Renault Clio IV (2012 - teraz) - opinia użytkownika tommies
2018-05-17, tommies
Marka: | Renault |
---|---|
Model: | Clio |
Generacja: | IV (2012 - teraz) |
Rok produkcji: | 2015 |
Przebieg: | 30 tys. km |
Nadwozie: | Kombi |
Silnik: | 1.5 dCi |
Podsumowanie:
Największa zaleta to spalanie 1.5 dci- średnio 4,2-4,5 l/100 ze sporą ilością korków. I zawieszenie jak na ten segment całkiem niezłe. Reszta to niestety wady. Naprawdę kiepska widoczność z miejsca kierowcy, a do tyłu to dramat. Jakość wykonania szczególnie plastików jest niska. Od nowości coś skrzypi, brzęczy
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
-
Zawieszenie:
Jak na ten segment zupełnie nieźle. Niestety trzeszczy coś od nowości. Po wymianie gwarancyjnej poduszek amortyzatorów była chwila spokoju i znów wróciło. Układ hamulcowy jest zaledwie przeciętny. Odstaje od dzisiejszych standardów.
-
Wnętrze:
Fotele wygodne, ale przy moich 184cm wzrostu ciężko dopasować optymalną pozycję. Jak siedzę wygodnie, to mam ograniczone pole widzenia bo dach jest za nisko. Jak mam dobre pole widzenia to pozycja za kierownicą nie jest optymalna. Widoczność w tylnej szybie to dramat - nie dość, że szyba mała, to jeszcze czarne ramki po brzegach dodatkowo ograniczają widoczność. Poza tym przedni słupek jest fatalnie umieszczony. To pierwszy samochód w którym nawet podczas mało wymagających manewrów muszę naprawdę daleko przechylać się do przodu aby zobaczyć sytuację na drodze. Słaba jakość plastików, po 30 tys brzęczy lapka sufitowa, uszczelki drzwi się zdeformowały i świszczy wiatr już przy ok 70km/h
-
Komfort jazdy:
Słaba widoczność, trzeszczące plastiki, brzęcząca lampka, skrzypiąca tylna klapa, świszczczenie uszczelek drzwi - jest słabo. Na pocieszenie dodam, że pomimo diesla z antycznym już układem 8 zaworowym i zwykłą pompą, to silnik pracuje kulturalnie i dość cicho.
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 4.6l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 4.2l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 3.9l/100km |
Zalety i Wady
- bardzo niskie spalanie
- przyzwoite zawieszenie
- dobre wspomaganie ukł. kierowniczego
- niezłe fabryczne nagłośnienie
- bardzo słaba widoczność z pozycji kierowcy
- problem z zajęciem optymalnej pozycji kierowcy
- słaba jakość plastików
- fatalne uszczelki w drzwiach
- skrzypienie zawieszenia tylnej klapy
- słaby układ hamulcowy