Opel Astra H (2004 - 2012) - opinia użytkownika DAREK
2017-08-14, DAREK
Marka: | Opel |
---|---|
Model: | Astra |
Generacja: | H (2004 - 2012) |
Rok produkcji: | 2007 |
Przebieg: | 275 tys. km |
Nadwozie: | Kombi |
Silnik: | 1.9 CDTI |
Podsumowanie:
Auto sprowadzone od Niemca w 2014 roku, przebieg 170 000 km, od razu poleciał EGR, klapy wirowe w kolektorze. Zaczęła cieknąć vaccu pompa. Trafiony czujnik poziomu wody, cały czas krzyczy check coolant level, mnóstwo drobnych usterek, np. zablokował się siłownik zapadki wlewu paliwa - efekt: zablokowana klapka wlewu paliwa. Przełamana wiązka przewodów tylnych lewych drzwi - nie zamyka lub nie otwiera centralny zamek. Nie jestem w stanie wymienić wszystkich usterek na przestrzeni jedynych trzech lat użytkowania. Jedyne co się nie psuło to sam goły silnik bez osprzętu - wtryski działają idealnie (lałem ropę premium i czasami Liqui Moly Diesel Spulung). Nie zepsuło się też turbo (oszczędzałem, studziłem itp..) Wszystko inne szwankowało. Nigdy więcej opla.
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Przy 270 000 km przebiegu poleciała skrzynia M32, wypadł 6 bieg, klekotało na każdym, koszt regeneracji - 2 300 złotych, do tego przy demontażu rozleciała się dwumasa i sprzęgło przy okazji do robienia, łączny koszt naprawy ponad 5 tysięcy złotych.
-
Zawieszenie:
Poprzedniej zimy zamarzł przedni amortyzator, wybiło go przez maskę w wyniku wyrwania przez zardzewiały kielich.
-
Wnętrze:
-
Komfort jazdy:
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 8.5l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 6.9l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 5.5l/100km |
Zalety i Wady
- dynamika silnika
- niskie spalanie
- trwały układ wtryskowy
- nie bierze oleju
- skrzynia biegów
- kolektor dolotowy
- EGR
- vaccu pompa
- wiele innych...