządku z turbo, jak i zdecydowanie polecam chip tuning tego auta podnoszący moc z fabrycznych 140KM na 170-175KM. BARDZO poprawi się jakość jazdy, BARDZO. Owe 140KM pozwala na dość szybki start i sprawne przemieszczanie się, ale kosztem wysokiego spalania. Stąd albo 2.4 benzyna + LPG (jak ktoś po mieście, szybko i na krótkich odcinkach jeździ, na LPG się silnik szybciej rozgrzewa i koszta dużo mniejsze wtedy wychodzą). Skrzynia biegów - fajnie, że jest 6-stopniowa, wsteczny rozwiązany jako "grzybek" (podciągany do góry). Troszkę mnie tylko komputer spalania wkurza , bo strasznie dziwnie rozlicza uśrednione spalanie. Raz rozlicza to co jazdę, raz zlicza kilka odcinków naraz, HGW jak on to liczy. Tak czy siak - zaniża wartość spalania - nawet momentami do 2 litrów.

  • Zawieszenie:
    4.0

    Takie 4+ powinno być w sumie. Jak na SUVa - trzyma się drogi dobrze, a że mam skłonność do eksperymentowania z autami wszelakimi, to stwierdzam, że nawet momentami za dobrze, bo nawrotki na ręcznym słabo wychodzą, właśnie z powodu zbyt dobrej przyczepności ;-) A tak na poważnie - nisko położony środek ciężkości + duża waga sprawiają, że auto jeździ jak kombi, a nie jak terenówka. Troszkę tylko obniża się trakcja jak załaduje się auto i takie lekko za miękkie i pływające się wtedy robi. Ale ogólnie wrażenie OK, a przesiadałem się z auta, co miało wcześniej zawieszenie wielowachaczowe z belką samoskrętną, więc poprzeczka wysoko postawiona. Acha - dużo lepiej auto jeździ z włączonym trybem 4WD LOCK, czyli pernamentny napęd na 4 koła. Wtedy to nawet można na gazie zakręty pokonywać (o ile ktoś umie oczywiście wchodzić na gazie w zakręty i lekką nadsterownością się bawić). W tym trybie do 85% napędu potrafi iść na tył bowiem. Ręczny troszkę za słaby, ale być może muszę go tylko podregulować. Bardzo ważne jest przy zawieszeniu to, że można sobie dynamicznie i to podczas jazdy sterować trybem napędu. Jak chcemy małe spalanie a jest ciepło i sucho, to ustawiamy 2WD (czyli napęd tylko na przód). Jak pogoda się psuje - ustawiamy 4WD (co jest bardziej trybem AWD), a jak nam się zache sportu i chodzenia bokami (ale od 170KM mocy) po zakrętach - wtedy 4WD LOCK i jest zabawa ale kosztem 2-3 litry większego spalania :-] BARDZO WAŻNE dla wszelakich zabaw - TAK, jest guzik z wyłączaniem trakcji ;->>>

  • Wnętrze:
    5.0

    Wnętrze bardzo przestronne, zarówno na siedzeniach z przodu, jak i z tyłu. Jedynie ławka "dla dzieci", czyli trzeci rząd siedzeń (mam wersję 7-osobową) jest taka nie do długich podróży. Ale pijane osoby dorosłe na krótkie przemieszczanie się między klubami - też można tam wsadzić w sumie :-) Bagażnik przestronny (przy schowanym trzecim rzędzie siedzeń - to wyciąga się z płaskiej podłogi), ale kształtu bardziej sześcianowatego, więc wysoki a krótki - w poprzednim kombi mieściła mi się deska, teraz muszę siedzenie złożyć. Poza tym pozytywne wrażenie, ale uwaga: WYŁĄCZNIE W WERSJI WYKOŃCZONEJ SKÓRĄ (ja mam na czarno). W wersjach "plastikowych" jest tragicznie... :-( Polecam poszukać wersji z jasną skórą, auto wygląda jeszcze bardziej stylowo. Auto ma prawie 200K km przebiegu, a nic nie trzeszczy - BRAWO JAPOŃCZYKI ! ;-))) Dużo przeróżnych schowków. Bardzo, ale to bardzo wygodny system bezkluczykowego wchodzenia do auta (właściwie to zapomniałem jak kluczyk wygląda, bo jest głęboko w kieszeni kurtki, auto rozpoznaje mnie z odległości 1m). Fantastyczne opcje to także: fotokomórka w klamce, jak wkładam dłoń, otwierają się już drzwi (powiązane z key-less systemem właśnie), zamykanie małym czarnym guzikiem umieszczonym w klamce, fajnie rozwiązany system kładzionej na płasko ławki z tyłu, po otwarciu bagażnika - dobre jak coś długiego wieziemy albo jak po nartach chcemy buty zdjąć i usiąść. Audio Rockfort Fortsgate - dość słabe. W starych autach miałem 2 inne systemy: kolumny 3-drożne JBL i grały lepiej, a w drugim aucie to miałem w ogóle 11-głośnikowy zestaw DynAudio Prologic, no to w ogóle nieporównywalne systemy audio są. Ale jako podstawowe (choć w Mitsubishi to najwyższe :-((( ) audio może być, bo subwoofer ładnie podaj basy przynajmniej. Niemniej jednak tony średnie i wysokie, jak ktoś ma lekko lepsze ucho - już pozostawiają wiele do życzenia. CD_player na szczęście ma wbudowany w panel CD-changer 6-płytowy i dodatkowo obsługuje MP3, więc możemy załadować auto muzyką na wiele nie godzin, a wręcz dni słuchania ! Auto jest wysokie, więc i wysokie duże osoby nie będą miały problemów z wsiadaniem i podróżowaniem. Fotele tylne fajnie regulowane do przodu i tyłu i składane. Tak więc wnętrze bardzo udane. Są wersje (jak moja) z szyberdachem szklanym.

  • Komfort jazdy:
    5.0

    Powinno być 5-. Fotele mają dość dobre trzymanie boczne, ale mogłyby być jeszcze bardziej kubełkowe, jak na auto z lekkim pazurem. Mogłoby być troszkę ciszej w kabinie, czemu winny jest silnik diesla (2.0 DI-D to stary terkoczący turbodiesel). Tak to podróż do prędkości 160km/h jest bardzo komfortowa. Potem jest za głośno. Poza tym fotele w wersji skórzanej mają podgrzewanie dwustopniowe i kierowca ma sterowanie elektryczne fotela, co dodatkowo komfort podwyższa. Brakuje jednakże regulacji pod lędźwiami. Jakby jeszcze były w tym aucie klimatyzowane fotele z masażem, podgrzewana przednia szyba i automatyczne wycieraczki (to od modelu 2009 czy 2010 jest) i doświetlane zakręty - to byłoby pełne 5 gwiazdek. Są też wersje (jak moja) z takim fajnym sterowanym głosem zestawem Blue-Tooth. Można nacisnąć guzik na kierownicy, wypowiedzieć miłej pani z komputera hasło: "CALL", a potem nazwa do kogo (wcześniej zapisujemy głosem książkę telefoniczną) i auto dzwoni, wyciszając radio. Podobnie połączenie przychodzące odbiera się automatem i wycisza nam radio. Podnosi to bezpieczeństwo jazdy. Czujnik cofania - podaje dość sprawnie odległości, nawet krzaki i słupki rozpoznaje jako przeszkody, co miłe ;-) Bardzo fajna opcja to guzik, po którym składają się i rozkładają lusterka - ważne w ciasnych uliczkach lub garażach.

Zużycie Paliwa

Śr. spalanie - cykl miejski 12.5l/100km
Śr. spalanie - cykl mieszany 9.5l/100km
Śr. spalanie - trasa 8l/100km

Zalety i Wady

Zalety:
  • bardzo dobry napęd
  • wyłącznik trakcji
  • blokada napędu na 4 koła
  • pasuje cała masa części i to dużo tańszych niż w Mitsubishi, od Peugeota 4007 i Citroena C-Crossera, bo to identyczne auta :-) nawet kody te same na częściach ;-)
  • piękny, efektowny wygląd, nadal bardzo atrakcyjny pomimo 6-letniego wieku
  • bardzo sensownie umieszczony środek ciężkości auta, pomimo tego, że auto nie jest niskie
  • dobra widoczność we wszystkich kierunkach
  • dobre hamulce
Wady:
  • wysokie spalanie, w szczególności w trybie napędu 4WD LOCK
  • wysokie spalanie diesli w zimie w mieście, wynika ze zbyt wolnego dogrzewania się tych silników
  • za słaba moc w dieslu 140-konnym
  • jak coś szwanuje w kompie, to serwis tylko w drogim Mitsubishi
  • kradną te auta do ruskich, mi ukradli wkład lusterka, bo graty drogie
  • drogie oryginalne części Mitsubishi (ale są tańsze ich odpowiedniki Peugeota hehe)
  • dość drogi serwis autoryzowany (dlatego ja serwisuję go... w ASO Peugota :-] )
  • cena maksymalnie wyposażonej wersji jako nowe auto - PO PROSTU Z KOSMOSU

Oceń swoje auto

Znajdujesz się w dziale Mitsubishi Outlander II (2006 - 2012) opinie. Kierowcy szczegółowo opisują doświadczenia, które zdobyli podczas eksploatacji tego samochodu. Poznaj opinie kierowców na temat silnika, zawieszenia, wnętrza, komfortu jazdy, zużycia paliwa i innych parametrów generacji Mitsubishi Outlander II (2006 - 2012).

Mitsubishi Outlander Cena

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Mitsubishi Outlander opinie

Oceń swoje auto

Testy i porównania

Premiery i nowości