Peugeot 2008 (2013 - teraz) - opinia użytkownika Przedstawiciel handlowy, kierowca, sprzedawca, prywatny przedsiębiorca.
2018-08-27, Przedstawiciel handlowy, kierowca, sprzedawca, prywatny przedsiębiorca.
Marka: | Peugeot |
---|---|
Model: | 2008 |
Generacja: | (2013 - teraz) |
Rok produkcji: | 2015 |
Przebieg: | 80 tys. km |
Nadwozie: | SUV |
Silnik: | 1.4 HDi |
Podsumowanie:
Jak dla nas to Peugeot 2008 jest bardzo fajną alternatywą pomiędzy dużym, ciężkim i drogim w utrzymaniu SUVem, a długim samochodem typu kombi. 2008 nie jest dużym autem, na co dzień rodzina 2+2 będzie zadowolona, jednak przy wyjeździe na wakacje należałoby dokupić bagażnik dachowy. Wizualnie pomimo dosyć nowoczesnego wyglądu, peugeot 2008 nie krzyczy na ulicy; mój właściciel jest bogaty, dzięki czemu nie musimy się bać, zostawiając samochód na parkingu. Zupełnie inaczej jest wsiadając do środka, bogate wyposażenie, duży dotykowy wyświetlacz i ciekawie wykończona deska rozdzielcza, daje poczucie posiadania nowoczesnego samochodu.
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Silnik 1.4HDi, 68KM. Postanowiliśmy zwolnić tempo naszego życia i zamienić mocne, rodzinne 130 konne auto na coś spokojniejszego. Peugeot 2008 urzekł nas od pierwszego otwarcia drzwi kierowcy, ale po kolei. Mieliśmy obawy co do mocy silnika, ale jak się później okazało, samochód przyspiesza całkiem przyzwoicie czym idealnie wkomponował się w nasze potrzeby. Skrzynia manualna 5-cio biegowa jest idealna do miasta, natomiast w trasie w samochodzie jest trochę głośno. Jeśli ktoś ma potrzeby podróżowania 160-180km/h to niestety, nie ten adres. Biegi wchodzą lekko, lewarek wybiera je z łatwością.
-
Zawieszenie:
Zawieszenie pracuje cicho, dosyć dobrze tłumi nierówności, ogólnie jest poczucie takiego twardego, trzymającego się kupy i nowego samochodu. Auto posiada kilka systemów wspomagających hamulce i prawidłowy tor jazdy, sprawdzaliśmy je na śniegu i naprawdę trzeba się sporo namęczyć, żeby wprowadzić go w poślizg.
-
Wnętrze:
Rewelacyjna mała kierownica, która wręcz zachęca, żeby przejechać się samochodem i takie same pozytywne wrażenia są po jeździe. Nowocześnie wyglądająca deska z dużym dotykowym wyświetlaczem, dobrze trzymające profilowane fotele, bardzo bogate wyposażenie i płaska podłoga po złożeniu tylnych siedzeń-rewelacja, można normalnie położyć się na płasko. Przy przebiegu 80000 kilometrów nic nie trzeszczy.
-
Komfort jazdy:
Jeździ się bardzo przyjemnie i wygodnie nawet przy moich 182cm wzrostu. Widoczność jest bardzo dobra, wszystko przejrzyste, w zasięgu ręki, kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach. Wygodna obsługa radia w kierownicy, przejrzyste zegary i dodatkowy elektroniczny prędkościomierz-rewelacja. Komputer pokazuje spalanie z dokładnością 0,1l/100 i tankujemy pod dystrybutorem dokładnie tyle co obliczył.
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 3.9l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 4.5l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 5.5l/100km |
Zalety i Wady
- Samochód jest ładny, zgrabny, zwrotny, wygodny.
- Niskie spalanie, niskie koszty utrzymania.
- Łatwo dostępne i tanie części. Większość pasuje z 208-emki.
- Od 130km/h jest głośno w samochodzie, ale nie na tyle, żeby nie dało się normalnie rozmawiać.
- Brakuje 6 biegu w trasie.
- Wkurzająca tylna półka.
- Nietypowy rozmiar opon 195/60/16.