Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 38425 opinii. Oceń swoje auto Zamknij
Zebraliśmy dla Ciebie opinie o 843 modelach samochodów z 80 marek.
Podsumowanie: Oj, tak jak napisałem w wyszczególnieniu. Silnik: Silnik elastyczny i cichy. Nie wpada w wibracje. Wymiana oleju co 10-15 tys. km , a nie tak jak mówi autoryzowany salon co 30tys. zalecam wymiany co 10tys. km, ostatecznie co 15 tys.km. Ja eksploatuję Castrom Magnatek. Dobry olej. Świece do instalacji LPG polecam Briksa! Są bezkonkurencyjne. Na oryginalnych świecach Przynajmniej w wersji benzynowej jest komfortowo. Do szybkości dozwolonej (140 km) jest w miarę cicho. W zależności od pory roku i opon na aucie hałas może się zmieniać. U mnie są wielosezonowe i jest w miarę cicho. Maiłem okazje jechać zimą busem wahadłowym z lublina do Warszawy i było troszkę głośniej. Być może miał opony zimowe (głośniejsze). Plastiki niestety nie są najwyższej jakości, zwykłe. Ale za to nie strzelają jak w innych. Z tym się trzeba pogodzić. Coś za coś. Busik Trafik jeździ równo i stabilnie. Nie jest zbyt podatny na wiatr boczny ale na zakrętach zjazdów z wiaduktów (zima-wiosna) zalecam ostrożność! Na słabych oponach i zbyt dużej prędkości może lekko majtnąć. Zimą na zjazdach łukowych z wiaduktów zalecam nie więcej niż 40-50 km/h. Doświadczyłem zimą osobiście. Jechałem sam, pustym busem. Problem widziałem gdzieś już opisywany na forach. Prawdopodobnie wynika on z budowy wysokości samej budy i słabego dociążenia tyłu (silnik z przodu). Ogrzewanie świetne, szybko łapie temperaturę, Szyby szybko odchodzą z pary. Niestety klima (w moim) wolniej chłodzi, trzeba poczekać dłużej zanim zacznie porządnie chłodzić. Musi się rozbujać. Przestrzeni dla tzw załogi mnóstwo. Busik świetnie przemyślany by był wygodny. Widoczność, lusterka naprawdę na piątkę z plusem.montowanych seryjnie LPG słabo idzie, a czasem zapala się lampka chec engine. Na świecach Briksa wszystko gra i nic nie generuje błędów elektronicznych sondy. Nadbieg (6 bieg) jest dobrym pomysłem w trasie. Spalanie niskie (6 bieg). Zawieszenie nie jest miękkie, twarde ale dzięki temu bus trzyma się świetnie drogi. Zawieszenie proste, trwałe. Z częstszych wymian łączniki stabilizatora. Polecam te z kopułkami plastikowymi. Wytrzymują u mnie ok 40-50 tys.km, koszt 35zł/ szt. (x2szt). Troszkę dziwne, dziwnie się siedzi, futurystycznie, wysoko, trzeba się przyzwyczaić do dziwnej deski. Na szczęście fotele podnoszone i opuszczane. Sam bus bardzo duży, świetnie zorganizowany pod względem manewrowania z rowerami w środku. Całkowicie płaska podłoga, drwi skrzydełkowe (super sprawa), liczne mocowania pasów w podłodze trzymających rowery, dobra wysokość do sufitu.
Podsumowanie: Szybki, pakowny, duzy ale paliwożerny
Podsumowanie: Awarie elektroniki, męczące
Podsumowanie: Samochód mimo 15 lat nie ma korozji!!! Wykonany jest z bardzo porządnych materiałów. Blacha jest gruba i dobrze zabezpieczona przed korozją. Stać mnie na oryginalne części, gdyż są naprawdę tanie. Duża ładowność, wszystko się zmieści, mimo długości kipy 2,40. Dzięki temu, że to diesel, mało spala, no i co najważniejsze od jednej zmiany oleju do drugiej nie trzeba dolewać oleju!!! (wymiana oleju i filtrów co 15 tyś). Z elektroniki przez 15 lat nie miałam żadnej awarii i od wyjazdu z salonu Renóweczka mnie nigdy nie zawiodła!!! Wystarczy wszystkie potrzebne wymiany robić na czas a ona nam się odwdzięczy NIEZAWODNOŚCIĄ! POLECAM w 100%!!!!!
Podsumowanie: Samochód mimo 15 lat nie ma korozji!!! Wykonany jest z bardzo porządnych materiałów. Blacha jest gruba i dobrze zabezpieczona przed korozją. Stać mnie na oryginalne części, gdyż są naprawdę tanie. Duża ładowność, wszystko się zmieści, mimo długości kipy 2,40. Dzięki temu, że to diesel, mało spala, no i co najważniejsze od jednej zmiany oleju do drugiej nie trzeba dolewać oleju!!! (wymiana oleju i filtrów co 15 tyś). Z elektroniki przez 15 lat nie miałam żadnej awarii i od wyjazdu z salonu Renóweczka mnie nigdy nie zawiodła!!! Wystarczy wszystkie potrzebne wymiany robić na czas a ona nam się odwdzięczy NIEZAWODNOŚCIĄ! POLECAM w 100%!!!!!
Podsumowanie: Samochód mimo 15 lat nie ma korozji!!! Wykonany jest z bardzo porządnych materiałów. Blacha jest gruba i dobrze zabezpieczona przed korozją. Stać mnie na oryginalne części, gdyż są naprawdę tanie. Duża ładowność, wszystko się zmieści, mimo długości kipy 2,40. Dzięki temu, że to diesel, mało spala, no i co najważniejsze od jednej zmiany oleju do drugiej nie trzeba dolewać oleju!!! (wymiana oleju i filtrów co 15 tyś). Z elektroniki przez 15 lat nie miałam żadnej awarii i od wyjazdu z salonu Renóweczka mnie nigdy nie zawiodła!!! Wystarczy wszystkie potrzebne wymiany robić na czas a ona nam się odwdzięczy NIEZAWODNOŚCIĄ! POLECAM w 100%!!!!!
Podsumowanie: Renówki z 2004-2005r, były wykonane z porządniejszych części i podzespołów. Wymieniając wszystko na czas, zwłaszcza olej i filtry, dla mnie samochód nie do zajeżdżenia. Dzięki temu, że nie ma Adblue, filtra cząsteczek, nie ma zbędnej elektroniki i jest tańszy w utrzymaniu. Nie mówiąc już o tym, że zimą (przy -25stop) odpala od pierwszego razu!
Podsumowanie: Niezawodne, szkoda, ze już wyszło z produkcji.
Podsumowanie: Moim zdaniem Renault Trafic 2.0 benzyna jest udanym busem. Z towarem zachowuje się bezpiecznie, jest nadzwyczaj ekonomiczny. Zawieszenie dobrze działa. Zresztą silnik i zawieszenie oraz buda dużo lepsza niż w T5 i T6 niemieckiego VW. No i nie koroduje perfidnie i nachalnie jak T5 i T6 VW. W robocie mamy teraz 8 aut. 3 Renówki i 2 Ople. Trafic + Vivaro, oraz 2 VW i jednego Benza. Opel i Renault to jedno i to samo. Różnice kosmetyczne. Trafiki i Vivara są udane. Vw/geny i Mercedes to wielki syf. T5 i T6nie nadają się do roboty. Wieczne niespodzianki i korozja. W Oplach i Renówkach spokój, bez wrednej korozji, bez strat. Moja ocena Trafica pozytywna, Daje należytą piątkę. Pięć + plus bym dał jakby poprawili jakość plastików i tapicerek, a tak uczciwa piątka..
Podsumowanie: Dzień dobry. Tutaj chciałbym przestrzec ludzi przez pewną skandaliczną praktyką. Stanąłem przez dylematem zakupu nowego samochodu większego gabarytu niż osobowy. Dlaczego? Po10 latach użytkowania padła mi nagle skrzynia biegów. W serwisie autoryzowanym ASO Renault oświadczyli, że przebieg dedykowany dla tego modelu właśnie się wyczerpał. Za ewentualną naprawę główną zaproponowali ok: 2800zł. To ASO. Ponieważ nie jest to mało pieniędzy (dla mnie), a busik i tak ma już swoje latka zacząłem szukać nowego (nowszego, tak 2005-2012). I tu moje zdziwienie. Dzisiaj bus z silnikiem benzynowym jest niedostępny. Nawet w salonach, a ceny używanych młodszych są bardzo wysokie. Znalazłem parę busików w firmach importowych ale w każdy z nich (dosłownie w każdym!) była jakaś wada prawna. W 3 z 4 nie były przerejestrowane na Polskie numery. W jeden jak się okazało miał nawet zastrzeżenie o wycofaniu z eksploatacji, z ruchu bez prawa rejestracji. Oczywiście tzw tablice wywozowe ale jak się potem okazało do tego fałszywe. Jeden jedyny samochód który był zarejestrowany w Polsce, z ogłoszenia w oto moto, nawet w miarę normalna cena (2004/ 580tys.km, 28,5tys.zł) z Gdyni okazał się koszmarnym, zaniedbanym trupem. Trupem po człowieku będącym szefem kampanii budowlanej. Samochód był wysprzątany ale do wymiany w nim było dużo więcej niż w moim, starszym busie. Pan próbował ukryć że jest szefem spółki budowlanej ale nie udało się. Na fakturze za wymianę płynu chłodniczego widniała Spółka z o.o. W google można było znaleźć lokalnego developera. Ogólnie ciężka sprawa. Nie ma co kupić, bio zdecydowana większość to diesle, a moje ukochane (dziś już wiem) autko wymaga kosztownej naprawy. Przy okazji przestawiania mojego uszkodzonego busa Trafika na lawecie na inny parking bliżej domu dowiedziałem się, od Panów, że to co ASO proponuje nie zawsze pokrywa się z rzeczywistością. Postanowiłem zweryfikować w zwykłym warsztacie, nie należącym do sieci autoryzowanej. Co się okazało. Zwykłą wymiana oleju na prawidłowy (taki jak powinien być), regulacja jakiejś synchronizacji rozwiązała sprawę. Koszt z materiałami w nieautoryzowanym, małym warsztacie wyniósł uwaga: 450zł z vat. Renówka po tych zabiegach jeździ jak marzenie, Nie jest nowa to wiem, ale działa i jeździ dobrze. Co się dowiedziałem. 1. Olej w skrzyni biegów był prawdopodobnie bardzo dawno temu wymieniany lub (uwaga!) w ogóle. Dlaczego? Olej był dosłownie spalony, prawie go nie było. Właściwości pozostałego wskazywały na nieprawidłowy. Każda skrzynia wymaga innego. Zachodziłem w głowę jak to się stało ze 5 lat temu zapłaciłem za oleje eksploatacyjne, a teraz wyszło ze być może wcale ich nie wymienili lub wlali złe? W ASO? Jak to możliwe? Ktoś ich w ogóle kontroluje??? W odpowiedzi na moje pytanie do ASO Renault usłyszałem ze to niemożliwe. Niemożliwe z prostej przyczyny. W Renault Trafic, Opel Vivaro i paru innych wcieleniach tego samego auta producent nie przewiduje żadnej wymiany oleju w skrzyni biegów. W związku z tym wtedy żaden olej w skrzyni nie mógł by wymieniony. I co im człowieku zrobisz? Fajnie? To za co ja ok 5 lat temu jak busik miał ok 450 tys.km wtedy zapłaciłem, no za co? Ostrzegam Państwa i wyczulam na warsztaty autoryzowane. Sprawdzajcie dokładnie za co płacicie, jak można co zostało faktycznie zrobione. Co do Renault Trafic. Po tej szybkiej naparwie skrzyni za którą zapłaciłem na szczęście tylko 450zł, a nie ponad 2 tysiące postanowiłem jeździć dalej. Trafic nie jest skorodowany. Mechanicznie może ma już słuszny przebieg ale jeździ i to dzisiaj (po wymianie oleju na prawidłowy) fajnie. Co do oceny modelu tej marki. Jestem z Trafica zadowolony. Samochód porządnie skonstruowany. Oprócz tej przykrej przygody z ASO nie zdarzyło mi się doznać większej awarii. Silnik nadal ma dobre przyspieszenie choć na 1000km muszę już dolewać ok 1/2 litra oleju. Biorąc pod uwagę poznane mi dzisiejsze normy zużycia oleju i tak są niewielkie. Zresztą: 1/2 litra oleju Elf na którym działam to jakieś: 10zł. 10zł pomnożyć przez 15 dolewek (od wymiany do wymiany), to: 150zł na 15000km. Ja jestem w stanie przeżyć. Wiem można taniej. Ja tutaj oszczędzać nie będę.Elf jest dobry, Zawsze używałem tego samego (chyba syntetyk) więc tutaj oszczędzać nie będę. Samochód porządny, wygodny, bardzo przestronny, bardzo pakowny. Mam hak więc wyjazd z campingiem czteroosobowym, 2-3 razy w roku i masą bagaży to już tradycja. Do środka wchodzi luzem cały motorower + mnóstwo bagaży. Motorowej się przydaje. Wypad do sklepu w obcym terenie gdzie sklepik oddalony jest czasami o 10-15 km, rano po bułeczki na piechotę w naszym wieku odpada. Motorower (skuter) jest super. Mieści się do busika wyśmienicie. Podsumowując: samochód świetny, pojemny, wytrzymały, ekonomiczny bo się nie psuje ale proszę zwracać pilną uwagę na serwisy. W szczególności te piękne, autoryzowane.
Znajdujesz się w dziale Renault Trafic opinie. Kierowcy szczegółowo opisują doświadczenia, które zdobyli podczas eksploatacji tego samochodu. Wybierz konkretną generację Renault Trafic, aby poznać opinie kierowców na temat silnika, zawieszenia, wnętrza, komfortu jazdy, zużycia paliwa i innych parametrów. Posiadamy opinie dla 2 generacji samochodów Renault Trafic.
Renault Megane1.3 TCe 140 KM vs Citroen C4 1.2 PureTech 130 KM. Jeden segment, zupełnie inne auta
Renault Megane 1.6 E-TECH 160 KM. Test, wrażenia z jazdy, spalanie, wyposażenie i ceny
Renault Clio 1.6 E-TECH 140 Hybrid. Test, wrażenia z jazdy, spalanie, wyposażenie i ceny
Renault Captur 1.6 E-TECH 160 KM. Test, wrażenia z jazdy, zużycie paliwa, wyposażenie i ceny