Opel Movano II (2003 - 2010) - opinia użytkownika adamo
2014-05-18, adamo
Marka: | Opel |
---|---|
Model: | Movano |
Generacja: | II (2003 - 2010) |
Rok produkcji: | 2005 |
Przebieg: | 180 tys. km |
Nadwozie: | Furgon |
Silnik: | L2H2 2.5 CDTI |
Podsumowanie:
Krótko mówiąc to wół roboczy stworzony do pracy w trudnych warunkach (np: na budowie czy polu). Bardzo dobre silniki CDTI. Karoseria odporna na rdzę. Tani w eksploatacji. Wszystko zależy do jakiej pracy potrzebujemy samochód, ale zdecydowanie polecam!!!
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Kultura pracy silnika niezbyt zadowalająca (dość głośny), dopiero przy prędkości 80-100 km/h jest cichy. Za to bardzo żwawy i bez turbo dziury (dobrze zestrojony). Skrzynia ok 6-cio biegowa. W trasie przy 90km/h i na 6-tym biegu zejdziesz do 6,5l na setkę (obroty silnika w granicach 1900).
-
Zawieszenie:
Zawieszenie jak to w dostawczaku pojęcie względne, trochę załadujesz i jest ok? Ale ogólnie trzyma się kupy i nie tłucze.
-
Wnętrze:
Zdecydowanie lepsze niż w starszych modelach. Łatwe w utrzymaniu czystości, bez zbędnych zakamarków. Po 9-latach nic nie skrzypi i trzyma się kupy (żadnych luzów). Dla kierowcy do 187cm wzrostu jest dość wystarczająco miejsca.
-
Komfort jazdy:
Do jazdy w długie trasy to raczej się nie nadaje, chyba nie został do tego stworzony (nosi go przy dużych wiatrach na boki). Natomiast do jazdy po mieście, po dziurach, tam gdzie zabrakło asfaltu to nie ma sobie równych. Wąski, wysokie zawieszenie.
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 9l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 8l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 7l/100km |
Zalety i Wady
- bezawaryjność
- elastyczny silnik przy każdych warunkach pracy
- bardzo przyzwoita karoseria (brak rdzy)
- niski koszty eksploatacji
- za krutki pierwszy bieg
- zbyt głośny silnik