Peugeot 308 II (2013 - teraz) - opinia użytkownika R_R
2021-12-31, R_R
Marka: | Peugeot |
---|---|
Model: | 308 |
Generacja: | II (2013 - teraz) |
Rok produkcji: | 2019 |
Przebieg: | 58 tys. km |
Nadwozie: | Kombi |
Silnik: | — |
Podsumowanie:
Auto szyte na leasing - prywatnie nie polecam. W porównaniu do KIA/Hyundai - przepaść na plus (zawieszenie + silnik) W porównaniu do Hondy - przepaść in minus... W porównaniu do Toyoty - j.w. W porównaniu do Skody/VW - równie nudny..., sztywny - niczym niemiecki polonez.
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Auto od 40-45.000 szarpie sprzęgło (mam porównanie do corolli e11 z przebiegiem 240000 na oryginalnym sprzęgle). Poza tym skrzynia pracuje bez zarzutu.
-
Zawieszenie:
Bardzo nieprzyjemne odczucie destabilizacji toru jazdy przy pokonywani podłużnych nierówności (kolein) pod kątem np. pokonywanie dużego, wielopasmowego skrzyżowania i wykonywania manewru skrętu - auto wpada w dziwne turbulencje. Czuć, że zawieszenie z każdym tuzinem tys. kilometrów słabnie...
-
Wnętrze:
Z wyjątkiem aluminiowej gałki zmiany biegów - zimą lodownia, latem parzydło!!! Ponadto nieczytelne przełączniki świateł, wycieraczek, tempomatu - wszystko schowane za obręczą kierownicy, trzeba wyginać się na lewo/prawo w górę/w dół, aby upewnić się, jaki mamy tryb pracy osprzętu elektrycznego.
-
Komfort jazdy:
Zalety: Tempomat, 130 km silnik diesla z zapasem mocy, nie ma co narzekać, mocno wyciszony (ponad przeciętnie), duży minimalizm. Wady: Usterki tabletu, kilka błędów /awaria układu immobiliser, awaria wspomagania, awaria silnika (to tylko komunikaty, ale do serwisu pojechać trzeba było).
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 6.5l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 5.7l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 5.4l/100km |
Zalety i Wady
- Przestronny, ciekawa stylistyka, silnik
- Ergonomia wnętrza, pęknięty zbiornik AdBlue po 30 tys., zawieszenie, drobne usterki, sprzęgło