Renault Trafic II (2001 - teraz) - opinia użytkownika Mart
2017-10-21, Mart
Marka: | Renault |
---|---|
Model: | Trafic |
Generacja: | II (2001 - teraz) |
Rok produkcji: | 2004 |
Przebieg: | 490 tys. km |
Nadwozie: | Furgon |
Silnik: | 2.0 L1H1 |
Podsumowanie:
Jeżeli by wziąć poprzedniki Francuzów to w Renault Trafic jest duży postęp na plus! (to Francuz czy Niemiec/ vel Vivaro...) Jakość nadwozia super, uproszczenie zwieszenia i poprawa trwałości w busie na plus. Małe niedociągnięcia w elektronice ale można żyć. Komfort dość duży jak na cenę zakupu. Warto brać wersję z siedzeniami nie goła blacha (potem można je wyjąć) :P, a się przydają np na wakacje w Chorwacji! Mocne auto, w sam raz do firmy. Biorąc pod uwagę że VW busy się jakościowo bardzo mocno popsuły (mięliśmy T5) Renault Trafic je pod tym względem wyprzedza. Jest trwalszy i mniej niespodzianek (pewny) Może dlatego że prostszy...? ;P Polecam rodzinkom z dziećmi lub małym firmom jako uniwersalny pojazd. Tani, prosty, jakościowo nie zły.
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Silnik benzynowy w Renault Trafic jak najbardziej ok, cichuteńki, dynamiczny mała wada nieosłoniętych cewek na świecach, trzeba po prostu przykryć gumą (wycieraczką) i tyle. Jesienią i zimą nie będzie na nich wody. Tak to nie do zachetania. Nasz już ma pół prawie miliona km i jest nadal w dobrej formie. Pali chyba od nowości coś ok: ćwierć do pół litra oleju na tysiąc km ale to norma, niema się czym przejmować. Lewarek skrzyni biegów w kabinie mogli by poprawić! Wkładanie wstecznego i jedynki jest czasami irytujące. Choć można się przyzwyczaić (jak do każdego innego auta) to jednak zapada w pamięć (po prostu inaczej :-)) (Elektronika jak zawsze Francuzom nie do końca się udaje, coś tam trzeba poprawiać ale jakiś na szczęście wielkich uciążliwości nie ma)
-
Zawieszenie:
Po za tym jak jest nieobciążone to twarde, a jak się obciąży to nagle mięknie to ok. Ja bym ujął to tak(metaforycznie): zawieszenie niemiecko - francuskie = raz twarde jak w VW, a raz miękkie i usypiające rodem z Francuskich aut. Na szczęście nie jest tak jak w Berlingo że trzeba często regenerować belkę. Tutaj ten problem nie irytuje/. Zawieszenie (gumy) zużywa się raczej planowo i w dużym dystansie km. Jedynie łączniki stabilizatora irytują. Trzeba je wymieniać (w naszym) co ok: 30-50 tys.km. Na szczęści nie są drogie ;)
-
Wnętrze:
Proste dość choć komfortowe, w sam raz. Wyskoków nie ma. Lusterka wsteczne - super! Widoczność super. wyciszenie w normie. Jak się go lekko załaduje (wystarczy 6 osób) robi się cichutki i miękki jak salonka więc trzeba się pilnować, nie usnąć w trasie :-). Brakuje w środku stoliczka między kierowcą a pasażerem jak w starszej wersji.
-
Komfort jazdy:
OK, j/w
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 11l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 9l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 7l/100km |
Zalety i Wady
- dość prosty,
- nie koroduje
- wszechstronny
- dość tani w użytkowaniu
- mocny do firmy
- dość prosty w środku
- brak stolika w standardzie