Wszystko
o samochodach
Wybierz pojazd:

Zebraliśmy dla Ciebie opinie o 860 modelach samochodów z 81 marek.

Renault Trafic II (2001 - teraz) - opinia użytkownika Fimra

2017-11-24, Fimra

Marka: Renault
Model: Trafic
Generacja: II (2001 - teraz)
Rok produkcji: 2003
Przebieg: 344 tys. km
Nadwozie: Furgon
Silnik: 2.0

Podsumowanie:

Renalut poprawiło jakość. Nie wiem jak w nowych po 2010r ale te Trafiki z 2002-2007 są naprawdę porządnie robione. Blacha jak dzwon, nie koroduje jak w Fiacie. Silnik jak na Renault jak marzenie, widać postęp. Na szczęście poprawiony już po częściowej adaptacji z Laguny. Małe kłopoty elektryczne z przewodami (stykami) na kostkach, da się zapomnieć i wybaczyć. Z gazem spisuje się pięknie. pali wcale nie tak dużo jak straszą. W trasie bije rekordy spalania. 7-8 litrów to chyba niezły rekord! Skrzynia 6 biegowym przełożeniem do przodu jest przydatna w trasie. Deska rozdzielcza dobrze rozplanowana, dużo schowków i miejsc na napoje. Dynamika auta wyśmienita, elastyczny silniczek w dużym zakresie. W użytkowaniu tani, części eksploatacyjnych w brud. Każdy to ogarnie bo proste, wymiany tanie jak w osobówce. Nadspodziewanie dobry busik. Gratulacje dla Renault za poprawę jakości, byle nie zawalili w następnych nowszych. Polecam!

Ocena ogólna użytkownika:

Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?

  • Silnik:
    4.0

    ŻADNYCH WIĘKSZYCH PROBLEMÓW Mały problem z silniczkiem obrotów biegu jałowego na przepustnicy, koszt wymiany ok.150zł, reszta wyśmienicie. Silnik dość elastyczny, podobno to cecha obecnych, poprawionych Renówek z lat 2002-2007.

  • Zawieszenie:
    5.0

    Żadnych kłopotów. Łączniki stabilizatorów zużywają się najszybciej. My wymieniamy w 3 Traficach mniej więcej co 50 tys. do 80 tysięcy km, koszt łącznika z wymianą 50-80zł, w zależności od producenta łącznika. Trafic zaskakująco mocno znosi ciężary ale trzeba wiedzieć z przeładowaniem. Ma jakiś taki punkt krytyczny, który sprawia że nagle po wyżej maksa siada, wtedy trzeba przestać. Naładowaliśmy raz prawie 2,5 tony i dawał radę przy wyprzedzaniu, nawet całkiem nieźle.

  • Wnętrze:
    4.0

    Nowoczesne kształty, nietypowa deska, jednak plastiki jak to w nowszych autach potrafią gdzieś pukać. Najfajniejsza jest wielgaśna półka nad radiem. Mieści się tam tona papierów i szpargałów. Schowek w desce u nas posiada specjalne miejsce na termos lub litr butelki Coca-Coli. W 3 autach jest tak samo. W drzwiach bocznych też mamy miejsca na butelki, a na górze na kubki. To super sprawa. Kawunia z McDonalda pod ręką i wszystko gra w trasie. Widoczność niesamowicie dobra, lusterka wzorowe.

  • Komfort jazdy:
    5.0

    Renault Trafic to komfortowy busik. Jakpisałem. W drzwiach bocznych też mamy miejsca na butelki, a na górze na kubki. To super sprawa. Kawunia z McDonalda pod ręką i wszystko gra w trasie. Widoczność niesamowicie dobra, lusterka wzorowe. W oświetleniu w środku polecam wymienić żarówki rurki na LED, będzie lepiej pasażerom z tyłu. W szybkach uchylnych smarować często uszczelki, lubią się kleić i szybka ciężej chodzi. Owiewki na szyby przednie dla kogoś kto dużo jeździ w trasie z otwartym oknem to super wynalazek. Na wypady w płd. Europę i z powrotem się znakomicie sprawdza. Jedzie się miękko, łagodnie i stabilnie. Oponki w lecie my używamy zimowych, nie ma sensu zmieniać 2 razy w roku. Pakowność to chyba największy atut Trafica, jedna z bardziej ustawnych pudełek. Paka jak wymarzona. Z tyłu polecam skrzydełka. Z klapą do góry różnie bywa. Potrafi opadać, zamykać się, troszkę irytuje! Radio Renault może jest niezłe, ale my wstawiliśmy dużo lepsze. RAdio Renault średnio dobrze odbiera FM. RAdia Lenco i Blaupunkty z 7 calowym LCD (2din) idealnie się mieści. Radio polecam sobie zmienić na większe /2 DIN. Głośniczki fabryczne dobrze zestrojone z nadwoziem.

Zużycie Paliwa

Śr. spalanie - cykl miejski 12l/100km
Śr. spalanie - cykl mieszany 10l/100km
Śr. spalanie - trasa 7l/100km

Zalety i Wady

Zalety:
  • przestrzeń
  • komfort podróży
  • niezawodność
  • blacha
  • nadwozie
  • niskie koszty użytkowe
  • niskie koszty materiałów
  • niskie koszty napraw
  • cena zakupu
  • uniwersalność
  • do firmy rewelacja!
Wady:
  • elektryka

Oceń swoje auto

Znajdujesz się w dziale Renault Trafic II (2001 - teraz) opinie. Kierowcy szczegółowo opisują doświadczenia, które zdobyli podczas eksploatacji tego samochodu. Poznaj opinie kierowców na temat silnika, zawieszenia, wnętrza, komfortu jazdy, zużycia paliwa i innych parametrów generacji Renault Trafic II (2001 - teraz).

Renault Trafic Cena

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Renault Trafic opinie

Oceń swoje auto

Testy i porównania

Premiery i nowości