Opel Signum
Hatchback
2.2
22-09-2012 ,
samarama
Podsumowanie: Minusy:
Auto duże i ciężkie, pali dużo jak na swoją „dynamikę” – zamiast silnika 2.2 direct (155 KM), polecam (jeździłem) 1.9 CDTi (150 KM). Kapryśne w kwestii elektroniki i elektryki; ciągle coś działa nie-tak jak trzeba. A to wspomaganie kierownicy (elektryczno-hydrauliczne), a to zawór wysokiego ciśnienia, zawory klapowe, alternator, a na głupim autoalarmie skończywszy. Niby to wszystko drobiazgi, ale jak już się zacznie coś dziać, to do całkowitego popsucia (i np. w konsekwencji całkowitego unieruchomienia auta, jak w przypadku zaworu wysokiego ciśnienia), bo w czasie występowania pierwszych symptomów, nawet ASO (trzy różne stacje) nie są w stanie zdiagnozować problemu.
Parkowanie tym autem to koszmar (nie wiem czy to kwestia mojego egzemplarza, bo poliftowy diesel w tej kwestii zachowuje się całkowicie inaczej), ale ma fatalnie mały promień skrętu.
Brak przycisku wyłączającego ESP.
Mało precyzyjna dźwignia zmiany biegów.
Plusy:
Świetny bagażnik; brak progu załadunkowego, tylny rząd siedzeń składa się idealnie równo z podłogą.
Dobre wyposażenie (wersja Cosmo A); samopoziomujące się biksenony z doświetlaniem skrętu, klimatyzacja 2-strefowa, czujnik deszczu, czujniki parkowania (przód i tył), fotele przednie podgrzewane i regulowane elektrycznie (z pamięcią zapisywaną pod przyciski i kluczyki), 2-pozycyjna dźwignia kierunkowskazów, tempomat, elektryczne szyby, otwieranie i domykanie szyb kluczykiem.
Auto wygodne na długie trasy.