Wszystko
o samochodach
Wybierz pojazd:

Zebraliśmy dla Ciebie opinie o 860 modelach samochodów z 81 marek.

Opel Insignia (2008 - teraz) - opinia użytkownika Stachu

2014-05-31, Stachu

Marka: Opel
Model: Insignia
Generacja: (2008 - teraz)
Rok produkcji: 2010
Przebieg: 130 tys. km
Nadwozie: Kombi
Silnik: 2.0 CDTI

Podsumowanie:

Opel Insignia Sports Tourer, jak sama nazwa wskazuje miała być sportowym podróżnikiem. Niestety w sporcie zawieszenie to nie wszystko. Liczy się jeszcze skrzynia biegów, moc silnika (wykorzystanie tej mocy) oraz waga. Jak powiedział kiedyś Jeremy Clarkson: "w przypadku samochodu lekkość jest wszystkim". Zdecydowanie nie polecam tego samochodu, chyba że ktoś stanąłby przed wyborem auta służbowego i jedyną alternatywą byłby rower z marketu. Wielkość wnętrza (a właściwie jest brak) dopełnia kolorytu temu okropnemu bublowi. Nie wspominałem jeszcze o usterkach, ale jedno jest pewne, po dwóch latach zapełniona cała kartka A4 awariami mówi sama za siebie.

Ocena ogólna użytkownika:

Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?

  • Silnik:
    1.0

    Silnik nie do zaakceptowania: nie dość że powolny (nie radzi sobie z gigantyczną nadwagą Insigni), to do tego wysoce awaryjny (idealny jeśli ktoś uwielbia cotygodniowe pogadanki z serwisantami). Warto wspomnieć o odgłosie diesla przypominającym Forda Transita z 1995 - masakra i sieczkarnia jednocześnie. Jeśli chodzi o skrzynię biegów; przy sportowych zmianach zdarzały się szarpania, zgrzyty i wybijania biegów.

  • Zawieszenie:
    5.0

    Opel Flex Ride to zdecydowanie najlepszy układ zawieszenia z jakim miałem do czynienia, w trybie standardowym zachowuje się jak na samochód tej klasy przystało, czyli przyzwoicie; w trybie Tour miękko wybiera nierówności, i choć niektóre dziury "przenoszone" są do wnętrza to w niczym nam nie przeszkadzają. Jednak prawdziwa zabawa zaczyna się po naciśnięciu przycisku Sport. Zegary zmieniają barwę na czerwoną, silnik generuje dodatkowe 30 Nm, wspomaganie staje się mniej czułe, a zawieszenie się utwardza. Pozwala to na szybkie pokonywanie zakrętów bez obaw o to, że samochód wyleci na łuku.

  • Wnętrze:
    1.0

    Ten samochód jest mały jak na kompakta, niestety pozycjonowany jest o oczko wyżej w klasie średniej. Sytuacja ta jest niebywale ironiczna, mianowicie samochód mniejszy w środku od Skody Octavii II staje w szranki z VW Passatem i Fordem Mondeo. Bagażnik ma regularne kształty i wg producenta jest duży. Tyle, że do jego wnętrza wchodzą zaledwie dwie walizki lotniskowe.

  • Komfort jazdy:
    4.0

    Oprócz zawieszenia na pochwałę zasługuje idealne wyciszenie kabiny przed szumami powietrza. Mimo okropnego komfortu z tyłu, z przodu podróżuje się wygodnie, a to za sprawą opcjonalnych foteli za bagatela 16'000 zł!

Zużycie Paliwa

Śr. spalanie - cykl miejski 10l/100km
Śr. spalanie - cykl mieszany 9l/100km
Śr. spalanie - trasa 8l/100km

Zalety i Wady

Zalety:
  • Genialne zawieszenie Flex Ride
  • Wygląd
Wady:
  • Nie wart swojej ceny (143'000 zł)
  • "Silnik z Forda Transita"
  • Mało miejsca dla 4 osób (a homologacja na 5)
  • Awaryjność!!!

Oceń swoje auto

Znajdujesz się w dziale Opel Insignia (2008 - teraz) opinie. Kierowcy szczegółowo opisują doświadczenia, które zdobyli podczas eksploatacji tego samochodu. Poznaj opinie kierowców na temat silnika, zawieszenia, wnętrza, komfortu jazdy, zużycia paliwa i innych parametrów generacji Opel Insignia (2008 - teraz).

Opel Insignia Cena

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Opel Insignia opinie

Oceń swoje auto

Opel Insignia (2008 - teraz) zdjęcia

Testy i porównania

Premiery i nowości