Mitsubishi Outlander III (2012 - teraz) - opinia użytkownika Yoyo667
2017-08-07, Yoyo667
Marka: | Mitsubishi |
---|---|
Model: | Outlander |
Generacja: | III (2012 - teraz) |
Rok produkcji: | 2016 |
Przebieg: | 8 tys. km |
Nadwozie: | SUV |
Silnik: | 2.0 |
Podsumowanie:
Samochód kupiłem jako pojazd rodzinny dla rodziny 2+2 z psem. W tej roli spełnia się znakomicie. Poza tym od dawna chorowałem na SUV-a i przejrzałem wszystkie oferty na rynku w granicach 100 tysięcy złotych. Koreańce odpadły ze względu na jakość wykończenia i słabe silniki 1.6 (chciałem wolnossącą benzynę), Suzuki nie robi już tak dużych SUV-ów, Ford Kuga ma tylko Ecoboosta, Toyota RAV4 ciut za droga i trochę "damska". Padło na Outlandera. Samochód naprawdę godny uwagi, jako jedyny oferuje pełną 5-letnią gwarancję na wszystko oprócz tarcz, klocków i filtrów (tym, którzy wierzą w 7 lat gwarancji Kia proponuję najpierw przeczytać jej zakres). Mitsubishi jest komfortowe, całkiem dobrze wyposażone (osobiście uważam np. za zbędną nawigację fabryczną - trzeba dopłacać jak za zboże a dokładność map dyskusyjna), przestronne, ciche, jak na tą masę i gabaryty - oszczędne, mały bonus to że zwraca uwagę płci pięknej... No i mam nadzieję że będzie niezawodne. Osobiście jestem zadowolony i poleciłbym Mitsubishi każdemu, kto szuka SUV-a o wyżej wymienionych cechach.
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Poprawnie zestopniowana jak na pięciobiegową skrzynię, aczkolwiek niektórzy pewnie będą narzekać na brak 6 biegu. Ja przesiadłem się z innego pięciobiegowego pojazdu więc nie narzekam. Około 3200obr/min przy 120 km/h jest jak najbardziej akceptowalne, przy 140 km/h wynosi coś około 3900obr/min. Samo przełączanie bezproblemowe, aczkolwiek czasami wbicie 1-go biegu wymaga siły. Ogólnie skrzynia trochę toporna w obsłudze jak na japońskie auto, ale bez przesady.
-
Zawieszenie:
To mój pierwszy SUV ale byłem świadom że to nie kompaktowy hatchback. Zawieszenie jest miękkie i cichutkie, rzadko kiedy dochodzą jakieś głośniejsze stuki, trzeba się naprawdę postarać i wjechać w jakąś wyrwę z dużą prędkością. Trochę buja jak statkiem na falach przy długich, poprzecznych falowaniach i przechyla się na zakrętach, no ale wysoki środek ciężkości robi swoje. Poza tym pewnie i bezpiecznie, wymienione wyżej cechy nie mają wpływu na bezpieczne prowadzenie. Trzeba po prostu mieć świadomość co się kupuje.
-
Wnętrze:
Miłe w dodytku materiały ale moim zdaniem zbyt szybko się rysują. Mój Outlander ma tylko 8 tysięcy kilometrów przebiegu a już widać pierwsze rysy na panelu radia i w kilku miejscach na plastikach w kabinie. Jeśli chodzi o przestrzeń - jest jej nawet w nadmiarze. Bagażnik połknie wszystko co potrzeba na 2-tygodniowy wyjazd w 4 osoby.
-
Komfort jazdy:
Samochód jest dobrze wyciszony i komfortowy, fotele nie męczą pleców, w lugich trasach przydaje się tempomat. Ruszając z Katowic zatrzymałem się dopiero za Gdańskiem w drodze nad morze i to tylko dlatego, że trzeba było zatankować. Bardzo komfortowy samochód.
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 8.8l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 7.9l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 7.2l/100km |
Zalety i Wady
- Spalanie! 2 litry, 150KM mocy a na trasie za miastem przy 80-90 km/h pali 6,3-6,5l. Po co komu downsizing?
- Przestrzeń w kabinie i bagażniku
- Mimo wszystko materiały i wykończenie
- Produkcja 100% Japonia, więc powinien być niezawodny
- Komfort jazdy
- Dosyć miękki lakier, mam jużodprysk na masce po uderzeniu kamienia
- Drogie ubezpieczenie