Renault Trafic II (2001 - teraz) - opinia użytkownika Fimra
2017-11-24, Fimra
Marka: | Renault |
---|---|
Model: | Trafic |
Generacja: | II (2001 - teraz) |
Rok produkcji: | 2003 |
Przebieg: | 344 tys. km |
Nadwozie: | Furgon |
Silnik: | 2.0 |
Podsumowanie:
Renalut poprawiło jakość. Nie wiem jak w nowych po 2010r ale te Trafiki z 2002-2007 są naprawdę porządnie robione. Blacha jak dzwon, nie koroduje jak w Fiacie. Silnik jak na Renault jak marzenie, widać postęp. Na szczęście poprawiony już po częściowej adaptacji z Laguny. Małe kłopoty elektryczne z przewodami (stykami) na kostkach, da się zapomnieć i wybaczyć. Z gazem spisuje się pięknie. pali wcale nie tak dużo jak straszą. W trasie bije rekordy spalania. 7-8 litrów to chyba niezły rekord! Skrzynia 6 biegowym przełożeniem do przodu jest przydatna w trasie. Deska rozdzielcza dobrze rozplanowana, dużo schowków i miejsc na napoje. Dynamika auta wyśmienita, elastyczny silniczek w dużym zakresie. W użytkowaniu tani, części eksploatacyjnych w brud. Każdy to ogarnie bo proste, wymiany tanie jak w osobówce. Nadspodziewanie dobry busik. Gratulacje dla Renault za poprawę jakości, byle nie zawalili w następnych nowszych. Polecam!
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
ŻADNYCH WIĘKSZYCH PROBLEMÓW Mały problem z silniczkiem obrotów biegu jałowego na przepustnicy, koszt wymiany ok.150zł, reszta wyśmienicie. Silnik dość elastyczny, podobno to cecha obecnych, poprawionych Renówek z lat 2002-2007.
-
Zawieszenie:
Żadnych kłopotów. Łączniki stabilizatorów zużywają się najszybciej. My wymieniamy w 3 Traficach mniej więcej co 50 tys. do 80 tysięcy km, koszt łącznika z wymianą 50-80zł, w zależności od producenta łącznika. Trafic zaskakująco mocno znosi ciężary ale trzeba wiedzieć z przeładowaniem. Ma jakiś taki punkt krytyczny, który sprawia że nagle po wyżej maksa siada, wtedy trzeba przestać. Naładowaliśmy raz prawie 2,5 tony i dawał radę przy wyprzedzaniu, nawet całkiem nieźle.
-
Wnętrze:
Nowoczesne kształty, nietypowa deska, jednak plastiki jak to w nowszych autach potrafią gdzieś pukać. Najfajniejsza jest wielgaśna półka nad radiem. Mieści się tam tona papierów i szpargałów. Schowek w desce u nas posiada specjalne miejsce na termos lub litr butelki Coca-Coli. W 3 autach jest tak samo. W drzwiach bocznych też mamy miejsca na butelki, a na górze na kubki. To super sprawa. Kawunia z McDonalda pod ręką i wszystko gra w trasie. Widoczność niesamowicie dobra, lusterka wzorowe.
-
Komfort jazdy:
Renault Trafic to komfortowy busik. Jakpisałem. W drzwiach bocznych też mamy miejsca na butelki, a na górze na kubki. To super sprawa. Kawunia z McDonalda pod ręką i wszystko gra w trasie. Widoczność niesamowicie dobra, lusterka wzorowe. W oświetleniu w środku polecam wymienić żarówki rurki na LED, będzie lepiej pasażerom z tyłu. W szybkach uchylnych smarować często uszczelki, lubią się kleić i szybka ciężej chodzi. Owiewki na szyby przednie dla kogoś kto dużo jeździ w trasie z otwartym oknem to super wynalazek. Na wypady w płd. Europę i z powrotem się znakomicie sprawdza. Jedzie się miękko, łagodnie i stabilnie. Oponki w lecie my używamy zimowych, nie ma sensu zmieniać 2 razy w roku. Pakowność to chyba największy atut Trafica, jedna z bardziej ustawnych pudełek. Paka jak wymarzona. Z tyłu polecam skrzydełka. Z klapą do góry różnie bywa. Potrafi opadać, zamykać się, troszkę irytuje! Radio Renault może jest niezłe, ale my wstawiliśmy dużo lepsze. RAdio Renault średnio dobrze odbiera FM. RAdia Lenco i Blaupunkty z 7 calowym LCD (2din) idealnie się mieści. Radio polecam sobie zmienić na większe /2 DIN. Głośniczki fabryczne dobrze zestrojone z nadwoziem.
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 12l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 10l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 7l/100km |
Zalety i Wady
- przestrzeń
- komfort podróży
- niezawodność
- blacha
- nadwozie
- niskie koszty użytkowe
- niskie koszty materiałów
- niskie koszty napraw
- cena zakupu
- uniwersalność
- do firmy rewelacja!
- elektryka