Renault Clio IV (2012 - teraz) - opinia użytkownika Grzegorz
2016-10-13, Grzegorz
Marka: | Renault |
---|---|
Model: | Clio |
Generacja: | IV (2012 - teraz) |
Rok produkcji: | 2015 |
Przebieg: | 22 tys. km |
Nadwozie: | Hatchback |
Silnik: | 1.2 |
Podsumowanie:
Autko, które podczas jazdy wymusza i wywołuje uśmiech na twarzy.
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
120 koników z dwusprzęgłowym automatem (EDC wg. Renault) daje rade - a nawet więcej niż daje radę ;-) "Odejście" spod świateł zawstydza dużo "poważniejsze" i mocniejsze auta - tym bardziej , że zewnętrznie niczym się nie różni od najsłabszej wersji 1,2 75 KM. Standardowe w tej wersji aluminiowe felgi 16 " można przecież dokupić do dowolnego Clio. W trasie też bez zastrzeżeń - jak depnie się gaz w podłogę i automat potrafi "zrzucić" 2 biegi w dół - ogień w kołach. Odczucia z jazdy jakby tych koników było duuużo więcej. Spalanie naprawdę bardzo przyzwoite. W warszawskich korkach - max. 7,5 l/100 km ( wg. komputera średnia prędkość pomiedzy 20 a 30 km/h). W trasie przy prędkości podróżnej 140 -150 km/h bez problemu poniżej 7 l/100 km .
-
Zawieszenie:
W wersji GT - ten sam silnik i skrzynia = trochę bardziej sportowe. Ale w "normalnym" Clio 120 TCe EDC też nie ma na co narzekać. Mam wrażenie jakby było trochę sztywniejsze i bardziej sportowe niż w słabszych wersjach. Być może to tylko subiektywne odczucia.
-
Wnętrze:
Bez porównania lepiej niż w Clio 3 - też miałem 1.4 100 KM.
-
Komfort jazdy:
Bez zastrzeżeń - nawet przy ostrzejszej jeździe.
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 7.5l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 7.2l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 6.8l/100km |
Zalety i Wady
- silnik
- skrzynia biegów
- zawieszenie
- wyglad wewnątrz
- wyglad zewnętrzny
- Brak