Wszystko
o samochodach
Wybierz pojazd:

Zebraliśmy dla Ciebie opinie o 860 modelach samochodów z 81 marek.

Renault Trafic II (2001 - teraz) - opinia użytkownika Mart

2017-10-21, Mart

Marka: Renault
Model: Trafic
Generacja: II (2001 - teraz)
Rok produkcji: 2004
Przebieg: 490 tys. km
Nadwozie: Furgon
Silnik: 2.0 L1H1

Podsumowanie:

Jeżeli by wziąć poprzedniki Francuzów to w Renault Trafic jest duży postęp na plus! (to Francuz czy Niemiec/ vel Vivaro...) Jakość nadwozia super, uproszczenie zwieszenia i poprawa trwałości w busie na plus. Małe niedociągnięcia w elektronice ale można żyć. Komfort dość duży jak na cenę zakupu. Warto brać wersję z siedzeniami nie goła blacha (potem można je wyjąć) :P, a się przydają np na wakacje w Chorwacji! Mocne auto, w sam raz do firmy. Biorąc pod uwagę że VW busy się jakościowo bardzo mocno popsuły (mięliśmy T5) Renault Trafic je pod tym względem wyprzedza. Jest trwalszy i mniej niespodzianek (pewny) Może dlatego że prostszy...? ;P Polecam rodzinkom z dziećmi lub małym firmom jako uniwersalny pojazd. Tani, prosty, jakościowo nie zły.

Ocena ogólna użytkownika:

Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?

  • Silnik:
    5.0

    Silnik benzynowy w Renault Trafic jak najbardziej ok, cichuteńki, dynamiczny mała wada nieosłoniętych cewek na świecach, trzeba po prostu przykryć gumą (wycieraczką) i tyle. Jesienią i zimą nie będzie na nich wody. Tak to nie do zachetania. Nasz już ma pół prawie miliona km i jest nadal w dobrej formie. Pali chyba od nowości coś ok: ćwierć do pół litra oleju na tysiąc km ale to norma, niema się czym przejmować. Lewarek skrzyni biegów w kabinie mogli by poprawić! Wkładanie wstecznego i jedynki jest czasami irytujące. Choć można się przyzwyczaić (jak do każdego innego auta) to jednak zapada w pamięć (po prostu inaczej :-)) (Elektronika jak zawsze Francuzom nie do końca się udaje, coś tam trzeba poprawiać ale jakiś na szczęście wielkich uciążliwości nie ma)

  • Zawieszenie:
    4.0

    Po za tym jak jest nieobciążone to twarde, a jak się obciąży to nagle mięknie to ok. Ja bym ujął to tak(metaforycznie): zawieszenie niemiecko - francuskie = raz twarde jak w VW, a raz miękkie i usypiające rodem z Francuskich aut. Na szczęście nie jest tak jak w Berlingo że trzeba często regenerować belkę. Tutaj ten problem nie irytuje/. Zawieszenie (gumy) zużywa się raczej planowo i w dużym dystansie km. Jedynie łączniki stabilizatora irytują. Trzeba je wymieniać (w naszym) co ok: 30-50 tys.km. Na szczęści nie są drogie ;)

  • Wnętrze:
    4.0

    Proste dość choć komfortowe, w sam raz. Wyskoków nie ma. Lusterka wsteczne - super! Widoczność super. wyciszenie w normie. Jak się go lekko załaduje (wystarczy 6 osób) robi się cichutki i miękki jak salonka więc trzeba się pilnować, nie usnąć w trasie :-). Brakuje w środku stoliczka między kierowcą a pasażerem jak w starszej wersji.

  • Komfort jazdy:
    5.0

    OK, j/w

Zużycie Paliwa

Śr. spalanie - cykl miejski 11l/100km
Śr. spalanie - cykl mieszany 9l/100km
Śr. spalanie - trasa 7l/100km

Zalety i Wady

Zalety:
  • dość prosty,
  • nie koroduje
  • wszechstronny
  • dość tani w użytkowaniu
  • mocny do firmy
Wady:
  • dość prosty w środku
  • brak stolika w standardzie

Oceń swoje auto

Znajdujesz się w dziale Renault Trafic II (2001 - teraz) opinie. Kierowcy szczegółowo opisują doświadczenia, które zdobyli podczas eksploatacji tego samochodu. Poznaj opinie kierowców na temat silnika, zawieszenia, wnętrza, komfortu jazdy, zużycia paliwa i innych parametrów generacji Renault Trafic II (2001 - teraz).

Renault Trafic Cena

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Renault Trafic opinie

Oceń swoje auto

Testy i porównania

Premiery i nowości