Wszystko
o samochodach
Wybierz pojazd:

Zebraliśmy dla Ciebie opinie o 860 modelach samochodów z 81 marek.

Renault Trafic II (2001 - teraz) - opinia użytkownika Użytkownik Marti, Warszawa

2016-07-19, Użytkownik Marti, Warszawa

Marka: Renault
Model: Trafic
Generacja: II (2001 - teraz)
Rok produkcji: 2005
Przebieg: 370 tys. km
Nadwozie: Furgon
Silnik: 2.0 L1H1

Podsumowanie:

Biorąc pod uwagę drobne niedociągnięcia producenta jak: antena radia (słaba jakość), brak stolika składanego między fotelami kierowcy i pasażera, minimalnie słabe wygłuszenie poszycia nadwozia (czasami przy dużej szybkości i w zimie rezonuje wiatr = głuchy szum), brak w standardzie owiewek szyb przednich (trzeba dokupić - polecam na wypady do Chorwacji!), no i ta obowiązkowa gumowa wycieraczka na silnik żeby woda nie spływała po przewodach świec/ cewki, głupie zamknięcie szyby tylnej to samochód super udany. Jak nie Renault ;P Może to Ople, a nie Renault...? Troszkę się przyczepiam ale te parę szczegółów mogli by skorygować. Tak niewiele trzeba. Patrząc po całokształcie tego auta (Traffic) to Renault chyba chce odzyskać dobrą opinie którą zszargało sobie w latach 90 tych. Śmigając dużo tym busem zaczynam odzyskiwać zaufanie. Nasza Renówka ma na razie ok.370 tysięcy km i jest ok. Mimo że już ma ponad 10-11 lat śladu rdzy nie ma. Auto bez niespodzianek, niezawodne Zobaczymy jak będzie dalej :)

Ocena ogólna użytkownika:

Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?

  • Silnik:
    1.0

    Mam instalację gazową. Obawiałem się że zbiornik będzie za mały (jest pod spodem w miejscu koła) ale jest wystarczający Przy tak małym jak na busa spalaniu (11-12 l/ gazu w mieście i 9-10 l gazu w trasie) jest ok. Jestem bardzo zadowolony z ekonomiki spalania tego Trafika. Silnik rewelacja, dynamiczny i niezawodny. Jedno co polecam to położyć od razu wycieraczkę z chodniczka gumowego na silnik w komorze pod maską. Trzeba go przymocować jedną śrubką żeby nie latał. Zapobiegnie to ociekaniu skroplonej wody na blok silnika i na przewody wysokiego napięcia z rana (cewki) Takie małe potknięcie konstruktorów (renault lub Opla) ale szybko mechanik ją ogarnął = działa. Po za tym szczegółem silnik jest chyba jeden z lepszych, bez zarzutu! Długodystansowy, bezproblemowy. Zresztą osoby w firmie go nie żyłują, szanują i może dlatego się odwdzięcza ;) Zresztą warto jest wszystko w życiu szanować ;P Do dźwigni biegów trzeba się dłużej przyzwyczajać bo biegi wchodzą na początku dziwnie. Potem idzie się przyzwyczaić i jest ok.

  • Zawieszenie:
    4.0

    Poza wiecznie sypiącymi się co 50-90 tys. km łącznikami stabilizatorów zawieszenie ok. Na szczęście wymiana łaczników to 30-45 minut czekania w warsztacie i ok. 150-200zł z kieszeni raz na parędziesiąt tysięcy km Troszkę twarde zawieszenie (pewnie specjalnie tak pomysleli dla Busa) Jak się obciąży busa robi się miękkie = przyjemniejsze :P My z obciążaniem auta niestety śmigamy dość rzadko. Tak to delegacje z lekkim i delikatnym sprzętem medycznym

  • Wnętrze:
    5.0

    Wnętrze bardzo przestronne. Z racji dużej wagi (nadwagi osobistej) cenię sobie możliwość wygodnego przejścia po całym busie bez konieczności wysiadania z auta. Zimą to można docenić ;P Niestety z wsiadaniem (moja postura- duży brzuszek) za kierownicę po kimś innym kto prowadził auto w firmie troszkę dziwne ale da się przeżyć. Najlepiej jak jeździ jedna osoba, siedzenie i kierownica ustawione zawsze tak samo :) Plastiki/ jakość (jak w większości dzisiejszych aut) takie sobie, też da się przyzwyczaić. Brakuje rozkładanego po środku stolika, aż się prosi. Słyszałem że ludzie dorabiają, montują słupek przy / za fotelem kierowcy i do tego stoliczek odchylany na łapce. Oryginalna antena radia słaba. Dokładnie kabel lichy. Od razu proponuję zmienić koncentryczny kabel na normalny, gruby (Polski) w tedy radio odbierać będzie wszystko, wszędzie. Pisze o małych niuansach bo ogólnie kabina jest super, zawsze się coś znajdzie i można ponarzekać ;P

  • Komfort jazdy:
    5.0

    Minimalnie za głośny przy pustym / niezaładowanym ale da się przeżyć, nie jest tak źle! Z wypełnieniem tzw. paki/ kabiny przedmiotami = perfekcyjnie, wiatr nie rezonuje w środku. Silnik cichuteńki w trasie, szósty bieg do przodu to świetny wynalazek! Pamiętajcie że wskaźnik poziomu oleju jest elektroniczny, na wyświetlaczu deski rozdzielczej. Można się zdziwić na początku eksploatacji auta ;)

Zużycie Paliwa

Śr. spalanie - cykl miejski 11l/100km
Śr. spalanie - cykl mieszany 10l/100km
Śr. spalanie - trasa 9l/100km

Zalety i Wady

Zalety:
  • pojemność
  • ekonomika
  • silnik
  • bezawaryjny
  • pewny
  • trwały
  • małe spalanie
  • wygodny w trasie
  • zwrotny
Wady:
  • brak stolika
  • troszkę źle wygłuszone poszycie / wiatr rezonuje

Oceń swoje auto

Znajdujesz się w dziale Renault Trafic II (2001 - teraz) opinie. Kierowcy szczegółowo opisują doświadczenia, które zdobyli podczas eksploatacji tego samochodu. Poznaj opinie kierowców na temat silnika, zawieszenia, wnętrza, komfortu jazdy, zużycia paliwa i innych parametrów generacji Renault Trafic II (2001 - teraz).

Renault Trafic Cena

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Renault Trafic opinie

Oceń swoje auto

Testy i porównania

Premiery i nowości