Peugeot Boxer II (2006 - teraz) - opinia użytkownika Mariusz
2021-03-09, Mariusz
Marka: | Peugeot |
---|---|
Model: | Boxer |
Generacja: | II (2006 - teraz) |
Rok produkcji: | 2018 |
Przebieg: | 180 tys. km |
Nadwozie: | Furgon |
Silnik: | 435 L4H3 |
Podsumowanie:
Peugeota Boxera L4H3 kupiłem w czerwcu 2018 roku. - silnik 2.0 Blue 163 KM. Do 150 tys. wszystko było OK. Zrobiłem przegląd po dwóch latach i koszt takiej imprezy to ok. 3600 zł w tym wymiana rozrządu, która przy tym przebiegu jest niezbędna. Dwa miesiące po tym przeglądzie gwarancyjnym zaczęły się schody. Najpierw pojawił się wyciek z okolic pompy wysokiego ciśnienie. Po gwarancji wizyta serwisowa związana z naprawą ok. 1000 zł. Mniej więcej dwa miesiące później Boxer wszedł pierwszy raz w tryb awaryjny. Wizyta w serwisie i diagnoza "defekt turbosprężarki" koszt zregenerowanej przez serwis i wymiana 4400 zł. Zrobiłem to we własnym zakresie w bardzo dobrej firmie. Po chwili okazało się, że do wymiany jest filtr cząstek stałych koszt 5570 zł oraz sonda Nox 1200 zł. Samochód pojeździł ok miesiąca i zacżęły się problemy z Ad-blue. Nagle kolejne tryby awaryjne i w końcu komunikat, że za 1000 km samochód stanie bez możliwości odpalenia. Diagnoza serwisu: uszkodzony zbiornik Ad-blue, koszt ok. 5000 zł. Akurat w tym przypadku zaprzyjaźniony mechanik oświecił mnie, że Ad-blue się krystalizuje i prawdopodobnie wystarczy dodać odpowiedni uszlachetniacz Tunap 986 i to pomoże i pomogło - 5000 zł w kieszeni. Kolejna istotna sprawa to podejście serwisu do problemów - przynajmniej w Peugeot. Miałem kilka razy sytuację, że był tryb awaryjny a samochód był w trasie i musiałem szybko rozwiązać problem. Mamy przecież umowy z klientami i musimy na czas dostarczyć towary. To oczywiście nie interesuje serwisu i proponują najbliższy możliwy termin za kilka dni, przeważnie 4-5 dni. Są tak zawaleni robotą, że zostajecie z uszkodzonym samochodem pozostawieni sami sobie - pozostaje laweta albo samochód zastępczy. Jeśli miałbym się wypowiedzieć, czy polecam Peugeota Boxera 2.0 Blue - zdecydowanie nieee !!!! Do dzisiaj walczę z tym złomem i każdy rozkłada ręce. Ratę leasingową trzeba płacić a samochód nadaje się do utylizacji.
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Bardzo awaryjny silnik 2.0 bluehdi
-
Zawieszenie:
-
Wnętrze:
-
Komfort jazdy:
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 12l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 11l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 10l/100km |
Zalety i Wady
- duża pojemność, wysokość wnętrza
- beznadziejny silnik 2.0 blue