Peugeot 307 I (2001 - 2005) - opinia użytkownika Sławek
2021-02-11, Sławek
Marka: | Peugeot |
---|---|
Model: | 307 |
Generacja: | I (2001 - 2005) |
Rok produkcji: | 2002 |
Przebieg: | 330 tys. km |
Nadwozie: | Kombi |
Silnik: | 1.6 |
Podsumowanie:
Najmniej zawodne auto jakim kiedykolwiek jeździłem. Gdyby był dalej produkowany na 100% kupiłbym ponownie, czego nie mogę powiedzieć o następcach tego pojazdu. Na początku dwie lub trzy akcje serwisowe, były podobno jakieś wady dotyczące bezpieczeństwa p.poż. Po 17 latach użytkowania zaczęła pojawiać się korozja progów oraz tylnej pokrywy. Auto nie robi niespodzianek, bardzo tanie w utrzymaniu. Felerem jest manetka kierunkowskazów, raz na 2-3 lata trzeba rozebrać i naciągnąć sprężynkę bo wyciera się trzpień plastikowy (30-40minut), skuteczna naprawa to wymiana na przełącznik zespolony z citroena c5- pasuje i podobno nie psuje się.
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Chodzi nie za lekko, ale przez cały przebieg totalnie bezobsługowa. Brakuje nadbiegu w sensie 6 bieg albo 5 biegów ale prędkość max na 4. Przy 190km/h silnik ma prawie 6tys/min i jest mocno słyszalny.
-
Zawieszenie:
Komfortowo i prawie bezawaryjnie. Po 250kkm wymiana drążków stabilizatora, łożysk macpersona i tylnych amortyzatorów - koszt akceptowalny, ok 1000zeta w 2014, może 15 roku w servisie w Lublinie.
-
Wnętrze:
Widać ślady zużycia na kierownicy, gałka biegów wymagała wymiany (miech też, ale powodem był papieros), przestały działać maty grzejne w siedzeniach. Klimatyzacja automatyczna poza odgrzybianiem i wymianą filtra nie widziała serwisu, Zero dobijania, działa dalej skutecznie a auto ma ponad 18 lat. Wymiany wymagały tylko jakieś klapki, bo przestało właściwie działać sterowanie kierunkiem nawiewu - koszt 170 zł.
-
Komfort jazdy:
Nie ma się do czego doczepić, jak na konstrukcję sprzed 20 lat to nadal jest dobrze. W chwili wejścia auta na rynek to była rewelacja.
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | — l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 6l/100km |
Śr. spalanie - trasa | — l/100km |
Zalety i Wady
- komfort
- koszty eksploatacji w tym niskie zużycie paliwa.
- niezawodność (wbrew pozorom auto bezusterkowe, mam go od nowości)
- Otwierany szyberdach elektryczny
- Wszystkie żarówki można wymienić bez narzędzi.
- brak zuzycia oleju i interwał wymiany 30kkm. Dla obecnych aut to kosmos. Pojemność miski olejowej ok 2.7l. Do tego wskaźnik poziomu oleju na wyświetlaczu.
- mało ważne - ale dostęp do koła zapasowego nie wymaga opróżniania bagażnika ani leżenia pod autem, rewelacyjne rozwiązanie na lince stalowej.
- brak 6 biegu
- psująca się manetka kierunkowskazów (norma dla peugeotów z początku wieku)