Opel Frontera B (1998 - 2004) - opinia użytkownika Robert.
2017-07-03, Robert.
Marka: | Opel |
---|---|
Model: | Frontera |
Generacja: | B (1998 - 2004) |
Rok produkcji: | 2001 |
Przebieg: | 260 tys. km |
Nadwozie: | Terenowy |
Silnik: | 3.2 aut. |
Podsumowanie:
SPALANIE PODAJĘ W LPG styl jazdy spokojny EKO. Naczytałem się o awaryjności tego samochodu i usterkach. No właśnie naczytałem ale nie jest to prawdą. Fakt ma bolączki korozja w kilku stałych punktach, kulejąca elektronika zegarów i tych usterek nie unikniesz pojawia się wcześniej czy później. Wygląd wnętrza też nie z tej epoko ciemny troszkę nijaki mogło by być lepiej. Technicznie i użytkowo jest ok. Zawsze gotów do jazdy. Trzeba sobie zdawać jednak sprawę że to bardziej stara konstrukcja 4x4 niż dzisiejszy SUV. W średnim terenie rewelacyjny i tam gdzie dojedzie na pewno SUV-a wyprodukowanego po 2005r nie spotkasz...
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Silnik Isuzu spisuje się bardzo dobrze nawet w współpracy z LPG. Moc 205kM sprawnie porusza pojazdem. Klasyczna hydrokinetyczna skrzy biegów amerykańskiego giganta GM spisuje się bardzo dobrze. Stosowana także w BMW 5 i Cadillacach. Należy jednak dbać o oleje jak w silniku tak i skrzyni. Regularny serwis odwdzięcza się bezawaryjnością i przyjemnością korzystania.
-
Zawieszenie:
Tu nie mam zastrzeżeń 260tys km nadal na oryginalnych amortyzatorach 73%-76% i bez luzów. Komfort prowadzania zaskakująco dobry w porównaniu z konkurencją. To nie Jeep Grand Cherokee II myszkujący po drodze nie do opanowania przy 140km/h. Frontera zachowuje się jak osobówka prowadzi się pewnie. Precyzyjny i lekko pracująca przekładnia kierownicza z hydraulicznym wspomaganiem jest rewaluacyjna.
-
Wnętrze:
Przestrzeń jak na hali więcej niż w Jeep Grand Cherokee II. Ergonomia też jak najbardziej na ok. Wygoda też bez zastrzeżeń. Natomiast wygląd wnętrza nie powala toporny jak z poprzednik epok to Jeep Grand Cherokee II wygrywa bez konkurencji.
-
Komfort jazdy:
Zestrojenie zawieszenia przedniego pozwala bardzo komfortowo podróżować na przednich fotelach. Jest miękko made in USA i lekko buja przy gwałtownych manewrach. Wszystko z racji wysokiego i miękkiego zawieszenia ale to nawet fajne. Nawet po dziurach i jest naprawdę ok. Nieco gorzej mają się pasażerowie tylnej kanapy szczególnie po dziurawej drodze. No i należy zwrócić uwagę że do 90km/h da się spokojnie rozmawiać czy cicho słuchać radia a hałas nie męczy przy długiej podroży. Natomiast każde kolejne 10km/h więcej generuje większy hałas opływającego powietrza. Powyżej 140km/h zaczyna być nieprzyjemnie na dłuższej trasie. Natomiast o niebo lepiej niż naprzykład w Yarisie czy Punto w tych prędkościach :)
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 18l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 16l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 14l/100km |
Zalety i Wady
- silnik
- skrzynia
- zawieszenie
- parametry terenowe
- pojemność
- widoczność
- cena
- wygląd wnętrza
- korozja
- elektronika zegarów